Assassin's Creed Shadows ungefär lika stort som Origins

Robot
Assassin's Creed Shadows ungefär lika stort som Origins

Inte Odyssey-kolossalt, med andra ord.

#assassins-creed-shadows


Medlem

Låter alldeles lagom!

Skribent

Tänker ju att Japan inte är jättestort så göra den kartan i typ Odyssey-storlek skulle ju nästan bli fel. De skulle i princip behöva inkludera hela Asien.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker ju att Japan inte är jättestort så göra den kartan i typ Odyssey-storlek skulle ju nästan bli fel. De skulle i princip behöva inkludera hela Asien.

Japan är betydligt större än Grekland?


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Japan är betydligt större än Grekland?

Men Odyssey var väl mer än bara Grekland?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker ju att Japan inte är jättestort så göra den kartan i typ Odyssey-storlek skulle ju nästan bli fel. De skulle i princip behöva inkludera hela Asien.

Beror ju på skalan de väljer. Japan i realistisk skala är ju inget du springer igenom på en timme.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men Odyssey var väl mer än bara Grekland?

Nej. Ett av DLC'erna har väl en hittepå-karta över Atlantis men i övrigt så nej.


signatur

Jump in.

Medlem

Är inte jättesugen på ett nytt Assassins creed.

Medlem

Låter topp hoppas att det är lika bra också känner mig super pepp. Fan jäkla skön känsla det är att vara pepp på ett spel

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker ju att Japan inte är jättestort så göra den kartan i typ Odyssey-storlek skulle ju nästan bli fel. De skulle i princip behöva inkludera hela Asien.

Nu är ju inte direkt kartan i Odyssey skalenlig jämfört med verkligheten, man hade nog lätt kunnat göra en hel Assassin's creed karta enbart baserat på en av Greklands många öar. Ta tex Lemnos (btw också Altis i Arma 3) som är över 400km2 stor, jämför med Odyssey som är ca 250km2 stort(inklusivt havet).

Gen
Medlem

Origins var faktiskt ett AC jag orkade köra igenom. Lade runt 60h på det vilket då kändes lagom, idag tycker jag det är lite för mycket.

Medlem
Skrivet av Gen:

Origins var faktiskt ett AC jag orkade köra igenom. Lade runt 60h på det vilket då kändes lagom, idag tycker jag det är lite för mycket.

Håller med. Orkade inte heller spela igenom Odyssey eller Valhalla. Origins känns lagom eller lite för stort för mig nu för tiden


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det glädjer mig - bara det fylls med bra saker att göra. Ghost of Thusima (stava?!) har ju en ganska stor karta men med välfyllt innehåll som ändå påverkade och kändes belönande att upptäcka

Medlem

Det är sjukt att vissa spelserier aldrig dör.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Det är sjukt att vissa spelserier aldrig dör.

Tvärtom, serien bara växer. De slog rekord med Valhalla.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Det är sjukt att vissa spelserier aldrig dör.

Bara för att du och många andra som man läser på sociala medier (med andra ord, ekokammaren) inte gillar/hatar serien, betyder inte att den ej är populär. AC: Valhalla omsatte en miljard dollar och förbokningarna för detta spel är tydliga stora. Så nej, denna spelserie kommer inte dö i nära tid.

https://x.com/_Tom_Henderson_/status/1791502312306884996

Hade man trott sociala medier, så hade man lätt kunnat tro att samtliga hatar spel från Ubisoft, och att de borde ha stängt ner för längesedan. Själv har jag inga problem med dem om man ignorerar de oviktiga plupparna, och har haft väldigt roligt med deras flesta spel.

Medlem

Jag hoppas vi får se gameplay i juni på ubi visning.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Bara för att du och många andra som man läser på sociala medier (med andra ord, ekokammaren) inte gillar/hatar serien, betyder inte att den ej är populär. AC: Valhalla omsatte en miljard dollar och förbokningarna för detta spel är tydliga stora. Så nej, denna spelserie kommer inte dö i nära tid.

https://x.com/_Tom_Henderson_/status/1791502312306884996

Hade man trott sociala medier, så hade man lätt kunnat tro att samtliga hatar spel från Ubisoft, och att de borde ha stängt ner för längesedan. Själv har jag inga problem med dem om man ignorerar de oviktiga plupparna, och har haft väldigt roligt med deras flesta spel.

Men åååh vilken tråkig människa du är. Jag fattar väl varför serien lever, precis som varför Taylor Swift är den mest populära artisten idag. De allra flesta människorna har extremt taskig smak TYCKER JAG. Och jag tänker fortsätta klanka ner på skiten så mycket jag bara kan för jag gillar det inte, och det enda jag kan göra är att klaga, fattar du inte det?

Medlem

Har inte spelat något AC sedan Liberation och Black Flag.
Älskar Japan och allt som hör till, detta ska nog spelas igenom.
Nu när jag tänker efter så gillar jag vikingar ännu mer än Japan så jag får nog ta och spela Valhalla först.
Gott om tid att göra det fram till november.

Medlem

Perfekt storlek, ett maffigt +70h spel. Jag hoppas de gör en riktig maffig avslutning på huvudstoryn, ett stort problem för mig när jag spelade färdigt Valhalla och Odyssey förra året var att spelet aldrig fick ett avslut. Jag vill ha en pampig låt och eftertexter när jag lagt över 100h i ett spel. Är det för mycket begärt?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Men åååh vilken tråkig människa du är. Jag fattar väl varför serien lever, precis som varför Taylor Swift är den mest populära artisten idag. De allra flesta människorna har extremt taskig smak TYCKER JAG. Och jag tänker fortsätta klanka ner på skiten så mycket jag bara kan för jag gillar det inte, och det enda jag kan göra är att klaga, fattar du inte det?

Men åååh vilken tråkig människa du är, som bara fokuserar dig på negativa saker.

Har du någonsin tänkt på vad meningen är att klanka och slösa ner tid på saker som du ändå inte kan styra över och speciellt en spelserie du inte har något intresse för? Sedan måste du anse dig själv vara en jävligt unik person, om du tycker att de "flesta" har "extrem taskig smak". Jag är glad över att folk tycker olika, hur tråkigt hade det inte varit om alla tyckte samma?

Jag spelar t.ex. varken Nintendo eller PC, har absolut inget intresse och skulle aldrig få för mig att "slösa" min tid på att skriva inlägg, så pass att jag inte ens läser artiklarna som dyker upp om dessa två. Det du gör är tvärtom.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Men åååh vilken tråkig människa du är. Jag fattar väl varför serien lever, precis som varför Taylor Swift är den mest populära artisten idag. De allra flesta människorna har extremt taskig smak TYCKER JAG. Och jag tänker fortsätta klanka ner på skiten så mycket jag bara kan för jag gillar det inte, och det enda jag kan göra är att klaga, fattar du inte det?

Fokusera på de spelen du tycker är bra istället för att klaga på de du tycker är dåliga

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Men åååh vilken tråkig människa du är. Jag fattar väl varför serien lever, precis som varför Taylor Swift är den mest populära artisten idag. De allra flesta människorna har extremt taskig smak TYCKER JAG. Och jag tänker fortsätta klanka ner på skiten så mycket jag bara kan för jag gillar det inte, och det enda jag kan göra är att klaga, fattar du inte det?

Här kan vi gå runt i cirklar hur mycket som helst. Precis som vi tydligen måste acceptera att du tar varje chans du kan att offentligt klaga på Assassin's Creed-spelen så får du faktiskt också då acceptera att folk visar sitt missnöje och klagar på dig för din negativa inställning, som i grund och botten faktiskt är helt onödigt att hela tiden ge uttryck för offentligt.

Jag tycker t.ex. att alla de där jävla Souls-spelen är tråkigt deprimerande skit, men jag behöver inte gå in överallt och ge uttryck för det och förstöra för de som faktiskt gillar dem.

Skrivet av McRaoul:

Det är sjukt att vissa spelserier aldrig dör.

Så länge fansen vill ha mer och så länge spelen håller en viss kvalitet så är det väl inte så konstigt att serien fortsätter. Jag är själv ett fan och det finns ingen annan spelserie som visar upp (semi)historiska tidpunkter på samma sätt som AC, det är vad som gör att jag kommer tillbaka till varje spel. Allt är inte perfekt men så länge varje spelvärld har varit lika bra som hittills vill jag inte att man slutar släppa nya spel.

1
Skriv svar