Dying Light 2 buggstädas för fullt
Den mest irriterande buggen jag och mina polare stött på är att encounters ibland är buggade och de NPCs man måste döda i stort sett är statyer - går inte att slå dem och de reagerar inte på din närvaro. Annars har jag inget att klaga på än sålänge, hoppas de kan optimera spelet ytterligare - FSR ser fanimej förjävligt ut
"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"
Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.
Möt Sisyfos the zombie.
Möt Sisyfos the zombie.
haha! ja!
Var lite kul att slå runt honom som en baseball dock.
"Writer and Fighter"
"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"
Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.
Hände mig igår när man skulle ta över ett läger, vet inte hur många gånger jag slog fanskapet, till slut så kickade jag ner han från kanten då dog han haha
Hände mig igår när man skulle ta över ett läger, vet inte hur många gånger jag slog fanskapet, till slut så kickade jag ner han från kanten då dog han haha
Vissa buggar kan fan vara rätt roliga och dråpliga. Som någon skrev här också när avhuggna huvuden stannar kvar i luften är lite småkomiskt också.
"Writer and Fighter"
Har haft lite småbuggar med zombies som inte går att döda och lite NPC-huvuden som varit demonaktiga (tänk The Exorcist), men annars funkat bra.
Men för allt i världen, inför så att man kan reparera sitt vapen, iaf en 2-3 gånger, är less på att hela tiden byta ett vapen man gillar... bränner ju igenom vapen snabbare än kallingar på en taco-blowout...
Jag har haft rätt buggfri spelupplevelse hittills (spelar på PS5) och som @ChriL skrev — väldigt beroendeframkallande spel.
Kan du beskriva vad som är så beroendeframkallande? Jag är genuint intresserad av att veta då jag själv är väldigt besviken på spelet och känner knappt någon anledning att spela. Jag älskade Dying Light 1 men 2:an fastnade inte alls. Storyn känns trist/oviktig och voice-actors är rätt så illa ibland kan jag tycka.
Jag kanske inte har spelat tillräckligt, tror jag har klockat in 5-6 timmar nu. Det känns som att det enda jag gör är att gå runt och spamma mouse1, takedowns på natten och loota getingbon...
Har haft lite småbuggar med zombies som inte går att döda och lite NPC-huvuden som varit demonaktiga (tänk The Exorcist), men annars funkat bra.
Men för allt i världen, inför så att man kan reparera sitt vapen, iaf en 2-3 gånger, är less på att hela tiden byta ett vapen man gillar... bränner ju igenom vapen snabbare än kallingar på en taco-blowout...
Speciellt när man möter odödliga odöda som man kan slå 200 ggr XD
"Writer and Fighter"
"AI:n blir odödlig (DET är ett problem)"
Stötte just på det här, en zombie som inte gick att döda (eller döda igen...) slog den 200 gånger med en klubba och den bara ställde sig upp efter varje slag.
Låter som en snubbe jag sprang in i på Kelly's på Folkungagatan för femton år sedan.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Kan du beskriva vad som är så beroendeframkallande?
Spelet är grymt kul helt enkelt (för mig!), jag vill spela det ofta och jag har svårt att sluta spela när jag borde sova — det är väl främst därför jag känner att det är beroendeframkallande.
Vad som är kul i ett spel som detta beror förstås på vem man frågar. Jag kan till exempel stanna till vid en marmorstaty på någon liten innergård i spelet och bara studera den ett bra tag medan solen håller på att gå ned — jag älskar såna detaljer helt enkelt. Det finns mycket sådant i det här spelet vilket är stort plus för utforskare som mig, men spelare som tycker sånt är dötrist får givetvis inte alls samma upplevelse av spelet.
I övrigt så är jag rätt dålig på att följa huvudstoryn, istället så sticker jag iväg på massa random encounters och sidequests. Jag skapar mitt egna äventyr på sätt och vis.
Jag klättrar emellanåt upp på någon hög byggnad, sveper runt med kikaren och identifierar points of interest i horisonten, sedan drar jag iväg till ett av ställena och utforskar skiten ur det. 😁 Jag utforskar gärna på natten när de flesta zombierna är ute istället för att häcka inomhus — samtidigt blir det lite mera spänning i och med att det är mörkt.
Jag spelar på Hard förstås och stänger av alla indikatorer i HUDen som går att stänga av vilket ökar närvarokänslan — det är rätt viktigt för min del för om det känns för enkelt när det händer grejer så gäspar jag och brukar tröttna snabbt. I det här spelet så tycker jag att det är rätt okej när det gäller sånt — ibland känns det visserligen väldigt enkelt men rätt vad det är så åker jag på storstryk vilket är skoj på sitt sätt. Då ökar genast motivationen att spela lite till.
finns det nåt AAA spel som släpps nuförtiden utan att behöva day 1 patchfixes? börjar bli kul detta.
Det är lättare att ha överseende med det här spelet än många andra: görs av en fristående studio som dessutom ger ut spelet själva. Jag kan inte Techlands ekonomi, men misstänker starkt att de inte har riktigt samma resurser som t.ex. CDPR. Det gör inte buggar okej, men man har större förståelse för varför de finns där.
Har klockat in 19 timmar nu (blev inte mycket annat gjort i helgen), och jag har bara stött på en ordentlig bugg än så länge, skärmen blev svart efter en cutscene. Startade om sen var det löst.
Verkligen ÄLSKAR spelet än sålänge, parkouren är så sjukt rolig, kan bara springa fram och tillbaks hur länge som heslt.