Inlägg av magma

Inlägg som magma har skrivit i forumet

Skrivet av Jonas Vågström:

Again, har inget emot att EVE är attraktiv och brukar inte störa mig på ”sexiga karaktärer” vanligtvis. Men i Stellar Blade görs det på ett sånt uppskruvat sätt att min inlevelse i berättelsen och gameplay bryts.

I Bayonetta, en spelserie som jag också uppskattat, passar det bättre in då allt annat är så överdrivet men här sticker det ut för mycket.

Och som sagt: Smaken är som baken, och just karaktärsdesignen var en sak som låg spelet i fatet för min del

Jag förstår din synvinkel, och det kan man tycka Jag försöker inte ändra på någons åsikt.

Längesedan jag spelade Bayonetta (måste varit på ps3), men gillade striderna framförallt och tonen. Stellar blade verkar följa en råd tråd på dylika sätt. Viktigt också att spelet är lagom utmanande, vill inte att det ska övergå för mycket till dark-souls-svårt, för då tappar jag tyvärr lätt mitt tålamod och spelglädjen går från glädje till frustration.

Jag blev lite skeptisk efter alla negativa recensioner på steam, men verkar som utvecklarna bryr sig och brinner för att få spelet så bra som möjligt efter konsumenternas önskemål, vi är uppe i 4 hotfixar på mindre än 1 vecka, vilket är imponerande. Det är ju early access trots allt och moon studios har något alldeles speciellt på gång. Betygen verkar också gå upp sakta men säkert för varje dag som går, jag hoppas Moon studios kan ro skutan hela vägen in i hamn

Skrivet av Mikael Berg:

Nu var det ju kläderna han reagerade på och inte hennes utseende. Dessutom skriver ju Jonas klart och tydligt i recensionen att man bör bortse från hans skepsis om detta inte är något som sticker i ögonen för en själv, så jag har svårt att se problemet.

Precis, men kläderna är en del av ekvationen också och bara skrivit vad jag tyckte, precis som recensenten gjorde

Recensionen ökade köpsuget men väntar tills priset gått ner, kanske möjligen till black friday.

Skrivet av Earthscum:

Tveksam karaktärs design.... LOL Känns väldigt krystat att dra ner betyget för att Eve ser bra ut.

För mig är det bara plus i kanten att karaktären ser attraktiv ut.

Tack för recensionen

Jag håller med, riktigt kul och fler utvecklare borde ta efter, det är så här man gör en live service modell.
Spelat Det är simpelt men samtidigt så djupt. Jag köpte det för några veckor sedan men har spelat lite frekvent av och till med polarna, värt varje krona.

Om det finns något jag kan klaga på så är det att vissa uppdrag är lite ologiska, som till exempel när man ska lämna något paket i en låda och behöver gå så långt för att lämna det, medan andra gånger ligger lådan knappt några sekunder bort.

Efter FC3 gick det bara utför tyvärr (med undantag för 5:an som var helt ok), 6:an var en av sämre om inte det sämsta spelet i serien.

Jag skulle säga att doom 3, UT2004 och Half life 2 drar ganska jämnt skägg sinsemellan.

Skrivet av norrby89:

Problemet är väll att dom gör en kontakt där skit bakom spakarna har förödande konsekvenser, vilket dom äldre kontakterna inte hade. Så att kontakterna har en riktigt dålig design är juuh bara ett faktum, annars hade dom inte uppdaterats inom ett år och minns jag rätt så är ytterligare en ny version på g.

Ja, får se hur 5000-serien blir.

Skrivet av Aletheides:

Över hälften av det där är mest troligt grafikkortet. Det är overkill för mina egna behov. Men övriga komponenter skulle jag köpa alla dagar i veckan. Jag föredrar dock tysta slutna chassin så som Fractal Designs Define serie.

Skrivet av showerguy:

Grafikkortet kostar typ 24-26 lax bara, tyvärr.

Samma här. Både 4090 och 14900k är ju inte direkt strömsnåla heller
Dessutom har 4090 återkommande problem med att strömkontakten smält (även 2024, men verkar vara en del "skit" bakom spakarna också?).

https://www.guru3d.com/story/ongoing-melting-issues-with-nvid...

Skrivet av ZF:

Precis. Med 60 FPS så får man ju vänta i 2 bilder istället på bild 3. Men med 30 så kommer bild 2 redan efter 1 bild.

Nä, det är främst pga att arkitekturen ger en begränsning för storleken på texturer, vilket är varför de ofta sträcker ut dem att bli suddiga. CD i sig hade alltså inte förbättrat det på N64 alls. Snarare tvärtom eftersom de inte kan bytas ut minne lika effektivt. Ett alternativ vore att dela upp texturer och låta flera täcka en yta istället. Men det kostar såklart också på.

Jo det kommer säkert göras olika körlägen på proversioner av spel med. Och en ytterligare sak som verkar glömmas bort är att även om 10% inte låter så mycket så kan man nog även anta att en PS5 pro kan växla över mer av kraften från CPU till GPU än den vanliga gör. Eftersom den har betydligt mer kapacitet på GPUn oavsett. Så håller sig spel på samma upplösning som de gör på bassystemetanliga maskinen så finns det rimligen möjligheten att de kan hålla FPS låst till 60 även om de svajar under 48 på en pro.

Hade varit intressant hur mycket mer prestanda som gått att pressa ut från N64, kanske får vi reda på det om Nintendo släpper ett N64 mini, drömma kan man ju alltid...

Flytet på en tv är ju också annat än på en pc som oftast får sämre optimeringar. Jag växte upp under 3dfx-eran och spelade glide-kompatibla spel som quake, screamer 2 och pandemonium i 640x480 mellan 20-30 fps, det var först när voodoo 2 kom som jag kunde öka till 800x600 och få lite stabilare framerate.

46 lax?! Är vi tillbaka på 90 talet igen?
Jäkla inflation och svag svensk krona 😅

Det Todd egentligen vill säga är:
"Inte för att någon egentligen bryr sig, men vi jobbar väldigt hårt på att Starfield ska gå ur alpha-stadiet. Vi har några väldigt bra uppdateringar som kommer att förbättra allt som saknades på release, kompetent AI, roligt gameplay, intressanta världar, fantastiskt lootsystem och prestandaoptimeringar. Så det är mycket som händer."

Skämt åsido, jag vill och hoppas för Bethesda skull att ES6 blir bra.

Är en av de få spel jag kommer köpa i early access.

Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt! Har bara läst rubriken, men stödjer Sony 200 % här. Zelda 64 är typ världens bästa spel och flöt på i cinematiska 16fps i den suveräna PAL-konverteringen. Behövs inte mer för att leverera enastående spel.

Har för mig att detta beror på att man valde att spelen skulle få plats på ett "cartrage" fast hårdvaran i N64 var kapabel till så mycket mera. Jämförelsevis hade PSX cd-skivor där man fick plats med betydligt större mängder data. Detta gjorde att utvecklarna fick kompromissa med bland annat prestandan. Den positiva aspekten var att utvecklarna mer eller mindre tvingades att använda sin kreativitet eftersom de var begränsade.

Ett bevis på detta är vad moddare har lyckats åstadkomma de senaste 10 åren, N64 har betydligt mer kraft att ge. https://www.timeextension.com/news/2024/02/how-modders-are-ov...

I ps5 pro fall, om hårdvaruspecifikationerna stämmer, borde man inte kunna ha olika prestandalägen?
Prioritera upplösning eller prestanda, kanske också något mellanläge? Får hoppas Sony få ordning på en motsvarighet till Nvidia DLSS fast till konsol med identisk prestandavinst och kvalitet, då behöver inte hårdvaran klara av native.

Och jag håller med, Zelda till N64 är en av världens bästa spel trots sin undermåliga framerate.

Är väl förmodligen ett sätt för att locka fler medlemmar till deras ubisoft+ premium?

Blir första genomspelningen för mig
Trevligt att även gog-versionen får sig en uppgradering.

Spyro reignited trilogy kommer till game pass snart? Spelet dök nyss upp på microsoft store: https://www.xbox.com/en-us/games/store/spyro-reignited-trilog...

Bara en gissning..

Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?

Tack för läsningen

Jag norpade Kingdom Come: Deliverance när epic gav bort det, men har bara legat och "samlat damm" i spelbiblioteket. Kanske ska ge det en chans...

Skrivet av Mortaigne:

Ubisoftspel är ju lite speciellt dock. Du kan ju spela Star Wars Outlaws (Ultimate Edition) för 180kr via Ubisoft+.

Precis, det är så jag tänker göra. Jag tycker bara det är synd att de mer eller mindre använder denna metod för att locka in folk att binda sig på en prenumeration. Men visst, det är billigare att bara köra på en månad.