“Key art” kallas det artwork som företag använder för att sälja in sina produkter när en lansering närmar sig. Nu när The Last of Us Part II snart är färdigt, firar Sony och Playstation med att släppa just dessa, tillsammans med ett tema som du kan använda på din PS4.

Det hela är såklart en marknadsföringsgimmick, men i dessa tider av förseningar och ursäktande rants är det uppfriskande med lite ren och skär hype. På den officiella Playstation-bloggen kan vi nu läsa ett inlägg från studion bakom spelet - Naughty Dog:

“Det är med spänning vi berättar att vi har gått in i den slutgiltiga produktionsfasen, och medan du läser detta lägger vi sista handen vid The Last of Us Part II”, skriver studions kommunikationschef Arne Meyer. “Slutet på produktionen tar oss ett stort steg närmare lanseringen.”

I bloggen läser vi också om att en liten del av The Last of Us Part II kommer att vara spelbart på mässan Pax East, 27 februari till 1 mars. Så om du har vägarna förbi Boston kan det vara värt att lösa en biljett.

Nedan kan du spana in de nya bilderna. PS4-temat hämtar du hem med den här koden: 9DEK-PKNG-N445

Spelet ska släppas 29 maj. Det är i nuläget exklusivt till PS4.