Alan Wake 2 försenas med några dagar

Robot
Alan Wake 2 försenas med några dagar

För att undvika andra storspel i oktober.

#Alan-wake-2, #Remedy, #nyhetstips


Medlem

Vill man undvika storspelen vore det väl bättre att flytta releasen till ett par dagar tidigare än planerat, nu lär ju spelet helt glömmas bort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vill man undvika storspelen vore det väl bättre att flytta releasen till ett par dagar tidigare än planerat, nu lär ju spelet helt glömmas bort.

Måste ju vara ett svepskäl? Varför byta till efter Spiderman när man låg före 🤣

KoP
Medlem

Spela det någon roll undrar man? Jag menar har man ändå tänkt att köpa och ser fram emot AW 2 så lär ju inte en "krock" med andra releaser göra så att man plötsligt inte köper spelet då man så att säga har spelet "på sin radar". 🤔

Personligen så kan vilka andra storspel som helst släppas kring AW 2's datum, jag kommer ändå att köpa AW 2. 😐

Geeks Gaming

Kan nog vara smart. Jag antar att man dels vill undvika andra storspel och dels komma närmre halloween. Det är ju då många streamers etc spelar tematiska spel som säkert kan hjälpa till med försäljningen

It's not a lake, it's an ocean

Kruxet är att det nu krockar med Alone in the Dark på två dagar när. Det är förmodligen mest ett problem för Alone in the Dark, som THQ verkligen borde flytta på nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Försökte verkligen med att ge Alan Wake (remaster PS5) en chans men tröttnade på att kuta runt i mörkret med ficklampan och massa skuggfilurer i hasorna. Gillade settingen och Twin Peaks stuket men blev aldrig riktigt kompis med spelmekaniken. Avinstallerade efter några timmars spelande. Kanske provar det igen någon gång men just nu lär jag undvika uppföljaren om det är ett liknande spelupplägg.

Redaktör
Ponny

Oktober är verkligen en månad i min smak.

(Men vem försöker jag lura? Lär väl sitta där med 300+ timmar i Zelda...)


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Epic. Release om ett år för min del.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_79617:

Epic. Release om ett år för min del.

Tror det blir kvar på Epic Store för alltid...? Detta då Epic är utgivare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tror det blir kvar på Epic Store för alltid...? Detta då Epic är utgivare.

De som gör att spelet inte släpps på skiva (till konsol dvs) också Buuu säger jag!

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tror det blir kvar på Epic Store för alltid...? Detta då Epic är utgivare.

Va fan. Aja, då får man väl bita i det sura äpplet om man vill spela det. Men jag har inte bråttom åtminstone.

1
Skriv svar