Inlägg av deftune

Inlägg som deftune har skrivit i forumet

Tomb Raider till Playstation.

Aldrig stört mig på spoilers. Ibland kan dom tom vara det som lockar mig att ta upp ett spel. Det finns undantag där själva filmen/spelet är ett mysterium eller innehåller en överrasking. Då kan man chilla men det fattar ju gemene man (oftast).

Tycker ändå det är kul när spel är långa. Är dom bra är det ju extra noice. Dock så har jag hunnit spela 20 boomer timmar i spelet varav minst 5 är ratta inventoryt. Så inventory ration är definitivt lite hög.

Känner igen mig i det du/vissa av er/ skriver. Men det sker definitivt mer i vissa speltyper än andra. För mig handlar det om inlevelse, att stanna upp och insupa "världen" man lirar i. Inlevelsen driver sen utforskningen och kreativiteten i spelandet. Tillsammans kan dessa faktorer höja ett spel ytterligare snäpp enligt mig. Man börjar bry sig och skapa egna tankar om skeenden i storyn osv. Det är där någonstans magin med gaming uppstår för mig och det blir fan mer sällsynt ju äldre man blir ^^.

Skrivet av Wolfkin:

Såg den nyligen. Den var inte lika bra som när jag var 15 XD. Minst sagt..

Spelet är riktigt grymt för mig hittills. Min egen bromance relation/inställning till Gale blev lite ställd på ända dock när han försökte ligga med min dwarf rouge med 8 i karisma ett part timmar in i spelet.

Grymt skrivet, väcker minnen.

Baldurs Gate 3 verkar inte få många röster. Jag är även lite förvånad att D4 får fler än starfield i nuläget. Väldigt många fina titlar generellt dock, hoppas nu alla kommer ut i år med. Backloggen lär växa oavsett.

Utan att veta säkert tror jag att 99 % av alla Fifa-älskare nästan uteslutande spelar FUT – men det finns ett par andra spellägen också som är värda att nämna(!)(?). Personligen spelar jag och alla jag känner som lirar FIFA endast karriärläget, men jag kanske hänger med en strange boomer bunch. Nice att FUT läget är värt en 4:a iaf.

Det lär bli samma visa igen, Blizzards classic resa har ett mönster som är drygt att dom inte åtgärdar. Och det handlar om popbalance. Blir alltid kraftig slagsida åt ena eller andra hållet.

På PVP-servrar får det särskilt stor effekt då den svaga sidan ofta helt försvinner efter nån månad. Det påverkar de kvalitativa aspekterna som att känna det finns liv i världen och sälja stuff i cross faction AH samt PVP mest.

Så istället PVP world action, är de flesta lirare nästan försiktiga när de ser en spelare från motsatt sida på PVP servrar av det slaget istället. Som om de är nåt fridlyst djur i skogen :D.

Motverkar poängen och ökar antal spelare som tröttnar. Antigen känns det dött eller så är man själv i Goldshire. Tror uthålligheten på classic servrarna hade varit större om man gjort något åt detta. Särskilt för de som dessutom inte var med när det begavs. Nu är det niche memory lane.

Ska man testa rekommenderar jag PVE istället, blir lite bättre där.

Om man hoppar ut ur gladiatorarenan så kanske man kan ta Sonys poäng för vad den är. Dvs oavsett deras egna strategi så är detta ett problem för konkurrensen och om så är fallet bör affären gå igenom? Att Sony har ett motiv är väl självklart, likaså som Microsofts motiv.

Destiny Immor(t)al? *showing myself out

Såg ut som GTA4 i min värld. Eller som jag minns GTA4

Gör ett RPG ist. Där man har en kryddsamling.

Ganska lite info egentligen om space delen och vad man eg gör där. Det är där det ligger för min del. Tills dess är jag glatt ovetande optimist.

Visste inte Sheppard var en höna hela tiden.

Verkar va nåt kit man kan använda sig av för det ser väldigt likt ut i samtliga inblandade titlar från Xcom och Gears of War till detta. Lite reskin känsla men spelen är ju roliga.

Tycker tons av det som nämnts i denna tråd tillhör favoriterna. Men om man tar in hur mycket det snackades då med hur mycket det snackas idag sammanlagt, så känns Final Fantasy VII som ganska givet för min del.
Men det finns så jäkla mycket nice games från den tiden så om man spanar hur mycket tid jag lade på ett spel under 90-talet kommer jag tänka på Sid Meier's Civilization.
Avslutningvis en titel det borde snackas mer om idag gällande FPS är Unreal och dess för den tiden fenomenala single player upplevelse. Kanske inte top 1 men det har sin plats och då tyckte jag mer om det än Quake eftersom jag inte hade någon möjlighet att lira MP. Also Doom.

Metal är story.

Har ungefär samma feels för FIFA. Köpte inte detta årets version och ska jag vara ärlig så känns det helt ok att köra på med förra årets spel. Förut köpte jag spelet varje år sen jag övergivit PES ca 2010. Det är inte bara bristen på innovation i gameplay utan även själva menyerna som är så otroligt ogenomtänkta och crap. De har bara skinnat om skiten år efter år. Sen är spelet fullt med buggar och de märks tydligast om man lirar ett par säsonger. Tröjnummer som försvinner och annat. Hade de verkligen filat på kodbasen så hade man fixat sånt här sen länge med tanke på varje år är en iteration av förra.