Inlägg av zumo

Inlägg som zumo har skrivit i forumet

Trevor är ju bästa karaktären nånsin i ett spel, typ. Så jävla rolig.

Folk som gnäller kan inte föreställa sig bonnlurks psycho som ärkekriminell som en medelålders svensson pappa med vänligt bemötande. GTA har alltid innehållit en hel del överdrivet våld och språk för de med öron och ögon. Gör det för fan inte PK

Tacka fan för Bf1942 och Bf2... Om man bara kunde bli ung igen, och återuppleva hajpen :D...

På tiden. RE är god i grunden men överarbetad.
De har inte resurser som i erfarenhet osv, i att utveckla en egenkodad motor, och tar sig inte tiden heller för det till sina ambitiösa projekt.
Då är UE ett mycket mer gediget alternativ.
Samtliga Witcherspel har vart kodade katastrofer. 3an var väl inte så dålig, men jo, om Rockstar hade utvecklat just motorn åt dom t,ex vore det nog 10 ggr mer optimerat.

Cyberpunk talar för sig själv. Jag älskar spelet. Men det luktar B-produktion. Likt Kingdom Come : Delieverance som lustigt nog använder UE, men bara är orutinerade och överambitiösa till den grad att stackars motorn måste svettas av att bara lukta på koden bakom.

My two cents...

Vad fan är det här???
Ingen besvikelse gentemot hur Bloodlines 2 såg ut ^^

ja

Neeeej, Är det sant.
FZ kommer inte vara detsamma utan Calle!!!!
Nästan som en del ur barndomen som går upp i rök, likt känslan när en känd skådespelare man växt upp med dess filmer, dör.
Detta gillas inte! Även om det förstås accepteras motvilligt ;).

Brist på recensenter?
Jag ogillar när någon som börjar med att presentera sin avsmak för genren i sig, sin ovana att spela dylika spel (och alltså ha relevant erfarenhet att jämföra med vad som just gör detta till ett bra spel i hänsyn till andra i genren), får chansen att sätta betyg ensam.
Av döma av förvåningen av innehållet med avkapade lemmar och huvuden, så kan man anta han inte heller spelat första Chivalry, vilket är rätt så relevant när man recenserar en uppföljare, imo.

Men det är jag det :D..

The viking way of rape pillage n plunder och trältagande känns inte lika naturligt som kvinnlig karaktär 😁

@SgtBlack: Eh? Smaken är som baken.
Men att AC3/AC4 stridssystemet skulle vara bättre med sitt buttonmashande var något helt nytt för mig :D...
Detta är väldigt mkt mer moderniserat och likt exempelvis Witcher 3 med ett system baserat kring dodge, parry etc.
Det var väl förra också i någon mån, om än LT+Y x 1000 tills 100 st döda av scriptade counters.
Det är ju inte direkt känsla.

Alltså jag förstår inte ALLS denna logiken.
Spelen höjs markant på senare år.
749:- för standardutgåvan av Cyberpunk 2077 i PS-store.
Vilket ej är unikt heller.
700:- för de flesta spel.
Detta i en tid då demon utrotats helt, mikrotransaktioner och godtyckliga dag 1 DLC våldtagit expansioner och patcher med gratis tillägg.
Man får helt enkelt betala mer för mindre, och sen betala lite till för full tillgång.
JÄVLA hyckleri.
Jag kan tvärtom känna att det är de mindre studios och utgivare som förtjänar en högre prissättning när spelen slår bra.
De stora som exempelvis Cyberpunk, som likt Rockstar Games alla utgåvor kommer sälja rekord efter rekord i ett decennium ens om spelet inte fungerade att starta, retar mig endast gallfeber med sin girighet.

CD Project Red med sin förträfflighet med Witcher 3 och dess underbara expansioner är väl det enda som i slutändan berättigar kostnaden. Men då är de också unika i branschen med att ta vara på konsumenterna i dag.

Skrivet av Jeehao:

Hennes 10+ timmars gulligull börjar efter det hon gjorde i sin första scen. Neil försökte så hårt att få en att gilla Abby och hela manuset är manipulativt skrivet så att Abby ska se ut som en människa och Ellie som ett monster. Jag är helt okej med Abbys hämnd även om det var en skitnödig scen som hade kunna gjorts mycket bättre.

.................................. omg
Det är fan imponerande hur man kan vara så simpel.
Det är tydligt du suttit och grubblat på Reddit, TS med polarna och Twitch och repeterar vad du nu hört andra säga om spelet. Lär inte spelat själv öht. Förmodligen äger du inte ens en PS4, och har noll intresse av det heller.
Jag hatar den här macho-vibben över "gulligull" pga att det handlar om tjejer.
Precis som man ville visa att Joel gått från prologen till att förakta mänskligheten, bli ruthless och cynisk gällande världen, i takt med utbrottet och världens utveckling, under det första spelet, till att bilda ett starkt fader-dotter band med Ellie under första spelets slut. Så vill man här visa att relationen med Joel, hur den sedermera svalnade pga lögnen om händelserna i Salt Lake City, hur hans egna synder (om än för ett gott syfte) kom att kosta honom livet. Och hur hennes skuldkänslor kring den sista årens vacklande relation med Joel fått henne att bli än mer hämndlysten, som ett sätt att lindra sin egen skuld gentemot Joel och hennes avslut.

Att säga de målar upp Ellie som ondskefull är ju en very big load of horseshit to say the least.
Hon är liksom en lesbisk tjej, med stort intresse i Gitarrspel, serietidningar och annat nördigt. Låter jätte-ont eller hur?
De målar upp henne som "vilken som helst" som blir bitvis konsumerad av hat och hämndbegär efter ett trauma.
Det blir tydligt du inte vet vad du pratar om mer än ngt du för vidare, då spelet innehåller mängder av scener (+ hennes dagbok), där hon framgår som känslomässigt fucked men även määängder där hon framgår som en vanlig person vars dröm är att bo på en farm med Dina, ha en normal relation med Joel, och konflikttyngd av bördan att ha varit en potentiell räddning för mänskligheten, vars möjlighet stängdes för alltid i Salt Lake City. Hon bröt liksom kontakten med den hon betraktade som far som motreaktion, vilket knappast är särskilt ondskefullt...

Abby nämns som Isaacs favorite scar-killer av en anledning. Nämner flertalet ggr hur de attackerade militärer, checkpoints och begick terrorattentat under sin tid med Fireflies, vilket benämns som något de ångrar, och ser felet med senare under spelet. Hennes faction torterar och mördar kvinnor, barn etc regelbundet. Medans Ellie lever fredligt i Jackson, där t.om Joel strax innan sin undergång, räddade Abby undan en hord infekterade. Abby är en soldat. Hon dödar fiender regelbundet, torterar och avrättar. Vilket antyds i spelet också. Samtidigt har hon ÄNDÅ dessa mänskliga, VANLIGA kvalitéer och personlighetsdrag, trots dessa till synes ondskefulla gärningar. Vilket också garanti är en del i storyns poäng. Att gärningarna i sig säger inte alltid allt om personen, att det är INTE svart/vitt. Det finns gott och ont i alla.

Här är snarare budskapet att vem som är antagonist, den "onda", skiljer sig markant beroende på vilkens perspektiv man följer. Att båda två rättfärdigar sina onda handlingar genom oförätter. Att de vill få en att känna för bägge karaktärerna samt deras vänner. Och som de lyckades ändå. Jag HATADE Abby första delen, medans jag nästan satt med tårar i ögonen när hon kom tillbaka från ön med Lev. När man spelade som henne fick man uppleva ett helt annat perspektiv, i och med att alla de som iskallt dödade Joel, nu framgick som vanliga, normala personer i nästan alla lägen. Det gjorde att man kunde känna sätta sig in i Abbys situation, hur det såg ut från hennes sida när Ellie hämnades.

Mästerligt skrivet spel. Och jag tycker var och en bör bilda sig en egen uppfatting och SPELA det med öppet sinneslag, utan nån förutfattad mening gällande kön, elr favoritkaraktären i ettan. Eller sitta och rage på forum över den rådande PK-utveckling man ser i spel, trots man aldrig ens tänkt röra spelet från första början ^^....

@Jeehao:
Tjena reddithater92.
Har du ens spelat spelet, eller likt övriga Reddit läst ett par uttdrag och anser dig väl informerad?

OMG, vad många förutfattade idioter som vädrat sin åsikt om detta över Reddit. (Inget relevant i denna tråd eller inlägg egentligen men).
En vän som förövrigt är en PC-människa, frågade mig om jag var besviken med Last of Us II med tanke på hur det floppat.
Jag tittade lite frågande på honom??
Han förklarade att han sett internet gå lös över storyn etc.
Men min bestämda uppfattning om det är att de allra flesta hatar för att det är populärt att hata, utan att varken bildat sig en egen uppfattning, eller haft öppet sinneslag. Tror de flesta med en dålig attityd pga leaks, som ändå köpt spelet, har spelat tills tragedin i början, sedan avbrutit pga förutfattade meningar, påverkade av andra etc.

Efter att ha spelat det, och fått sig en grundläggande uppfattning, samt upplevt storyn så tycker jag kritiken gentemot valet av huvudkaraktärer etc, faller totalt platt.

Det är så jävla tydligt imo att leaksen skapade en nål i ögat på samma haters som klagar på EPIC launcher, PK element i Battlefield, och andra spel. De som låter högst har aldrig spelat TLOU ens. Eller i sin besvikelse över Joels icke-spelbarhet, rage över kvinnliga karaktärer, deras sexuella preferens och "bristen på trovärdighet". Varav man bestämt sig för att detta är något dåligt, utan att ens själv upplevt det eller ge det en chans.

Skrivet av Sapiens:

Tycker combat mekaniken är trist och ytlig, jämfört med Jedi Outcast och Academy. Blir extra lustigt när båda spelen är drygt 15 år äldre, men ändå lyckas vara så mycket bättre. Tror ärligt talat Fallen Order kommer åldras lika bra som... de där andra generiska tredjeperson action adventure spelen, som släpptes förra generationen (seriöst jag kommer inte ens ihåg vad de heter).

Du vill ju uppenbart ha en mer orealistisk setting av sandlådemodell. Att direkt eller snabbt inneha alla möjliga coola forcepowers och abilites varje sig they make sense or not.
Vrf skulle en padawan vilja eller kunna strypa folk, force lightning eller slänga 10 pers som trasdockor the force unleashed style. Annars kan jag verkligen inte se hur man kan tycka jedi academy har bättre combat. Och jag älskade KOTOR spelen och jedi academy m.m

Bioware har senaste 20 åren haft en stegrande perversion gällande att lyckas skapa en multiplayertitel med god möjlighet för mjölkning.

Att flopp efter flopp och ett allvarligt fall av mellanmjölk inte fått dom att satsa på vad deras en gång trogna fanskara bett om i evigheter är urusel businuess.

Ett ordentligt rpg i d&d modell helt singleplayer. Det skulle ju sälja sig sj oavsett resultat.

Amen vad galet. Satan vad man var storögd av ettan back in the days. Revolutionerande var det då!
Story utmärkt.
Lätt en av de remakes jag önskat högst
Synd att trean var repetitiv dynga utan klass.

Boner - check

Empati was ist das? Muttrade jag och sköt Wrex.

@Ziljun: Haha herrejävlar gosse, då har du missat poängen helt :D!
HK-47 och hans dialoger och konstanta kommentarer när man är ond är ju fantastiska.
Bryta ned Atton, Bao-Dur m.fl tills de själva är onda är också sanslöst roande.
Driva vanvett med Bastila och Carth.
Hur oerhört dryg och skoningslös man kan vara i alla små encounters.
Eller när man väl blivit fångad av Malak och förstått man är Revan, och sedan har Korriban etc kvar, och i kvarvarande dialoger helt kan axla rollen som the dark lord, hävda till alla att man är Revan osv. Och andra saker som att tvinga wookien döda sin oath-companion genom force persuade, etc etc etc.
"Be" dom joina dig för att ta över StarForge osv haha.
För mig och mitt umgänge så var dessa delarna bland de mest underhållande.

Skrivet av Zidious G:

Pallar inte vara ond i spel. Bara sadister njuter av detta.

Haha. Alltså what. Vilket bull. Jag har kört Renegade flera ggr om, men bara tvångsspelat genom Paragon för upplevelsens skull.

Jag är enough of a good guy irl så det finns inget bättre än att vara det största skurkaktiga, maktfullkomliga svin som möjligast i ett välskrivet RPG som exempelvis KOTOR, Fallout-spelen, Dragon Age: Origins eller Mass Effect triologin. Men det är just my two cents! Ofta är det ju väldigt blandat med en mörk humor.