De nya Final Fantasy VII-spelen

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag håller original 7:an mycket högre än remaken. Drog igenom det senast för ett halvår sedan, håller grymt bra än idag (även om vissa saker har åldrats som mjölk i rumstemperatur). Tycker dock att det är häftigt att remaken dels låter oss uppleva originalet i finare skrud samtidigt som där finns något helt nytt. Kan inte komma på något annat exempel där något sådant har gjorts tidigare.

Resident Evil remake 1, 2, 3 och 4?

Medlem

Rebirth= bästa nya Final Fantasy sedan IX helt klart

Medlem
Skrivet av Sarato:

Resident Evil remake 1, 2, 3 och 4?

Mja, tycker inte att de spelen gör samma radikala förändring av storyn som FF7 Remake gör. Det är ju en helt ny story samtidigt som man följer den gamla.

Med det sagt så är RE-remakes fantastiska!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej. Det är en remake. Det är trots allt vad spelet heter:
<Uppladdad bildlänk>

Ja, så är det. Men jag håller inte med om den definitionen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du kan inte tänka dig att de som skapade originalet anpassar sin produkt efter samtiden?

Jo det är väl möjligt, men jag tror mer på att dom hade skapat i samma stil om de hade kunnat från början.

Det är förstås svårt att veta vad som hade funkat bäst hos publiken, men jag misstänker att nyversionerna hade fått mer ros med en annan inriktning.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag inte spelat spelet själv men av personer jag känner IRL som spelar och precis som jag gillade originalet säger att spelet över överhypat skräp nästan.
Det är extra aktiviteter, glättigt och openworld svammel hela tiden.
Så jag blev direkt misstänksam när circle jerk på internet satte igång och lovordade spelet.
Mina farhågor har så här på efterhand bekräftats mer och mer.

Det är svårt att lita på recensioner nuförtiden.
Sen har jag inga problem att förstå att vissa faktiskt gillar det här. Men jag tycker fler borde erkänna att det misslyckas med att fånga eller förstärka det som gjorde originalet så bra.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag inte spelat spelet själv men av personer jag känner IRL som spelar och precis som jag gillade originalet säger att spelet över överhypat skräp nästan.
Det är extra aktiviteter, glättigt och openworld svammel hela tiden.
Så jag blev direkt misstänksam när circle jerk på internet satte igång och lovordade spelet.
Mina farhågor har så här på efterhand bekräftats mer och mer.

Har spelat FF16 och den typen av spel var inte min grej, men att kalla det överhypat skräp när man inte ens har spelat igenom dessa spel själv är nog lite väl att ta i.

Tycker det var ett fint och välgjort spel så länge jag spelade det, och att dissa det så totalt är nästintill så löjligt att jag i princip tappat allt förtroende för allt du skriver i andra trådar tyvärr. Känns som du har en fan boy mössa på dig tyvärr


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Det är svårt att lita på recensioner nuförtiden.
Sen har jag inga problem att förstå att vissa faktiskt gillar det här. Men jag tycker fler borde erkänna att det misslyckas med att fånga eller förstärka det som gjorde originalet så bra.

Håller med om att det är svårt att lita på recensioner idag, det bästa vore om man kunde få göra en recension först efter att man spelat i genom ett spel, då skulle 90% skräp försvinna och man skulle få mer pålitliga recensioner och omdömen.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Det är svårt att lita på recensioner nuförtiden.
Sen har jag inga problem att förstå att vissa faktiskt gillar det här. Men jag tycker fler borde erkänna att det misslyckas med att fånga eller förstärka det som gjorde originalet så bra.

"Nu för tiden"?
Har alla glömt att Super Play gav Super Smash Bros Melee 6/10?

Medlem
Skrivet av Sarato:

"Nu för tiden"?
Har alla glömt att Super Play gav Super Smash Bros Melee 6/10?

Haha 😊
Att en recensent ger ett spel ett avvikande betyg är bevis för subjektiviteten i spelsmak. Det är ju hälsosamt.
När en majoritet misslyckas med att belysa uppenbara brister, då är det däremot nåt som e lurt 😊

12
Skriv svar