Det finns förmodligen goda sjörövarskäl till varför Assassin's Creed IV: Black Flag röstades fram som det bästa i serien av FZ-läsarna, men Ubisofts nästa piratspel har gång på gång försenats.

Rykten har också surrat om att det ska ha drabbats av "många omstarter".

I fjol blev det ytterligare en reboot, i alla fall enligt källor till VGC. 2019 ska utvecklingen ha startat om helt och hållet, och snarare än en klassisk öppen Ubi-värld ska vi ha att göra med "games as a service"-ambitioner, med en levande, tja, "live"-värld som kommer växa och utvecklas över tid beroende på communityts handlingar. En källa liknar det vid Fortnites "live storytelling".

Elisabeth Pellen ska vara ny creative director. Hon har tidigare regisserat celshade-klassikern XIII och designat banor i Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Ubisoft väljer att inte kommentera saken.

Ursprungsplanen för Skull & Bones var en release under 2018, men som du säkert märkt blev det inte riktigt så. Inte ett pip nämndes under Ubisoft Forward och spelets Twitter-konto är knäpptyst.