#Gears of War har influerat och kopierats av utvecklare vid otaliga tillfällen sedan releasen 2006. Ändå lockar Marcus Fenix oss tillbaka igen och igen. Avslutningen i #Epic-trilogin är egentligen inte så mycket mer än större, bättre och roligare. Men när allt kommer omkring, vill vi ha något annat? Paradoxen med lättsmält pangande och blytunga gears slår knock-out och Cliffy B:s förkärlek till fula ord och överdimensionerade, bombastiska actionsekvenser skiner igenom i precis varenda en av de blodstänkta bildrutorna. Spelglädje i sin mest explosiva form.

Läs FZ:s recension

[video=4699]

Spel är underhållning. Arga fåglar, moderna krig och mmo-knarkande – allt handlar om att ge sinnena endorfinmassage. Så hur underhållande är en skoningslös flygsimulator, med flerhundrasidig manual och en startprocedur som pressar tålamodet till randen av självmord? Oerhört.

#DCS: A10C Warthog vågar vara hardcore bortom rim och reson, och bjuder vardagsrumsbaserad stridsflygning ungefär så nära verkligheten det i dag är möjligt att komma. Det är förstås fullständigt vansinnne att plöja ner pengar i ett projekt med så smal och så krävande definition av "underhållning". Att #Eagle Dynamics lyckas säger en del om spelets/simulatorns kvalitet. Det säger också en del om spelbranschens bredd.

Läs FZ:s recension

[video=10480]