Diablo IV:s massiva Loot Reborn-uppdatering är ute

Robot
Diablo IV:s massiva Loot Reborn-uppdatering är ute
Medlem

Spännande! kanske ska hoppa in i världen och slakta lite på nytt.

Medlem

Kul! Ska kolla in det när jag spelat igenom Kingdom Come 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Funderar på om det ät värt att testa om man inte spelat sedan release? tröttnade tråkigt nog innan end-game så det blev inte många timmar efter att storyn tog slut.

Medlem
Skrivet av reservjesus666:

Funderar på om det ät värt att testa om man inte spelat sedan release? tröttnade tråkigt nog innan end-game så det blev inte många timmar efter att storyn tog slut.

Funderar lite i samma banor. Lade av 15-20 timmar efter storyns slut, men är sugen på att köra upp en ny gubbe igen. 😊


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Testa igår direkt när det kom ut. Kolla klockan efter en stund så var det helt plötsligt 2 på natten. Detta är den bästa uppdateringen till D4 såhär långt.
Spelet skulle varit såhär från första släpp så skulle det varit fantastiskt

Medlem

Vad är det för namn? Är det någon sorts boss eller ett område som heter så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för namn? Är det någon sorts boss eller ett område som heter så?

De har gjort om hela item/loot systemet

Medlem

Blir att testa.
Har inte spelat sedan preseason 1. Tröttnade vid lvl 75 då endgame var väldigt meh


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

"Early Access" avklarat?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Testa igår direkt när det kom ut. Kolla klockan efter en stund så var det helt plötsligt 2 på natten. Detta är den bästa uppdateringen till D4 såhär långt.
Spelet skulle varit såhär från första släpp så skulle det varit fantastiskt

Haha! Flashback till Diablo3!
Det gick iaf fortare för dom att få av sig rövhatten denna gång,

Medlem

Härligt värre! Hoppade över förra säsongen, ska fortfarande spela igenom som barbar och rogue minst en gång.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Låter lovande! Men när ska dom få tummen ur och ge oss en group-finder…

Medlem

Nästan ett år tog det att få spelet i ett någorlunda skick som det borde varit vid release. Man tycker att Blizzard borde ha tagit anteckningar från tidigare spel, men största fokus har väl legat på att mångla ut 65-dollarshästar, portalfärgpaket för 30 dollar och all annan jävla skit de har i sin affär.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kostar 70 euro på Steam. Risigt att ta mer betalt pga uppdateringar.

Medlem

Spelade till lvl 25 inatt, riktigt kul nu! Men att Blizzard aldrig lär sig, de gjorde exakt samma resa med lootsystemet i Diablo3, kaos från start och sedan släpptes "Loot 2.0"

Medlem
Skrivet av Karmak:

Testa igår direkt när det kom ut. Kolla klockan efter en stund så var det helt plötsligt 2 på natten. Detta är den bästa uppdateringen till D4 såhär långt.
Spelet skulle varit såhär från första släpp så skulle det varit fantastiskt

Hade inte spelat någon roll, folk hade klagat iaf vilket det antagligen kommer göras på Loot Reborn också.

Själv körde upp en sorc till lvl 34 på 2 timmar igår, temperingen verkar skoj!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Kostar 70 euro på Steam. Risigt att ta mer betalt pga uppdateringar.

34,99 € på battle.net och rea så du ska nog inte skylla på blizzard i alla fall men antager du menar steam

Medlem
Skrivet av Petrik:

34,99 € på battle.net och rea så du ska nog inte skylla på blizzard i alla fall men antager du menar steam

finns på gamepass oxå


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Kostar 70 euro på Steam. Risigt att ta mer betalt pga uppdateringar.

Hur tar de mer betalt? Det är standardpriset för spelet sen release?

Medlem
Skrivet av Petrik:

34,99 € på battle.net och rea så du ska nog inte skylla på blizzard i alla fall men antager du menar steam

Tack för tipset. Har funderat på Gamepass men för det priset är det värt att köpa.


signatur

I drank what?

Medlem

Det jag stör mig mest på med spelet är respawn på fiender i den öppna världen.
Man plöjde sig igenom en hög med fiender för att komma fram till sitt mål, sen när man vänder hemåt var alla fiender tillbaka.

Medlem

Testade med en polare igår. Det är faktiskt en riktigt bra uppdatering, vi hade väldigt roligt igårkväll. Det är så skönt att kunna mala ner all legendary och både få aspects, transmogs och mats samtidigt. Inget mer velande om man vill bryta ut aspect eller om man vill ha mats, nu får man både och hos smeden. Och extraherade aspects lagras inte längre i väskan, nu läggs de i ett globalt system med oändlig plats. Mycket trevligt.

Medlem

Har Marcus ifrån Borderlands flyttat till Sanctuary (Diablos) eller är detta en annan dimension / crossover?

Medlem

Orkade inte ens köra färdigt storyn.
Aldrig ångrat ett spelköp så mycket.
Men ska dra ner och ge det ett försök till.
Hoppas det är mer intressant.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Orkade inte ens köra färdigt storyn.
Aldrig ångrat ett spelköp så mycket.
Men ska dra ner och ge det ett försök till.
Hoppas det är mer intressant.

Jag gillade storyn! ... så här långt ...
Även om du hade spelat ut det så har storyn inte ens ett försök till slut. D3 hade iaf ett slut före expansionen och sen en fortsättning.

Medlem

Provade väldigt kort under gårdagen och har egentligen inte hunnit titta så mycket på loot/drops i sig. Däremot gick det att väldigt snabbt börja ge sig på platser (Helltide) med bra densitet på monster så att öka i level gick fort. Blir alla gånger att testa mer.

När det gäller storyn tyckte jag den var riktigt bra. Ser fram emot att spela om den med nya loot-systemet. Det som föll mig i ögonen mest dock var att de zoomat ut kameran en del. Tyckte den var för nära tidigare, vilket egentligen är den största anledningen till varför jag aldrig fastnat för PoE där jag också tyckte kameran var för nära.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Orkade inte ens köra färdigt storyn.
Aldrig ångrat ett spelköp så mycket.
Men ska dra ner och ge det ett försök till.
Hoppas det är mer intressant.

För mig var det precis tvärtom. Jag tyckte upplevelsen genom storyn var FANTASTISK vid släppet, redan där var köpet värt varenda krona för mig. Sedan tröttnade jag då endgame inte var så intressant. Jag doppade tårna lite igår men tänkte nog dyka in igen och köra om storyn med en ny char snart.

Skribent

Plockade upp ett ex på Tradera för under 150 pix. Är glad att ha väntat. Redo att hoppa in nu.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ska bli kul att höra hur folk upplever den. Själv är jag osäker på ifall ändringarna jag lästa pm för ett tag sedan räcker för mig. Kan det inte droppa unika från lvl 1 så är jag knappt intresserad. Det var ju det största nöjet med D2, att alltid ha en liten chans till spännande loot, och att kunna hitta roliga saker till andra karaktärer. Ihop med den tråkiga säsongsfilosofin så känns det som att de försöker avskräcka en från att dra upp flera karaktärer.

12
Skriv svar