Inlägg av farbrorwiwi

Inlägg som farbrorwiwi har skrivit i forumet

när man va liten bidrog ofta manualen till spel med att egga ens fantasi baserat på konceptbilder, som gjorde det faktiska spelet bättre för att man föreställde sig hur världen och en själv såg ut och verkade. det slog mig när jag såg den här videon att det kändes som att sväva runt i en sådan inre vision av "coola bilder".

tur att man bär svärd, så man kan skära sig fram genom den täta stämningen

I say, bravo! Kunde se Sherlock Holmes-mössan, dofta piptobaken och smaka finkonjaken när jag läste formuleringarna i denna artikel.. Bravo, I say, again!

bra sagt, satte ord på mina egna åsikter! spelade på PS5 och hade ändå sjuka laddningstider, vilket gör att man tappar kämparglöden mellan försöken när det är svårt (körde svåraste inställningen).

tycker personligen att backtrackingen du nämner, i kombination med laddningstiderna, drar ned det till en 4:a. egentligen tror jag det är påfrestande mest för att kartan är rätt rutten. det känns som att någon verkligen ville prova en ny typ av kartdesign och hotade att sälja källkoden på webben ifall den kasserades efter QA-testningen...

man kanske är bortskämd med stora spel vid det är laget, men kändes också som att de snubblade precis innan sweet spot när det kommer till abilities, pussel och världen. hade velat ha 1-2 till force abilities, 1-2 till najsiga pussel förlagda till 1-2 ytterligare areas. i övrigt ett riktigt magiskt spel, precis som exempelvis God of War (2018) i samma anda som man kommer plocka upp igen om några år när man glömt storyn och vill återuppleva berättandet och gameplay.

deras spel har ju ofta väldigt högt replay value, för egen del brukar det bli rätt många varv när de släpper en titel. kan dock bli intressant att se vad det skulle innebära för exempelvis Bayonetta om de både gör det längre och behåller samma slags svårighetsgrader med achievements och unlocks, man måste ju inte spela om, och om det bara gäller start till slut på en enda svårighetsgrad går det ju ganska snabbt i somliga titlar.

haha super smash warner bros, witty witty

nästa season i Diablo 3 bjuder på fler nyheter, vilket åtminstone jag trodde skulle dröja en god stund efter att de införde ethereals förra vändan. man kommer kunna hitta soulstone shards att sätta i helms och weapons, samt uppgradera dem ett par vändor med s.k. hellforge embers.

oklart om ethereals var en one time treat, såg inget specifikt om det vid en första okulärbesiktning

https://us.diablo3.com/en-us/blog/23730897/diablo-3-ptr-272-p...

Tyrian, snälla om någon om nån annan vet och förstår, please tell

bästa nyheten jag hört sedan nånsin

Red Alert, någon?

Skämt åsido, var det inte något märkligt Daedra-quest i Skyrim med en talande hund?

Skrivet av Lasrod:

Gillar verkligen Darkest Dungeon men blir lite rädd att de går för långt ifrån orginalet med så stora ändringar som de beskriver här. Låter som det är en stor risk att de tappar det som är så speciellt med Darkest Dungeon.

Vi får se. Håller tummarna på att det blir bra men blir lite orolig när jag läser detta.

de säger i artikeln att de inte vill skapa ett likadant men "bättre" spel som gör föregångaren obsolete, utan en annan upplevelse. själv hade jag också helst sett mer av allt de gjorde så sjukt bra, men uppskattar att de provar ny mark också... glaset är halvfullt, den här gången

min kropp är redo, mitt psyke darrar!!

https://www.reddit.com/r/darkestdungeon/comments/nm5ovf/dd2_n...

DD2 reveal hos PC Gamer, med en hel del tvära kast från ettan.

jägarns!

Red Hook ska enligt sin instagram visa upp Darkest Dungeon 2 imorgon i PC Gamer, man kan ju hoppas att det hamnar på webben också... https://www.instagram.com/p/CPTreDjjT5R/?utm_source=ig_web_co...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vore kul att lira med några FZ-ianer!

FragZonianer?!! Här har jag i min okunskap gått runt i åratal och trott att det heter "Eff Zetanister"..

som lat medborgare måste jag påpeka att det saknas länk

edit: nu var länken inne

Skrivet av Ankh:

Stämmer verkligen den siffran? Det är väl 0,002? Du fick väl med lite väl mycket nollor? (Alltså, jag är seriös med min fråga - jag är inget mattegeni )

Edit: och 0,002 blir det samma som som 0,2%? Rätta gärna mig om jag har fel (dvs 30.000 / 13700000 = ca 0,002)

haha sorry, du har helt rätt, jag råkade räkna på miljarder istället för miljoner, skyller på att det är mycket miljarder i snacket på morgonmötena på mitt jobb... eller något...

lol 30k återlämnade exemplar säger en hel del om att de som skriker högst hörs mest.. det var alltså 0,000002% som faktiskt lämnade tillbaka spelet (bara bland köparna från första tre veckorna förstås).

bioshock var i min mening ett friskt tag med plogen, och uncharted stal facklan från tomb raider, annars tycker jag att listan ger en väldigt god bild av de gångna åren.. man inser att man haft det väldigt bra som var 8 år när Diablo kom och sen haft förmånen att spela i princip allt på listan..
speaking of: D3 var ju också väldigt omsusat, främst vad gäller kritiken blizzard fick ta för sitt money-grabbing. CCG-genren exploderade med Hearthstone-släppet, och kickstarter banade väg för återkomsten för nischade "storspel".