Rykte: En tv-serie baserad på Hogwarts Legacy kan vara på väg

Robot
Rykte: En tv-serie baserad på Hogwarts Legacy kan vara på väg

Och det sägs att HBO Max ska trolla fram den.

#Hogwarts-legacy, #nyhetstips, #tv-serier


Medlem

Man kan väl gissa att det blir skrik om bojkott av denna också.

Löst baserad hoppas jag i så fall för storyn var då inget att hänga i julgranen.

Medlem

Skulle kunna vara kul om man hade John cleese som en levande Nick, jag vet inte riktigt om man någonsin fick reda på hur han nästan blev av med huvudet.

Medlem

Jag skulle i så fall vilja ha en fördjupning i den så kallade uråldriga magi som man som spelare kan använda och varför den försvann från den magiska världen. Så jag ser hellre att dom gör något eget istället för att försöka återskapa handlingen i HL.


signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny
Skrivet av Redstar:

Skulle kunna vara kul om man hade John cleese som en levande Nick, jag vet inte riktigt om man någonsin fick reda på hur han nästan blev av med huvudet.

Ända sedan han satte upp föreställningen "Last Time to See Me Before I Die" har jag haft en jobbig magkänsla. Men vad fasen, 83 är det nya 23!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Inte illa att den genomsnittlige spelaren redan har hunnit spela 22250 timmar! 😁


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem

Med tanke på bojkotten... har storbolagen osv slutat att bry sig om minoriteten? Börjat att följa pengarna igen? Eller är det bara är Disney och Marvel som går woke agendan? Ska bli intressant att se hur HBO förklara sig ur detta mot trans communityt.

Redaktör
Ponny

Vissa kommer bojkotta eventuell tv-serie p.g.a. reasons.
Vissa kommer klaga på att vissa bojkottar p.g.a. reasons.
Vissa kommer se serien (eller inte), beroende på om den är bra (eller inte).

Alla har olika skäl och ståndpunkter, och det kan man acceptera (kanske till och med respektera).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Med tanke på bojkotten... har storbolagen osv slutat att bry sig om minoriteten? Börjat att följa pengarna igen? Eller är det bara är Disney och Marvel som går woke agendan? Ska bli intressant att se hur HBO förklara sig ur detta mot trans communityt.

Är så trött på cancelkulturen och i detta fall så skriker en minoritet högt på ett spel för JK Rowling inte har något med att göra. Ett spel som utvecklades långt innan hon började Twittra. Barnsligt utan dess like och synd om de som jobbat med spelet.
Undra om de bojkottar hela Hollywood också... Musikindustrin är ganska smutsig historiskt också...

Medlem

Så länge huvudpersonen kastar Revelio! var 5:e sekund så är jag med på noterna. Annars har dom glidit för långt i från källmaterialet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag tycker att "bojkottarna" förtjänar en stjärna för sitt engagemang och marknadsföring av spelet.

Jag tycker man borde köpa spelet i protest till bojkotten. Alla människor ska ha rätt till att uttrycka sin åsikt varesig man håller med om åsikten eller ej. Tycker man att JKR är pantad för sin åsikt så kan man ju strunta i henne. Det är inte så att hon begått något brott för att skriva sin åsikt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vissa kommer bojkotta eventuell tv-serie p.g.a. reasons.
Vissa kommer klaga på att vissa bojkottar p.g.a. reasons.
Vissa kommer se serien (eller inte), beroende på om den är bra (eller inte).

Alla har olika skäl och ståndpunkter, och det kan man acceptera (kanske till och med respektera).

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Med tanke på bojkotten... har storbolagen osv slutat att bry sig om minoriteten? Börjat att följa pengarna igen? Eller är det bara är Disney och Marvel som går woke agendan? Ska bli intressant att se hur HBO förklara sig ur detta mot trans communityt.

Tror du företagen någonsin slutat följa pengarna? Woke-agendan har bara med pengar att göra. När dom ser att saker inte fungerar kommer dom ändra oavsett om det skadar en minoritet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Tror du företagen någonsin slutat följa pengarna? Woke-agendan har bara med pengar att göra. När dom ser att saker inte fungerar kommer dom ändra oavsett om det skadar en minoritet.

Professionella kappvändare 😆

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Löst baserad hoppas jag i så fall för storyn var då inget att hänga i julgranen.

Detta. Jag hade väldigt kul med spelet i de ~40h jag lade på det, men berättandet var verkligen den svaga punkten. Såg aldrig fram emot nästa uppdrag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Tror du företagen någonsin slutat följa pengarna? Woke-agendan har bara med pengar att göra. När dom ser att saker inte fungerar kommer dom ändra oavsett om det skadar en minoritet.

Visst är det så, det är ... Minoriteterna är inte så små längre, t ex i USA där så många serier görs och woke är störst tillhör nästan hälften av befolkningen en minoritet, och det är bara räknat på etnicitet.
Både publik och producenter av kultur är väldigt diversifierad - tiden när det var vita människor i alla serier är förbi. Och det är bra tycker jag, att samtiden speglas i kulturen. Däremot kan det bli så ideologiskt och ängsligt ibland att karaktärer blir ganska platta. En komplex och mänsklig karaktär är lätt att missförstå och det är en stor risk i dagens twitterklimat (bad business).

Filmerna och böckerna om Harry Potter är förresten ett bra exempel på hur ett verk kan vara inkluderande men samtidigt samhällsdebatterande. Det har varit hyllat från olika håll men samtidigt hårt kritiserat. Jag tror att jag har läst det mesta: attack på kristendomen, transexkluderande, nidbild av borgerligheten, anarkistiskt, för konservativt, vänstervridet, kvinnofientligt, vithetsnormativt, anti-semitiskt, förlöjligande av social aktivism. Alla hittar sin grej att bli upprörda på. Ja, va ska man säga, det har en viss nerv, trots att det bara är en barnbok i grunden, inte sant?

Med det sagt, så tror jag att Hogwarts kan göra sig strålande i påkostat serieformat - lär bli bättre än Fantastic Beasts t ex. De lär skriva om materialet från spelet friskt (om de ens utgår från det), trots att storyn är lite tam gör det sig OK i spelformat, men det krävs något helt annat för att skapa dramatik i en serie.

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Tror du företagen någonsin slutat följa pengarna? Woke-agendan har bara med pengar att göra. När dom ser att saker inte fungerar kommer dom ändra oavsett om det skadar en minoritet.

Hade det varit så det fungerade så hade Hollywood övergivit woke-agendan för längesen. Uppenbarligen så är man beredd att gå med förlust så länge man når ut med "The message".

Man får nog räkna med att den här Harry Potter-serien kommer göra sitt bästa för att blidka transaktivisterna. Jag får känslan av att hela huvudsyftet med serien kommer vara just det.

Medlem
Skrivet av WargH:

Man kan väl gissa att det blir skrik om bojkott av denna också.

Spännande att du tog upp det som första inlägg i tråden och sätter tonen för resten av diskussionen, det kommer Uber och Tomas tacka dig för

Vissa kommer uppmana till bojkott. Vi snackade ju om det i "den där andra tråden", man kan inte ta alla kamper. En del bojkottar på grund av olagliga krig, andra på grund av transfobiska uttalanden och åsikter. Drar du själv gränsen själv någonstans, eller är du kanske lite för tuff för att påverkas av sådant?

Skrivet av Casimir2323:

Visst är det så, det är ... Minoriteterna är inte så små längre, t ex i USA där så många serier görs och woke är störst tillhör nästan hälften av befolkningen en minoritet, och det är bara räknat på etnicitet.

Nästan 50% tillhör en etnisk minoritet i USA? Hur fungerar det när 75.8% av USA's befolkning är vita?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nästan 50% tillhör en etnisk minoritet i USA? Hur fungerar det när 75.8% av USA's befolkning är vita?

Hispanics räknar jag som en minoritet då de bor tämligen segregerat. Det driver upp siffran då de räknas som ”white” i vissa sammanställningar

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Så länge huvudpersonen kastar Revelio! var 5:e sekund så är jag med på noterna. Annars har dom glidit för långt i från källmaterialet.

Tycker att huvudkaraktären skall representera mig som spelare med en svår fokuseringsförmåga. Med andra ord.. Storyn skall kännas väldigt långt utdragen för att huvudkaraktären, på väg till nästa plotpoint, helt plötsligt ser en svamp.. och sedan glömmer bort varför han var där till att börja med och därför gör en massa sidoquests som inte har något med storyn att göra istället.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Hispanics räknar jag som en minoritet då de bor tämligen segregerat. Det driver upp siffran då de räknas som ”white” i vissa sammanställningar

Ja, det har du faktiskt rätt i. "My bad", som man säger i USA, oavsett etniskt ursprung

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spännande att du tog upp det som första inlägg i tråden och sätter tonen för resten av diskussionen, det kommer Uber och Tomas tacka dig för

Vissa kommer uppmana till bojkott. Vi snackade ju om det i "den där andra tråden", man kan inte ta alla kamper. En del bojkottar på grund av olagliga krig, andra på grund av transfobiska uttalanden och åsikter. Drar du själv gränsen själv någonstans, eller är du kanske lite för tuff för att påverkas av sådant?

Jag är generellt för att man har en moralisk kompass och försöker styra sina ekonomiska val, men just i det här fallet tycker jag det är lite löjeväckande att kalla henne för transfobisk. Förr var hon en beacon för woke ppl när hon sa att Dumbledore var gay osv, men nu är hon inte woke enough, och snart kommer knappt någon att kunna vara det då gränsen hela tiden flyttas mer mot det extrema.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spännande att du tog upp det som första inlägg i tråden och sätter tonen för resten av diskussionen, det kommer Uber och Tomas tacka dig för

Vissa kommer uppmana till bojkott. Vi snackade ju om det i "den där andra tråden", man kan inte ta alla kamper. En del bojkottar på grund av olagliga krig, andra på grund av transfobiska uttalanden och åsikter. Drar du själv gränsen själv någonstans, eller är du kanske lite för tuff för att påverkas av sådant?

Nästan 50% tillhör en etnisk minoritet i USA? Hur fungerar det när 75.8% av USA's befolkning är vita?

Minoriteter inkluderar bara inte etniciteter utan även sexuella minoriteter som homosexuella och även religiösa minoriteter.

Skrivet av WargH:

<Uppladdad bildlänk>

Jag är generellt för att man har en moralisk kompass och försöker styra sina ekonomiska val, men just i det här fallet tycker jag det är lite löjeväckande att kalla henne för transfobisk. Förr var hon en beacon för woke ppl när hon sa att Dumbledore var gay osv, men nu är hon inte woke enough, och snart kommer knappt någon att kunna vara det då gränsen hela tiden flyttas mer mot det extrema.

Ironiskt nog gäller det även begreppet Woke som gått från att vara det som idag kallas anti-woke till att helt ändra definition hos vissa. Orsaken varför Rowling fått så mycket kritik är hennes klumpiga uttalanden och oförmåga att ibland läsa av ett "rum".

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Minoriteter inkluderar bara inte etniciteter utan även sexuella minoriteter som homosexuella och även religiösa minoriteter.

Fast i det här fallet pratade vi specifikt om etniska minoriteter och statistiken som diskuterades var just kring detta

Medlem
Citat:

Ironiskt nog gäller det även begreppet Woke som gått från att vara det som idag kallas anti-woke till att helt ändra definition hos vissa. Orsaken varför Rowling fått så mycket kritik är hennes klumpiga uttalanden och oförmåga att ibland läsa av ett "rum".

Jag har inte läst allt hon sagt och skrivit utan endast sett lite nyhetsrapportering. Men inget av det jag har läst tycker jag rättfärdigar en bojkott. Var och en gör så klart sitt eget val, men att välja att stå på barrikaderna och skrika ut till alla andra i detta fall känns aningen overkill.

Avstängd

Jag tycker att man borde lagstifta mot att folk slänger så lättvindigt med ord som "islamofob", "transfob", "rasist", "nazist" och "homofob". Minst böter på några tusen och en fällande dom för förtal tror jag skulle göra gott.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Jag tycker att man borde lagstifta mot att folk slänger så lättvindigt med ord som "islamofob", "transfob", "rasist", "nazist" och "homofob". Minst böter på några tusen och en fällande dom för förtal tror jag skulle göra gott.

Förutom att det skulle kräva väldigt stora förändringar i hur lagen mot olaga förtal ser ut idag. Dessutom.. hur långt skall man dra det? Skall samma sak gälla alla dessa typer som skriker "Woke" så fort någon säger något om inkludering? Sedan vad händer om denna person yttrat sig rasistiskt? Skall lagen även gälla dem?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Förutom att det skulle kräva väldigt stora förändringar i hur lagen mot olaga förtal ser ut idag. Dessutom.. hur långt skall man dra det? Skall samma sak gälla alla dessa typer som skriker "Woke" så fort någon säger något om inkludering? Sedan vad händer om denna person yttrat sig rasistiskt? Skall lagen även gälla dem?

Alla i världen borde få en månad i fängelse i förebyggande syfte.

12
Skriv svar