Inlägg av Vantskruv

Inlägg som Vantskruv har skrivit i forumet

Superirriterad över den där gula ikonen som visar var man skall köra, stirrar mig blint på den hela tiden.
Testade en mod som tar bort HUD:en, men den ser ut att ta bort allt, undertexter och vad vet hän, samt menyn och kartan.
Lägger spelet åt sidan tills det finns en möjlighet att navigera med kartan bara som hjälpmedel.

I övrigt, av den kvart jag bara spelat, tycker jag spelet verkar vara riktigt roligt, berättelsevis och atmosfäriskt. Hoppas en patch, eller en vettig mod kommer snart, så man kan snart börja spela igen.

Lite offtopic, första gången jag streamar från datorn till min projektor via Steamlink appen i min Nvidia Shield, där jag kör med en PS4 kontroll USB-ansluten till Nvidia Shield:en. Funkar överraskande bra, kanske man ska ta upp och köra igenom XCOM2 som jag inte lyckats ta mig igenom på storbilden. 😊

@BlackBozze
Är inte hemma nu, så jag kan inte just nu delge det jag har gjort med bilder, men jag har designat prototyp pjäser samt en karta, samt förskrivit en manual (som behöver förbättras och designas).
Massive Assault Network 2 står till grund till min prototyp, och spelas fortfarande online av en liten grupp spelare som söker nytt folk. Själv spelar jag dock ej aktivt, då jag inte är den som är lagd åt att köra turneringar m.m..

Har för mig spelet går att köpa på GOG, men utvecklas inte och är lämnad åt döden. Servrarna är uppe dock.

Skulle vara intressant att se hur spelet skulle vara med flera spelare samtidigt istället för bara två. Dock har jag inte tänk på hur det skulle vara i praktiken än.

Såg den här tråden på huvudsidan.
Rätt kul faktiskt, under lång tid har jag suttit och lekt med en brädspels-variant från ett gammalt PC-spel, som både kräver strategi och taktik utan tärningar eller slump mellan två spelare (förutom initial placering på kartan då för att skapa lite variation). Spelet går nästan direkt att implementera som en brädspels variant, och tycker att det är riktigt bra. Har funderat på att göra om spelet från ett två-spelar-spel till att stödja fler spelare, antingen i lag eller alla mot alla, men det krävs noggrann testning.

Det som hållt mig under stasis just nu är att jag hittar inga hjälpsamma företag som kan printa ut kartan i rätt material och storlek, samt den mängd pjäser som krävs (det måste testas hur mycket pjäser man behöver minst, och det kan bli rätt många vilket är största problemet). Har försökt en gång att printa ut kartan (som är rätt stor, men ska få plats på ett lite större matrums-bord) hos ett lokalt företag, men fick inget svar från det företaget, dom hade nog för mycket att göra, och ignorerade mig. Ska väl kanske ge mig på det nån gång igen senare, största problemet är väl att kunna hitta ett företag som stansar pjäserna åt en till min prototyp.

Prototypen är just nu bara under teori, men skulle varit kul att testa den i verkligheten.
Dock kan jag se en risk att ett spel kan nog ta längre än 2-3 timmar, men fördelen med utveckling är allt kan testas och tweakas till att göra det mer roligt, och se hur det är i realiteten. Har än inte gjort klart spelkorten för länderna, då jag inte kommit på bästa designen för dom än, och dom är också halvt dynamiska i förhållande till ekonomi-status m.m. Om jag minns rätt är det runt 16 länder på nuvarande karta, och det gäller att få en bra överblick av dom från båda spelarna.

Ja, vi får ser hur det går, i väntan på att man får energi att ge sig på prototypen igen.

Finns säkert en del. Men jag tar den första jag kom att tänka på, samt är figuren rätt originell.

Thidney i Kingdom O' Magic.

Hmm, är faktiskt lite sugen på att damma av min steamlink, koppla in en PS4 kontroll, och köra på min 1080p projektor. Har just nu lite problem med att snabbinventarie-menyn kommer upp ibland slumpmässigt fastän man inte trycker på TAB.
Dock är spelet grymt i ultrawide.

Jo, sprungit i vattnet med den, vågade dock inte gå ut för djupt, vette tusan om det hjälpte dock.

Fan, mina först fruktlösa speltimmar var att leta efter borste till hästen, efter som spelet varnade mig att min häst kan bli sjuk och smutsig, och fick en "borste"-varning på hästen.

Letade runt som attans men hittade ingen borste att köpa. Försökte stjäla en borste som jag hittade i ett stall, men det gick inte.

Tips?

Launchern kraschade för mig också, men gjorde en Windows update, där jag installerade Windows version 1903 (vilket tog kanske ca 1 timma). Sen fungerade det.

Har bara kört Witcher 1, lite i början av tvåan, så för mig känns det inte så hypat, men dock intressant.

Provade på med det här med streaming för en två veckor sedan typ och skaffade ett abonnenmang på Netflix och Amazon Prime. Efter några timmar sa jag upp medlemskapet på Netflix, orkade bara inte med alla automatiska previews som visades upp hela tiden när man hade happen igång.

Är väl kanske nåt fel på mig, blir så stressad av TV och all reklam som visas nu förtiden, vill ha en lugn stund och inte få skiten slängd på mig.

Amazon Prime tyckte jag var bra dock, där man kunde lugnt bläddra i innehållet och inte få massor med automatiska previews på sig.

Spelat Godus i 14 timmar.... och statistiken går inte att radera i Steam.

Devan har ju redan vunnit, men vi kan väl forsätta ändå?
Kara i Detroit: Become Human.

Kunde inte hålla mig och införskaffade det till PS4:an, tyckte Injustice 1 var riktigt kul, och likså en tidigare version av Mortal Kombat (tror det var fyran). Ettan och tvåan är ju självklart bäst.
Om man ignorerar kryptan och allt värdelöst skit så tror jag det är riktigt bra.

Tror dom säkert loggar och tittar på grindandet och användandet av krypt, och om många tröttnar kanske dom fixar till det, antingen i det här spelet, eller nästa. Men jag är skeptisk till att det hjälper bara så där....

Vad skulle spelet fått för betyg om Crypt och dess "godsaker" inte fanns (alltså helt borta plus de "godsaker" man får)? Ännu bättre?

Han gjorde ett grymt Cyberpunk koncept i UE4, blev visst anställd av CD Projekt Red.

En som skrev i kommentarsfältet:
- *CD Projekt Red job offer appears*

Skaparen svarade:
- Yup, I’m working at CDPR right now :)

Grym video, det lönar sig att vara duktig!

Bank Panic på Sega Master System.
Det är iallafall min erfarenhet av vilda västen som spel. Dock 8nget PC spel, men det går ju att spela med emulator på dator.
https://www.youtube.com/watch?v=Y1dOtpk5IWA

Köpte det för några dar sedan, men har inte spelat det då jag insett att jag vill köra igenom Beyond Two Souls, vilket jag körde rakt igenom på en regning dag, 12 timmar i soffan sliter på en. Men jag kunde inte hålla mig borta från spelet. Så ser fram emot Detroit Human längre fram, just nu måste jag bara smälta Beyond 2 Souls. Sen har jag Uncharted 4 som jag måste köra igenom också.

Beat Saber [EARLY ACCESS]

Mitt VR har legat och dammat rätt länge, men när Budget Cuts släpptes kunde jag inte bara hålla mig och plockade fram utrustningen igen. Och i å med det hittade jag ett spel som hette Beat Saber.

Beat Saber är ett fysiskt rytm-spel där man svingar lasersvärd mot ankommande kuber från varsin hand i takt med musiken.

Tänkte det här kommer vara skit men måste jag måste bara testa det, trots EARLY ACCESS, ty har väntat på ett vettigt VR spel som man både kan ha roligt och jobba fysiskt med. Tidigare har jag kört Holopoint, vilket riktigt tar musten ur en, men nackdelen är att atmosfären inte är vidare och att man ofta trasslar sig in i sladden. Dessutom blir man utråkad snabbt.

Beat Saber visade sig vara en perfekt ersättare mot Holopoint. Det var atmosfäriskt, beroendeframkallande och man fick jobba fysiskt. Dock vill jag tillägga att Holopoint fortfarande är mer fysiskt krävande då man verkligen använder kroppen ofta genom att ducka och vrida på sig. Beat Saber använder man mestadels armarna, och ibland hukar man ner sig (beroende vilken låt man kör med).

När man klarat av en låt utdelas ett betyg samt poäng. Om man missar tillräckligt med många kuber får man börja om från början igen. Så vitt jag vet baseras dessa betyg på hur många kuber man har träffat, hur stort "sving" man hade mot kuberna, samt hur väl centrerat man träffat dom. Detta är bra då det lockar fram större svingar mot kuberna vilket kräver mer energi från spelaren, och därmed blir mer fysiskt krävande för att uppnå högre poäng.

Det finns tre lägen just nu att välja på i spelet, första är standard där man svingar mot kuber i kommenderade riktningar med två svärd. Andra läget, "No Arrows", får man svinga mot kuberna från vilket håll man vill, och i det tredje läget, "One Saber", använder man bara ett svärd. Sen finns det ett party-läge också där man turas om med vänner (men rekommenderas ej då hela hjälmen blir genomblöt av svett. )

Finns normalt fyra svårighetsgrader till låtarna i spelet, och den svårighetsgrad jag började först med var 'Hard' bara för att jag ville ha lite utmaning. Visade sig vara ett bra val personligt för mig. När jag har kört 'Hard' några gånger provade jag på 'Expert'. Vissa låtar är riktigt svåra i den svårighetsgraden, men är också mer fysiskt och reflexmässigt krävande vilket jag vill ha. Har hoppat mellan 'Expert' och 'Hard' och med tiden har man blivit bättre och lyckats klara av nåra låtar på 'Expert'.

Nackdelen just nu är att det finns bara 10 låtar att spela, men med tiden kommer det komma flera låtar. Värt att tänka på är att Beat Saber genererar inte kuberna dynamiskt med musiken, utan varje låt måste anpassas manuellt i en editor som inte verkar vara släppt än. Dock har gemenskapen runt spelet redan nu skapat möjligheten att få tillgång till fler låtar genom en inofficiell sida som heter Beatsave, där användare redan har skapat sina egna "banor" runt låtar.

Bland dom moddade låtarna därifrån skulle jag rekommendera Rasputin, Every Time We Touch, Gangman Style och Ra3 Theme Soviet March.

Väldigt nära en 5:a. Och just nu är det EARLY ACCESS.

Beat Saber
4
Mycket bra
+
Beroendeframkallande
+
Fysisk träning
+
Går att modda in inofficella låtar
-
Just nu bara 10 låtar (officiellt)
Det här betyder betygen på FZ

Ni glömde Captain Silver.

Jag förbiser konsolspelen nu då jag också har så många fina minen från PC-tiden.

Command & Conquer samt Red Alert
Ger mig riktig värme i kroppen av nån anledning, speciellt nu under oktober till december månaderna.

Stunts
Bygga egna banor och sen köra dom var ju skitkul!

Carmageddon
Ja, vad säger man.

Apache Longbow av Digital Integration (bästa meny-musiken) följt av Janes Longbow 2
Min invigning till stridsflygsimulations-världen.

Flight Unlimited 2
Invigning till civil flygsimulation, underbar känsla när man försökte navigera i regn och mörker.

Space Quest samt Kingdom O' Magic
Några av de pek-o-klicka spel som gav en mycket skratt och frustrationer.

System Shock
Musiken, atmosfären, historien - oslagbart på sin tid.

Transport Tycoon Deluxe, Rollercoaster Tyccon samt Airline Tycoon
Underbara tycoon spel hela högen.

Total Annihilation
Kändes som 3D jämfört med C&C

Doom samt Duke Nukem
Självklart dessa spel, höll på mycket med att bygga banor i båda spelen.

X-Com Apocalypse
Bästa X-Com spelet - fortfarande!

Worms
Det måste väl alla ha spelat? Kluster-granaten var det mest förödande vapnet i trånga utrymmen.

Många andra spel väcker minnen och känslor, t.e.x. har vi Heretic och Hexen, Grim Fandango, Monkey Island, lite Quake, Netstorm och andra som jag än inte kommer på.

Helt sjukt!

Jag vill spela för att ha kul, inte för att grinda.

Battlefield och EA är slut för mig (och har egentligen varit det sen efter BF2).

Köpte faktiskt BF1 (senaste), men tröttnade relativt snabbt när man inte hade allt upplåst.