En gång i tiden satte många mmo-spelare hoppet till #Blizzards #Titan – en titel som på något sätt skulle ta en allt mer stagnerad genre framåt. Dessa önskemål formades mer eller mindre på ren hype, då allmänheten egentligen inte visste något alls om spelet.

2014 avbröts utvecklingen med den ganska vaga motiveringen att de som jobbade på projektet helt enkelt inte hade kul med spelet. I en ny intervju med Gamespot berättar Jeff Kaplan att det inte var den enda anledningen.

“You had a really amazing group that was working on Titan. They were really talented individuals, but we failed horrifically in every way.. In every way that a project can fail. It was devastating. You had these people who either came from other companies or from within Blizzard, and were used to working on games that were very successful like a World of Warcraft, for example. To go through such a complete and utter failure is very hard for people who are used to experiencing success.”

Ett fullständigt misslyckande, alltså. Tyvärr får vi inte heller denna gång veta exakt vad som gick fel och vilka delar av projektet som helt enkelt inte fungerade. Däremot berättar Kaplan att motgången med Titan hjälpte till att svetsa samman teamet, som sedan tog spillrorna från det nedlagda mmo-spelet och skapade shootern #Overwatch.