Tiny Life är ett grafiskt avskalat The Sims

Robot
Tiny Life är ett grafiskt avskalat The Sims

Testa demon eller gå med i early access.

#Ellpeck-games, #Tiny-life


Medlem

Gillar inte riktigt att dom kopierat The Sims så mycket med UI och allt. Får det bara att se ut som en sämre version av det riktiga spelet.

Redaktör
Ponny

Har inte faktisk statistik men dom av alla Sims-spel jag lirat (vilket är alla) har säkert 75 procent av tiden lagts på första The Sims. Har aldrig riktigt fått samma känsla igen, även om mycket gjorts bättre. Det fanns en "enkelhet" jag gillade.

Tycker det här ser mysigt ut, och oväntat kompetent ut under ytan. Håller ögonen på't! 👀


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ehh, alltså jag får nog påstå att jag föredrar grafik ganska mycket när det kommer till Sims serien, så att då se detta fick mig lite att skrynkla ihop ögonen.

Hoppas på "Life by you" istället

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har inte faktisk statistik men dom av alla Sims-spel jag lirat (vilket är alla) har säkert 75 procent av tiden lagts på första The Sims. Har aldrig riktigt fått samma känsla igen, även om mycket gjorts bättre. Det fanns en "enkelhet" jag gillade.

Tycker det här ser mysigt ut, och oväntat kompetent ut under ytan. Håller ögonen på't! 👀

Exakt samma här, något med enkelheten med etta som fick mig att stanna läänge. medan uppföljarna inte alls haft samma känsla.

Så ser fram emot detta som verkar dra åt det hållet.

Medlem

Kanske testar när det kommit ur early access.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hmm... Project Zomboid utan zombies, och med blöjbyten istället?

1
Skriv svar