Diablo IV:s massiva Loot Reborn-uppdatering är ute

Medlem

Nu är det ju också nice att hitta legendary items. Förut var ju legendary bara samma sak som rare/gula med en extra effekt, men nu är dom bättre.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hade inte spelat någon roll, folk hade klagat iaf vilket det antagligen kommer göras på Loot Reborn också.

Själv körde upp en sorc till lvl 34 på 2 timmar igår, temperingen verkar skoj!

Utan att ha koll så kändes det som väldigt snabbt levlande. Om ens hälften hade varit rimligt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Kostar 70 euro på Steam. Risigt att ta mer betalt pga uppdateringar.

Konstigt att de inte körde reapris nu till nya säsongen. Det låg på €35 jättelänge på Steam nyligen.

Medlem

Har varit fundersam på detta då jag gillar Diablo-serien. Det jag dock inte tycker lika mycket om är man man får legendary efter legendary. Är det samma i 4:an?

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Utan att ha koll så kändes det som väldigt snabbt levlande. Om ens hälften hade varit rimligt.

va? Antar att du inte nött helltides.

Första killen som tog lvl 100 i S4 tog det på runt 12 timmar

Ångrar mig... 7 timmar


signatur

1# FZ Troll

Skrivet av Ender:

Ska bli kul att höra hur folk upplever den. Själv är jag osäker på ifall ändringarna jag lästa pm för ett tag sedan räcker för mig. Kan det inte droppa unika från lvl 1 så är jag knappt intresserad. Det var ju det största nöjet med D2, att alltid ha en liten chans till spännande loot, och att kunna hitta roliga saker till andra karaktärer. Ihop med den tråkiga säsongsfilosofin så känns det som att de försöker avskräcka en från att dra upp flera karaktärer.

Tänkte på dig igår när jag fick mitt första unika item. På lvl 22! Det tar ca 1 timme att nå dit.

Medlem

Lite roligare flow nu eller så var det nice med en break o komma tebax.

Gen
Medlem
Skrivet av Kalliban:

För mig var det precis tvärtom. Jag tyckte upplevelsen genom storyn var FANTASTISK vid släppet, redan där var köpet värt varenda krona för mig. Sedan tröttnade jag då endgame inte var så intressant. Jag doppade tårna lite igår men tänkte nog dyka in igen och köra om storyn med en ny char snart.

Samma här.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Tänkte på dig igår när jag fick mitt första unika item. På lvl 22! Det tar ca 1 timme att nå dit.

Yes! Vad kul!

Då finns det ju hopp iaf, haha. Nåja, får väl prova igen så fort mina andra spelprojekt tunnats ut...jäkla mycket nu

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nu är det ju också nice att hitta legendary items. Förut var ju legendary bara samma sak som rare/gula med en extra effekt, men nu är dom bättre.

Det låter ju lovande...även ifall jag tyckte "legendary" items hade stor potential i början av D4 då de kombinerade Aspect systemet så blev det ju i slutänden inte mer än "rare 2.0", då allt som var annorlunda var att de droppade med en extra random stat.

Skrivet av Castor.T:

Utan att ha koll så kändes det som väldigt snabbt levlande. Om ens hälften hade varit rimligt.

Nu har jag inte provat än, men jag känner att det kanske är nödvändigt när spelet ändrats till att vila så tungt på seasons. Vill men nöta upp en karaktär till hundra så kanske man hinner under en säsong med utrymme för en eller ett par till innan de hamnar i glömska. Det blir ju bara surt om man ska lägga all tid och energi på att dra upp en karaktär enbart för att förpassa den till "Eternal realm" (soppåsen) när man är klar, då den nya säsongen börjar.
Kan tänka mig att väldigt många kanske tycker annorlunda dock.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Har varit fundersam på detta då jag gillar Diablo-serien. Det jag dock inte tycker lika mycket om är man man får legendary efter legendary. Är det samma i 4:an?

Njae, vet itne hur det är nu, men i D4 så slapp du då de i princip tagit bort dem överhuvudtaget, beroende med vad du menade med "legendary". D2 hade "uniques" med ett namn åt guld-hållet, medan D3 introducerade "legendarys" som var i orange, men tog samtidigt bort "uniques" (/facepalm). De var alldeles för sällsynta tidigt, och började droppa först när man kom upp i lvl, men jag tror de förbättrade det senare, men då hade du också "set-items", de gröna. Jakten på "legendary" blev bara fånig till slut dock, för allt handlade om ifall man kunde hitta samma gear man hade fast med aaaanigen högre stats...ap-tråkigt.

I fyran så tog de istället bort set-items men lag tillbaka de unika...först från lvl 50, och dränkte en i orangea, som inte var annat än gula "rares" med en extra stats. De kanske har fixat till det idiotiska misstaget dock, vi får väl se.

Vi kan säga såhär...ifall du inte gillar loot så är inte Diablo ett spel för dig.

Medlem
Skrivet av robbis:

va? Antar att du inte nött helltides.

Första killen som tog lvl 100 i S4 tog det på runt 12 timmar

Ångrar mig... 7 timmar

https://www.youtube.com/watch?v=Np21O0gjr_g

Nej, det har jag inte. Bara testat 4:an vid två gratis tillfällen. Trean har jag kört en del.

Skrivet av Ender:

Nu har jag inte provat än, men jag känner att det kanske är nödvändigt när spelet ändrats till att vila så tungt på seasons. Vill men nöta upp en karaktär till hundra så kanske man hinner under en säsong med utrymme för en eller ett par till innan de hamnar i glömska. Det blir ju bara surt om man ska lägga all tid och energi på att dra upp en karaktär enbart för att förpassa den till "Eternal realm" (soppåsen) när man är klar, då den nya säsongen börjar.
Kan tänka mig att väldigt många kanske tycker annorlunda dock.

Så är det förmodligen. Det är väl just det när man ska ha flera st gubbar, det ska gå snabbt.
Är liksom en viss skillnad gentemot andra lite äldre arpg där det är mer metodiskt levlande.
Titan Quest, Diablo 2..
Men det är olika spellägen också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag tycker många är negativ till Diablo men jag och Sambon har varit skitnöjd sen dag ett. Var väl lite laggigt och svårt att logga in första dagarna. Men spelet har varit värd varenda krona från första start och denna uppdatering verkar ju väldigt positivt.

Vi får prova den i helgen här

12
Skriv svar