GTA 6 släpps hösten 2025

Robot
GTA 6 släpps hösten 2025

Take-Two tightar till releaseschemat – låt nedräkningen börja.

#Gta-6, #Rockstar, #Take-two, #nyhetstips


Medlem

Bara 47336400 sekunder kvar att vänta ungefär.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ta inte ut semester än bara. Mycket kan hända.

Releasehästryttare
Skrivet av jehuty:

Ta ut semester än bara. Mycket kan hända.

Det borde vara nästa snabbfråga, Kommer du ta ut semester när gta6 släpps!

Medlem

Segt, då betyder det en pc version kommer slutet 2026 tidigast..

KoP
Medlem

*Med förutsättningarna att spelet inte blir framskjutet pga att dom ska putsa på det.

Medlem

Dom planerar självklart in spelet i slutet på denna generation, så att dom kan släppa det igen på ps6 2 veckor efter för dubbla priset som folk köpte det 2 veckor tidigare för. Inga expansioner, bara megatransaktioner i onlinedelen. Sen ungefär 2046 kommer det även till PC likt RDR för då har försäljningen precis gått ner 0.01%.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ingen sommarsemester 2025 alltså

Redaktör
Ponny

2026, here we come!


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Får se om man lyckas stå emot att köpa en konsol…


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lite jobbigt för Sony ifall det var tänkt att driva på försäljningen PS5 Pro.
Kan bli ganska nära nästa Xbox då också, om det nu blir någon mer Xbox i framtiden.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det borde vara nästa snabbfråga, Kommer du ta ut semester när gta6 släpps!

Kommer förmodligen göra det när datumet är 100% spikat

Kommer bli årets spel

Medlem

Lagom till PlayStations6 alltså? 😀

förstå ett skämt

Medlem

Men till ps4 då? Min lilla dammsamlare fungerar ju kanon fortfarande och mina gamla gubb ögon behöver inget mer ögongodis än vad den redan får. Och var är miljötänket?? Köp köp köp!!

Medlem

Man får väl räkna med att det kan bli nån försening så den kommer nog lagomt till 2026 gissar jag på.

Medlem

2026 kommer bli ett underbart år! Let the hypeee train beegiiiiiiiin. Tjuuuut tjuuuuuut!

Medlem

Kunde inte bry mig mindre för konsol releasen. Pc release som gäller kan glatt vänta tills den släpps.

Medlem

GTA5 kom 2013. Är det verkligen rimligt att det ska ta 12 år mellan spelen? Och inte för att det tar 12 år att utveckla ett nytt spel utan bara för att femman skulle mjölkas i över ett årtionde... Och det tar ju också längre och längre tid mellan varje del. Antar att vi kanske kan förvänta oss GTA7 någon gång på 40-talet i så fall....


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

GTA5 kom 2013. Är det verkligen rimligt att det ska ta 12 år mellan spelen? Och inte för att det tar 12 år att utveckla ett nytt spel utan bara för att femman skulle mjölkas i över ett årtionde... Och det tar ju också längre och längre tid mellan varje del. Antar att vi kanske kan förvänta oss GTA7 någon gång på 40-talet i så fall....

Read dead 2 tog över 8 år att göra. Så det tar nog sin tid. Men visst gillar take two att mjölka

Medlem

Då killgissar jag att det kommer 2026 till konsoler och 2027 på PC.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

2025 the year the world stod still. Haha! Politiker kommer att klia sig i huvudet. Varför har vi så stor sjukskrivning samtidigt runt om i världen? Är Covid tillbaka? Varför har så många semester exakt samma månad det är ju inte ens sommartid?

Ook
Bibliotekarie (UU)

Med sådant tidsfönster mellan GTA V och GTA VI kan jag hoppas på GTA VIII lagom tills jag blir pensionär och kan lira på heltid.

phi
Medlem

Jag har en känsla av att jag kommer att ha en långlivad influensa när det släpps. Förhoppningsvis inte i samband med en senarelagd semester för det vore ju tråkigt.

Medlem

Väntar på PC version. Sån2026-2027 då som tidigast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom planerar självklart in spelet i slutet på denna generation, så att dom kan släppa det igen på ps6 2 veckor efter för dubbla priset som folk köpte det 2 veckor tidigare för. Inga expansioner, bara megatransaktioner i onlinedelen. Sen ungefär 2046 kommer det även till PC likt RDR för då har försäljningen precis gått ner 0.01%.

Man behöver nog inte gå hela vägen in i något konspirationstänk för nästa generations konsoler för att hitta en anledning till varför de släpper spelet 2025.

Spelet lär ju vara sjukt stort och tjäna på den extra utvecklingstiden (inte som att utvecklarna kommer rulla tummarna fram tills dess). Men sen är det mycket möjligt att de planerat spelets utveckling så att det skulle vara färdigt tills de flesta skaffat den nästa generationens konsoler, inte minst för att faktiskt kunna täcka utvecklingskostnaderna som jag antar är ganska enorma.

Sen kommer det säkert att släppas till nästa generations konsoler och ha en onlinedel med mikrotransaktioner också.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kommer nog bundlas med PS5 Pro, frågan är om jag vill vänta så länge till att skaffa en eller om det blir en "löst" för att sedan skaffa spelet för sig när det väl släpps?

Medlem

Hur många gånger tror ni att släppdatumet kommer att skjutas på för att finputsa/andra orsaker?
Jag tror att man kommer att flytta på släppdatumet minst en gång men max tre gånger.

Medlem

Jag tror inte de missar julhandeln 2025. Om Take 2 inte medvetet vill dumpa aktien innan för att köpa på sig andelar de sålt av på toppen.

Skicket på trailern ser ganska bra ut och nån utvecklare har sagt att spelet i stort ser ut sådär nu. Storyn verkar de ha klart för sig.

Ser ingen större anledning till förseningar. Snacket innan va ju lite åt "tidigt" 2025, så det är väl bara att de inte vill köra slut på folk som var brukligt förr i tiden innan release. Med lite crunch kunde de säkert varit klara till våren, men de vill väl inte hamna i trubbel.

1
Skriv svar