The Day Before sågas, spelarna flyr

Robot
The Day Before sågas, spelarna flyr

En, så att säga, mild chock.

#the-day-before


Medlem

https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18ee3t9/i_pres...

spelet är också 100% bara en asset flip. det tog så mycket svett blod och tårar att skriva in kreditkorts nummert i Unreal Engine Store

Moderator | Testpilot
Skrivet av lolipopapa1:

https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18ee3t9/i_pres...

spelet är också 100% bara en asset flip. det tog så mycket svett blod och tårar att skriva in kreditkorts nummert i Unreal Engine Store

Mycket blod, svett och tårar under det "5 åren" de "utvecklade spelet".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som lite mer krydda påstod Fntastic på discord dagar innan släpp att det var ett open world survival MMO och absolut inte en extraction shooter (något de uttryckligen sa flera gånger).

De förtjänar all skit som kommer deras väg.

Medlem

Jag är bara imponerad över att dom lyckats få en sådan uppmärksamhet runt spelet.

Medlem

Jag e mest imponerad att nån trodde detta skulle bli bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18ee3t9/i_pres...

spelet är också 100% bara en asset flip. det tog så mycket svett blod och tårar att skriva in kreditkorts nummert i Unreal Engine Store

Ser inget fel i att använda assets från Marketplace då det finns många bra spel som till stor del bygger på färdiga assets. Problemet med The Day Before är att det bokstavligen är en sminkad gris. Massor av fina assets. En fantastisk spelmotor. Men under allt detta döljer sig lögner och vad jag gissar på är en patetisk dålig kod då spelet verkar ha bytt ut zombies mot buggar.

De borde seriöst utredas för brott. För att det tog dem hela 5 år att få ut den här skiten verkar ju tyda på att de egentligen har bedrivit någon helt annat verksamhet. Ekobrott och penningtvätt kommer i alla möjliga former.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Som lite mer krydda påstod Fntastic på discord dagar innan släpp att det var ett open world survival MMO och absolut inte en extraction shooter (något de uttryckligen sa flera gånger).

De förtjänar all skit som kommer deras väg.

Det beskrivs fortfarande som ett "open-world MMO survival" på Steam

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är bara imponerad över att dom lyckats få en sådan uppmärksamhet runt spelet.

Jag kan inte svära på det men det släppte väl en teaser trailer tillsammans med Nvidia för rätt många år sedan. Som såg riktigt läckert ut.

Fram tills det försvann från Steam så var det mest wishlistade spelet.

Sen är dom inte indie heller utan använder sig av utgivare.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det beskrivs fortfarande som ett "open-world MMO survival" på Steam

Ja riktigt komiskt.

Edit: det verkar faktiskt som dom har ändrat taggarna nu; Multiplayer, zombie, PvP. Men beskrivningen är fortfarande den samma.

Medlem

Ett spel som åter igen bevisar att många är lättlurade och lever på copium

Medlem

Glad att jag litade på min magkänsla och inte köpte det här skräpet.


signatur
Medlem

Det är en scam oavsett vad utvecklaren säger, och således bör det plockas ner från Steam och alla bör bli återbetalda. Rätt ska vara rätt.

Fattar inte att såhär många går på det när man såg det komma redan för år sedan.

Medlem

Det värsta är ju att även om det inte är miljontals spelare så har faktiskt fler köpt spelet än jag hade hoppats på. Tråkigt att det inte finns några konsekvenser alls för de bolag som väldigt tydligt driver falsk marknadsföring. Har man följt deras "resa" så var det extremt tydligt att slutprodukten skulle bli skräp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser inget fel i att använda assets från Marketplace då det finns många bra spel som till stor del bygger på färdiga assets. Problemet med The Day Before är att det bokstavligen är en sminkad gris. Massor av fina assets. En fantastisk spelmotor. Men under allt detta döljer sig lögner och vad jag gissar på är en patetisk dålig kod då spelet verkar ha bytt ut zombies mot buggar.

De borde seriöst utredas för brott. För att det tog dem hela 5 år att få ut den här skiten verkar ju tyda på att de egentligen har bedrivit någon helt annat verksamhet. Ekobrott och penningtvätt kommer i alla möjliga former.

ne det är inget fel med att använda assests men när 90% av spelet är assests dom har köpt då är det är problem

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är bara imponerad över att dom lyckats få en sådan uppmärksamhet runt spelet.

Haha, fast det fick väl Gollum och Kong också igen BRA uppmärksamhet dock.

Medlem

Tanken var väl hela tiden att bara släppa något som de kan dega in vinst på och sedan gå vidare. Mission complete. Dom är säkert nöjda.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ne det är inget fel med att använda assests men när 90% av spelet är assests dom har köpt då är det är problem

Det är egentligen inget fel med att 100% av assets är köpta på marketplace om man använder dem väl. Uttrycket "asset flip" kräver ju att man även lägger ner minimalt med arbete för att bygga ett spel av dem. I det här fallet är det ju ett totalt skitspel som har marknadsförts med lögner.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mannagryn:

Haha, fast det fick väl Gollum och Kong också igen BRA uppmärksamhet dock.

Det är ett grymt bra spel år. Men. Också ett riktigt bra år för usla spel! ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vet flera som köpte spelet.
Tror samtliga refundat då det var ospelbart och ren dynga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/comments/18ee3t9/i_pres...

spelet är också 100% bara en asset flip. det tog så mycket svett blod och tårar att skriva in kreditkorts nummert i Unreal Engine Store

Det där behöver nödvändigtvis inte vara dåligt om man gör det bra. Vilket det inte har varit hittills i det här fallet. Men det är ytterst få kodare som skriver allt själva ur grunden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

lalala regleringar lalala

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser inget fel i att använda assets från Marketplace då det finns många bra spel som till stor del bygger på färdiga assets.

Men det kan bidra till att UE spel ser likadana ut. Spel med generiska objekt i spelet. Det lustiga här är att Epic tillhandahåller verktygen för många av dessa asset flip scam-spel på Steam.

Medlem

Denna tråd borde stängas. Scammers bör inte få mer uppmärksamhet. Sorry, men vad var det jag sa?


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Många skriver att det är scammers.
Men vem är det som scammas? Det borde komma fram vid det här laget


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Många skriver att det är scammers.
Men vem är det som scammas? Det borde komma fram vid det här laget

De som köper spelet?

Medlem

RIP Game... dom har konkat enligt ett inlägg X aka Twitter.
https://x.com/FntasticHQ/status/1734265789237338453?s=20

Medlem

…och nu har studion lagt ner. 😅😂


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Det är inte förvånande. Allting pekade på att det var en scam, en massa löften som aldrig skulle infrias. Det var ett försök att få in kapital för att sedan överge skeppet men det lyckades inte den här gången heller.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Men det kan bidra till att UE spel ser likadana ut. Spel med generiska objekt i spelet. Det lustiga här är att Epic tillhandahåller verktygen för många av dessa asset flip scam-spel på Steam.

Ja det är en nackdel. Men om spelet i sig är unikt så kan man se förbi detta. Ett exempel är Phasmophobia (visserligen Unity, men det är samma med den motorn). Gameplay kändes unikt och fräscht när det kom, men använder assets som man sett i tidigare spel. Blev lite "jaha där är taklampan från House Flippers".

Och nu lägger tydligen Fntastic ner helt. Vilken jävla scam.
https://www.polygon.com/23997116/the-day-before-fntastic-twit...

12
Skriv svar