Nästa uppdatering av #The Division medför stora förändringar för den halvårsgamla RPG-shootern. Det står klart när #Massive i ett långt blogginlägg redogör för några av nyheterna i version 1.4, som är tänkt att rulla ut i oktober.

Karaktärerna och deras gear kommer balanseras om, eftersom det i nuläget är för stor skillnad mellan de som optimerat sin gear och de som inte gjort det. Massive säger också att man vill få tillbaka shooter-känslan, göra valen mer betydelsefulla och öka variationen för karaktärerna.

We still want people to optimize their gear and min-max to their heart’s content, but in order to balance the game, we need to reduce the gap between the two extremes. As part of Update 1.4 we also want to bring back the shooter feeling, add more decision making and hard choices when building your character and add more variety to the viable builds.

För att uppnå detta görs en mängd saker om inom en rad område, t.ex. vapen, gear, armor och skill. Hoppa över till blogginlägget för detaljerad information.

Det betonas att det som tas upp i blogginlägget inte är samtliga ändringar, ej heller att de inte kan komma att ändras. Se det som work in progress.