Ray-tracing till Minecraft släppt i skarp version
Gäller det här båda minecraft versionerna ?
Jag vet att java haft raytracing länge men inget officiellt.
Ser ruskigt snyggt ut! Synd att jag inte sitter på ett RTX kort eller att detta släpps till Series X
Finns det någon framtidsplan på att det ska släppas till Series X?
Finns det någon framtidsplan på att det ska släppas till Series X?
Vet inte men de borde de väl?
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Vet inte men de borde de väl?
Har för mig folk frågat MS om det sedan Series X utannonserades och att den stöder ray tracing, men de har varit tysta om en uppdatering till den versionen. Så antigen vill de överraska med en uppdatering, eller så har de inget intresse i det på konsol?
"Writer and Fighter"
Har för mig folk frågat MS om det sedan Series X utannonserades och att den stöder ray tracing, men de har varit tysta om en uppdatering till den versionen. Så antigen vill de överraska med en uppdatering, eller så har de inget intresse i det på konsol?
Microsoft har iaf visat DXR-raytracingversionen av Minecraft i våras. Antar att just Minecraft RTX är mest optimerad för Nvidia och tänkt som pr för RTX-korten, men den går att köra även på RDNA2 eftersom Gamers Nexus "testar" med den versionen - hur relevant det nu kan vara iofs..
Det borde komma en "vanlig" DXR-version också, eller förhoppningsvis då även mer optimerad för RDNA2, och därmed funka bättre för både konsol och RX 6000-serien. Fast som de säger "a technical demo of that game, it was not at any one point said when this would be released or if it would be released or anything like that".
Jag har testat detta, men jag har insett att det varje gör till eller från. Visst blir man imponerad över hur snyggt det kan vara, men jag spelar minst lika gärna Minecraft med vaniljgrafiken.
Problemet med ray tracing för mig är att spel i åratal har ”fejkat” snygg ljussättning. Shaders i Minecraft är ju toksnygga men jag har ändå impats mest av ray tracing i just blockvärlden då man ändå har kontroll över den.