Det mest kontroversiella under Xbox-eventet förra veckan var utan tvekan dess huvudakt; Halo Infinite-demonstrationen i allmänhet och det grafiska i synnerhet har flitigt diskuterats och kritiserats den senaste veckan. Det framgår inte minst i kommentarsfältet under vår förhandstitt.

343i och Xbox har inte kommenterat kritiken, tills nu. Dan Chosich, narrative director för Halo Infinite, besvarar en besviken tweet och bedyrar att teamet lyssnar, och att han förstår känslan.

I've been in your shoes. I know what it's like to have expectations built + feel let down. I want you to know your voice matters + is heard. You're not falling on deaf ears. I always want to live up to the legacy that Bungie pioneered. I personally care a lot about honoring that.

Ursprungs-tweeten handlar bland annat om att 343i "hånar" de initiala förväntningarna av Halo Infinite och allt både nya teamet och Bungie byggt upp, och att orden kommer från någon som spelat Halo mellan "sex och nio tusen timmar". Som sagt: debatten har varit intensiv på sistone.

Halo Infinite släpps i slutet av året till pc, Xbox Series X och Xbox One.