Multiformatsspel från #Ubisoft släpps alltmer sällan till konsol och pc samtidigt – i både #From Dusts och #Call of Juarez: The Cartels fall blev pc-versionerna mystiskt försenade. Så är också fallet med #Driver: San Francisco. Spelet är redan ute till Xbox 360, Wii och Playstation 3, men pc- och Mac-spelarna får vänta till den 30 september på grund av en "naturlig fördröjning".

– Pc-versionen är hack i häl på konsolversionerna eftersom koddatabasen kommer från konsolerna. Den hålls inte tillbaka. När vi kommer till den punkt att konsolversionen är klar så tar pc-killarna den slutgiltiga versionen av koddatabasen och gör allt som krävs för bygga in den i det de redan byggt, säger Ubisoft Reflections-chefen Martin Edmonson.

– Det är helt enkelt en naturlig fördröjning. Och den är inte alls så lång som med många andra spel, där pc-versionen kan följa upp konsolerna efter flera månader – det är fortfarande ganska nära inpå.

När FZ recenserade Driver: San Francisco så utdelade vi fyra brinnande bildäck av fem möjliga. Men nästa gång får de allt ta och komma på en vettig historia, för annars blir vi less.