Skaparen till SaGa-serien jobbar på stordåd för 2022

Robot
Skaparen till SaGa-serien jobbar på stordåd för 2022

SaGa-skaparen jobbar på en remaster, remake och ett nytt spel.

#Akotoshi-Kawazu, #JRPG, #SaGa


Medlem

Skulle gissa att remastern är SaGa Frontier 2 och remaken är första Romancing SaGa.

Medlem

SaGa Frontier 2 var ju rätt så mysigt på PSX. Vet inte om jag hade gillat en remaster dock. Remastern av Legend of Mana, där man hade snyggat till bara bakgrunderna men inte pixelkaraktärerna som rör sig runt mot dessa bakgrunder, funkade inte riktigt för mig. Det skar sig liksom för mycket mellan glasklart och otydligt. Då spelar jag hellre om hela spelet som det var på originalhårdvaran.

Skribent
Skrivet av Mortyman:

SaGa Frontier 2 var ju rätt så mysigt på PSX. Vet inte om jag hade gillat en remaster dock. Remastern av Legend of Mana, där man hade snyggat till bara bakgrunderna men inte pixelkaraktärerna som rör sig runt mot dessa bakgrunder, funkade inte riktigt för mig. Det skar dig liksom för mycket mellan glasklart och otydligt. Då spelar jag hellre om hela spelet som det var på originalhårdvaran.

Legend of Mana är verkligen speciellt. Jag var så hajpad när jag äntligen fick tag på en amerikansk version back in the days. Älskade Secret of Mana, men så visade det sig att Legend var ett helt annan typ av spel så jag blev grymt besviken. Tog upp det nu och gav det en ny chans med nya ögon och kan nu uppskatta det för vad det är, även om jag föredrar de andra Mana-spelen mer. Håller med om att det skär sig lite med pixlarna och bakgrunderna, men spelet är ändå väldigt mysigt rent estetiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Legend of Mana är verkligen speciellt. Jag var så hajpad när jag äntligen fick tag på en amerikansk version back in the days. Älskade Secret of Mana, men så visade det sig att Legend var ett helt annan typ av spel så jag blev grymt besviken. Tog upp det nu och gav det en ny chans med nya ögon och kan nu uppskatta det för vad det är, även om jag föredrar de andra Mana-spelen mer. Håller med om att det skär sig lite med pixlarna och bakgrunderna, men spelet är ändå väldigt mysigt rent estetiskt.

Ja, jag var också väldigt besviken på Legend of Mana när det kom. Grafiken var enastående, men gameplayet funkade inte alls för mig och jag gav upp efter några timmar.

1
Skriv svar