Sedan igår är det officiellt att Gods & Monsters blir Immortals Fenyx Rising, och vi har spelat det. I vår dagsfärska förhandstitt konstaterar vi Zelda-likheter, med "Breath of the Wild i synnerhet".

Fler har dragit paralleller om hur Fenyx flyger, klättrar och rider genom den gnistrande världen, och för Gamesradar kommenterar Scott Phillips, game director, Breath of the Wild-liknelserna.

For us, it's cool to be compared to Breath of the Wild. It's obviously considered a masterpiece. It's a fantastic game. I think any time you make a game, you're going to be compared to something else, because all game creation, all art creation, all everything is... you know, you build from what you know, and you create something new.

Philips fyller i att teamet inspirerats av allt från Ratchet & Clank till Super Mario Odyssey, och förstås Assassin's Creed Odyssey. Ubisoft Quebec har redan tillbringat flera år med den grekiska mytologin och även om Immortals skiljer sig från Odyssey är den mytologin närvarande i båda. Han tror att alla influenser i slutändan gjort Immortals till något "mycket speciellt" och "unikt".

Immortals Fenyx Rising släpps 3 december till de flesta format du kan tänka dig; pc, Stadia, Switch, Xbox One, den nya Xbox-generationen, Playstation 4 och, sannolikt i samma veva, PS5.