Embracer säljer Switch-utvecklaren Shiver till Nintendo

Robot
Embracer säljer Switch-utvecklaren Shiver till Nintendo
Medlem

Funderar lite på vad embracer tjänar pengar på. Är det att köpa upp studior för att sedan hoppas sälja dem dyrare?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Funderar lite på vad embracer tjänar pengar på. Är det att köpa upp studior för att sedan hoppas sälja dem dyrare?

Medlem
Skrivet av kebbe:

<Uppladdad bildlänk>

Kapitalism är jättesexigt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Kapitalism är jättesexigt.

Vadå, är det inte mest pengar när man dör som vinner? Eller?

Medlem
Skrivet av Ilovechris:

Vadå, är det inte mest pengar när man dör som vinner? Eller?

Så är det. För pengar har aldrig tänkt att vara ett verktyg. Det ska bara läggas på hög. Högen ska heller inte ”bara” växa, den ska helst accelerera. De riktigt duktiga lyckas t o m. få alla andras högar att minska i samma takt också.

Medlem
Skrivet av Ilovechris:

Vadå, är det inte mest pengar när man dör som vinner? Eller?

https://burymewithmymoney.com/


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Detta fick mig osökt att tänka på Alan Watts.

Tänkvärt för er som är lite filosofiskt lagda!

Medlem

Tänkte börja sälja tandpetare styckvis för 100kr styck. 100% svensk gran. Vad tror ni? Finns det 10000 idioter i världen som är dumma nog att betala det så jag får ihop en miljon?
Kan även sälja begagnade som ”recycled” för 120kr.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tänkte börja sälja tandpetare styckvis för 100kr styck. 100% svensk gran. Vad tror ni? Finns det 10000 idioter i världen som är dumma nog att betala det så jag får ihop en miljon?
Kan även sälja begagnade som ”recycled” för 120kr.

Eftersom ingen produkt, tjänst eller gärning egentligen har något inneboende värde annat än värdet som vi människor tillskriver så behöver du bara övertyga tillräckligt många människor om att dina tandpetare faktiskt uppbär ett värde om 100 kr styck.

Så din gärning bör inte vara omöjlig - om än inledningsvis tungrodd.

Medlem

Så embracer hade något utav värde? Om N betalar så måste de ha något.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Tänkte börja sälja tandpetare styckvis för 100kr styck. 100% svensk gran. Vad tror ni? Finns det 10000 idioter i världen som är dumma nog att betala det så jag får ihop en miljon?
Kan även sälja begagnade som ”recycled” för 120kr.

Du kanske kan sätta ett miljötänk på det? Att dina minsann bara tas från 100% svensk gran och att du inte skövlar några större skogar, bara fallna träd.

Alternativt också smutskasta andra tandpetetillverkare för att de skövlar regnskogar och är allmänt miljöförstörande....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så embracer hade något utav värde? Om N betalar så måste de ha något.

Dom hade massa av värde.
Frågan är med vad dom har kvar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom hade massa av värde.
Frågan är med vad dom har kvar.

Kingdom Come: Deliverance! Längtar så till att få spela 2:an.

Sen har de väl lite annat smått o gott också, t.ex. det där brädspelsföretaget, Coffee Stain, Tomb Raider och Sagan om ringen. Bland annat.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tänkte börja sälja tandpetare styckvis för 100kr styck. 100% svensk gran. Vad tror ni? Finns det 10000 idioter i världen som är dumma nog att betala det så jag får ihop en miljon?
Kan även sälja begagnade som ”recycled” för 120kr.

Försök få det att verka EKO-hippt, så kan du nog kränga dem på knivsöder där folk betalar 200 kronor för ett glas ljummen sur-öl.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Försök få det att verka EKO-hippt, så kan du nog kränga dem på knivsöder där folk betalar 200 kronor för ett glas ljummen sur-öl.

Haha, ja det vore nått det. Tyvärr är de för få. Använder de tandpetare förresten?

Medlem
Skrivet av kebbe:

<Uppladdad bildlänk>

Hemskt när något som framhäver sig som "värnar om branschen" bara är ett stort risk-investerings projekt som lurar småsparare i fördärvet...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Hemskt när något som framhäver sig som "värnar om branschen" bara är ett stort risk-investerings projekt som lurar småsparare i fördärvet...

Deras mål var nog inte att köpa upp studios för att sedan sälja av dom dyrare.
Försäljningarna som inträffat är oga andra orsaker.

Utvecklare och utgivare under embracers ägarskap har (iaf känts så) fått fortsätta som tidigare.
Känns som Embracer investerat i dom i hopp om att dom nån dag ska få ut en rintig hit och storsäljare.

Alla som nu klagar högljutt har mer att göra med att det går dåligt nu.
Dom som klagade nör det gick bra, det var jantelaget som missade tåget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Deras mål var nog inte att köpa upp studios för att sedan sälja av dom dyrare.
Försäljningarna som inträffat är oga andra orsaker.

Utvecklare och utgivare under embracers ägarskap har (iaf känts så) fått fortsätta som tidigare.
Känns som Embracer investerat i dom i hopp om att dom nån dag ska få ut en rintig hit och storsäljare.

Alla som nu klagar högljutt har mer att göra med att det går dåligt nu.
Dom som klagade nör det gick bra, det var jantelaget som missade tåget.

De är inte ett "paraply" som vill tvinga in utvecklarna in i specifika "boxar"(som det känns; "bara tillvecka till SONY, Epic, Steam, MS, etc"). Så det är bra.

Kan mycket väl att det kan vara jante som spelar roll, men tycker mest man skall vara försiktig med företag som inte delar ut något till sina ägare. Uppköps-trenden känns lite konstig iom man relativt lätt kan starta studior och tillverka spel, så länge steam finns.
Early Access och 100 dollar för att släppa ett spel är ganska överkommligt. Det är väl om folk MÅSTE spela med visa karaktärer eller IPn.

Spelar just nu "Sable", av Shedworks. Mig veterligen, så är det inte något stort IP, men än så länge varit väldigt givande.

1
Skriv svar