Inlägg av fishfugg

Inlägg som fishfugg har skrivit i forumet

Skrivet av Nasder:

Hur väljer ni bil? Hur kom du på vilken bil du skulle köra som "main" i det spel som du spelar?

Jag blandade rätt så rejält när jag började köra ACC, men sen valde jag att försöka köra mer med Aston Martin V8 enbart för att den är väldigt balanserad och bra för nybörjare.

Det var ett under att jag kom i mål ens, borde varit dnf ett flertalet gånger men kom undan med trasig kylare och reset.

Skrivet av Lognoreng:

Blir ju inte enklare heller när halva gaspedalen ignoreras helt av spelet, så man har inte samma finkänsla,

Jag har verkligen noll koll på hur rallybilar/tävlingsbilar fungerar men tycker det känns helt muppigt att det är så det fungerar i spelet?

Gaspedalen är ju mer eller mindre digital om man ska överdriva lite, märks ju som värst om man kör något annat än cautious på WRC bilarna och ska försöka aktivt reglera boosten då kryper man ju runt i snigelfart i kurvorna.

Kul med Scandia o alla sektioner man kan få riktigt bra flow i, inte stötigt som vissa andra rallyn kan vara.
Måste erkänna att första sträckan blev jävligt intensiv att hålla koncentrationen uppe så länge, fick ta en 5 min break efter den.

Pangade kylaren lite smått på sträcka fyra men motorn började bara tappa kraft in på sista sträckan men utöver det så voltade jag bara en gång hah.

Riktigt härligt ljud i den där Hyundai'n tror nästan det är en favorit än så länge.

Vet inte om jag nämnt det förut men det är lite synd att man inte kan se andras däckval efter avslutad sträcka som man kan göra när man kör mot AI.

Jag råkade köra super soft på shakedown så sträcka 1-3 med super softs var ju inte optimalt direkt hehe, gick bättre efter den första servicen.

Vet inte om det är jag som inte kollar ordentligt men tror inte säsong 2 ligger inlagt i första posten? Blir lätt att missa one makes om den försvunnit bland mängden.

Kul att vara igång igen, får se hur det går när man är helt ouppvärmd.

Skrivet av Lognoreng:

Samma här! Den där 3 left var laaaaaaate. Speciellt i WRC bilarna med boosten igång som en raket.

Ja det finns inte en chans att man tar den där om man inte har kört sträckan tidigare eller håller väldigt låg hastighet, lite surt faktiskt.

Blev terminal direkt på sträcka 3

Ser ut som att det kommer bli DNF resten av säsongen.

Skrivet av KuShO:

Men alltså kompis, kan du tänka dig att öka upp antal service till nästa säsong? 4 sträckor utan repairs är rätt drygt bara... det kan jag inte vara ensam om att tycka?!

Man får lägga om sin approach lite bara, skulle vi köra service efter varje sträcka blir det lite glorifierad time trial av allting.
Nu kan man ju tjäna in några placeringar om man kör lite lugnare tempo och det är många som kvaddar.

Skrämmande likt Diablo 4 eller är det jag som har hallisar? Kartan, hur questarna ser ut och gubben rör sig samt kameran?

Skrivet av Doed:

Ne det är ju precis det, jag får helt enkelt se till att beställa från någon återförsäljare så jag har garanti med mera och sen hoppas på det bästa. Det är ju oftast folk som faktiskt har problem med grejerna som skriver på t.ex. reddit o klagar. Fanatec hade kunnat vara intressant det också men bara sitta och försöka sig på vad som är kompatibelt med vad får en att tröttna, speciellt nu när det är ny quick release osv på gång och i samma veva har dom problem med leveranser.

Hade helst köpt Logitechs pro wheel men den är lite för dyr och så satans klumpig.

Nu när vi ändå är inne på lite rattprat, har vi någon här som använder Mozas grejer? Tänker främst på ratt+rattbas. Har mer eller mindre bestämt mig men samtidigt dyker det upp mycket snack om överhettningsproblem och att den tappar uppkopplingen.

Skulle uppskattas om någon har lite synpunkter för självklart är ju youtube videos överdrivet positiva och det är ju oftast första intrycken och inte användning under längre tid.

Har faktiskt Mozas HBP handbrake och är mer än nöjd men det är ju inte riktigt samma sak.

Riktigt kul upplägg med längre sträcka i slutet! Jag var helt inne i det alltså!

Kenya är riktigt bra gjord med alla olika gupp o diken o vild terräng, kände mig odödlig där ett tag.

Skrivet av 34 Anders Alm:

Hur gör ni grabbar o säkert några gubbar också, med att fixa bilen under service, väljer ni själva eller låter ni spelet fixa det ?

Kör allting själv, inspekterar man delarna kan man ibland tjäna några minuter också. Vet jag att lysena är halvdana så litar jag på att jag självklart inte kommer krocka loss hela skiten

Skrivet av Balkp:

Nja vet inte om du såg mitt inlägg men för mig kraschade spelet på ss5. När jag sedan startade spelet igen fick jag inte köra ss5 igen utan den startade på ss6 med en skadad bil.

Surt när någont sånt händer speciellt när man har bra flyt!

Skrivet av 34 Anders Alm:

Ser att nästan alla kör med Peugeot, har bara testat Forden. Är det någon större skillnad på dom ?

Den nya "lilla" uppdateringen tar tid, upplevde ni andra det också ?

Tror Peugeot och Ford är likvärdiga, speciellt om man kollar på time trial leaderboardsen i alla fall.

Självförtroendet blev bara sämre och sämre ju längre in på sträckorna jag kom idag, trots att jag hade fått i mig 3 st öl på det... man tycker ju att det borde vara tvärtom!

Sen blev det riktigt bajsnödigt på sista sträckan men man kan nog kalla det tur när man kommer undan såhär fint.

Vilken bil lutar det åt för allesammans då? Jag tar nog det säkra kortet o kör Lancian efter lite snabbt testande. Kändes mest stabilt.

På tal om det, kommer det bli mer one make framöver? Kul att köra olika bilar utan att känna att man ger sig själv handikapp.

Skrivet av Balkp:

Det får man absolut.

Jag gillar känslan i spelet och det finns väldigt många sträckor att köra.
Men jag finner inte det så roligt att nöta sträckor.
Därför gick jag in i de sista rallyna utan att ha kört på dem innan. Men det blir svårt att vinna utan träning.

Förstår det, en annan brukar alltid köra för vårdslöst om jag nöter sträckorna i time trial tyvärr.

Har haft fullt upp med kvällsjobb nu så inte pallat dra fram grejerna men blir nog nytändning nu när säsongen snart drar igång på "riktigt"

Skrivet av Balkp:

Puh... Det var en pers att ta sig igenom Finland. Är mer än nöjd att jag verkar ta fjärdeplatsen i rallyt med tanke på att jag knappt kört finland över huvud taget. Samma gäller grupp B-bilarna.

Tyvärr känner jag att jag tappat intresset för WRC på senaste tiden så ni kommer nog vara utan mig när riktiga säsongen väl drar igång.

Får man fråga varför?

många saker med spelet som rimmar illa för mig också.

Skrivet av Soulless:

Fick punktering på Shakedown vilket jag trodde skulle åtgärdas inför rallystarten men icket, började första sträckan med däckbyte...
Gick för övrig lika värdelöst som alltid så tog en retire mot slutet, kändes inte lönt och var faktiskt inte ens kul. Blir nog o slänga in handuken snart, har inte tid eller ork att öva och få upp färdighet som låter en komma i närheten av tiderna ni andra fixar

Får hålla mig till mitt singleplayer istället XD

Kom igen ge inte upp!

Du får försöka hitta en rival som har ungefär liknande tider som dig o slåss om den placeringen. Jag har oftast inte en chans att ta topptiderna när alla börjat bli lite mer varma i kläderna men det finns ju alltid någon som är i närheten av ens egna nivå.

Mitt misstag i Sverige var att jag satt o nötte time trial och det leder alltid till att jag kör som en idiot när det väl gäller (terminal på första sträckan), taktiken som har fungerat för mig är att göra ett custom championship mot AIn med ett autogenererat event på 6 sträckor i det landet som ska tävlas i och sen anpassa svårighetsgraden såpass att jag måste pusha mig själv litegrann varje gång.

Vad kör du med för typ av kontroll? Ratt? gamepad?