Inlägg av MaxWarp

Inlägg som MaxWarp har skrivit i forumet
Sida 1

Jag har inte köpt många konsoler men för alla jag köpt har motivationen varit densamma:

Jag ville ha en.

@Gaara: Det reder du säkert ut annars får du slänga iväg ett PM så hjälper jag dig. Men du behöver en joystick av något slag. Behöver inte vara något speciellt men den bör åtminstone ha gasreglage och twist-grip för sidoroder.

Skrivet av Gaara:

Hur är det med de här flygsimulatorerna, är det lätt att komma igång? Minns på gamla goda tiden när PC spelen såldes i stora kartonger då medföljde manualer tjocka som tegelstenar det fick mig att avstå denna genre. Finns det tutorial i spelet som går igenom allt?
Går det bra att spela utan joystick?

Gissningsvis kommer det att finnas gott om interaktiva lektioner i spelet så att även kompletta nybörjare kan komma in i det snabbt. Flyga är inte så svårt.

Skrivet av kendo:

Skrytpelle

@Prantare: Ja hade den varit lätt så hade jag inte behövt fråga.

Hittade mitt förra team på gamedev.net men det upplöstes tyvärr efter vår första release. Det känns som att det var väldigt mycket tur att överhuvudtaget hitta ett gäng där som hade kapacitet att fullfölja ett projekt. Det är mest "idé-män" och folk vars ambitioner vida överstiger deras talang. Universitetsvärlden är lite stängd för mig p.g.a. ålder, behörighet samt behov av att behålla min fasta inkomst, annars är det nog ett av dom bästa ställena kan jag tänka mig.

Tack för svaret i alla fall!

@Prantare: Har bara en fråga, en utvecklare till en annan: Hur fan hittar man ett bra team?

@Konstig Inombords:
Nu förutsätter du att det finns tillräckligt många människor som bryr sig och har självdisciplin nog att avstå från något dom vill ha för att det ska märkas i Activisions årsredovisning. Den stora massan vet inte eller bryr sig inte om vad som händer i branschen. Dom bara kollar på nästa CoD-trailer på YouTube, trycker på ogilla-knappen därför att tydligen ska man bara göra det nuförtiden, och sedan köper dom spelet innan det ens släppts.

Så länge det är så kommer spelutgivarna fortsätta ge konsumenterna mindre och mindre för pengarna varje år.

@Brutulv: Precis. Vad folk inte verkar fatta är att Koticks jobb inte är att ge oss bra datorspel utan att se till att hans arbetsgivare tjänar så mycket pengar som möjligt. Spel behöver inte vara bra för att sälja, det krävs bara att dom är någorlunda kompetent programmerade samt att det står Call of Duty på kartongen.

Bra att dom tar ställning.

"Hur läskig är en vandrande fisk?"

Med dom animationerna, inte speciellt...

Skrivet av Anton Q:

Inte speciellt... Vet inte är något som tar emot för mig med sånna här 'troll'-spel. Det var kul när Goat Simulator gjorde det, men när det redan är gjort, är det något mer än ett random dåligt spel?

Blir nostalgisk för den gamla goda tiden när folk spelade och tog in spel aktivt, före man bara satt och grabbkackla åt saker på Twitch

Och ja, jag hör hur surgubbe jag låter det ena behöver såklart inte utesluta det andra.. Men vill gnälla ändå.

Jag håller med dig. Jag vet att Steam inte är stängt för någon och att serverutrymmet är praktiskt taget obegränsat men samtidigt är det lite irriterande att en dedikerad indie-studio kan jobba hårt i flera år och ändå få mindre publicitet än sån't här trams.

Skrivet av Prixm:

Hahahahaha.... Va? Måste ju vara ett skämt..

Det sa dom om Skyrims Horse Armor DLC också... Båda gångerna...

Defender of the crown
Shadow of the beast
Unreal
Crysis

Skrivet av Dunder:

Det var inget man behövde när jag spelade, men det kan ju ha ändrats såklart. Däremot var det "cashgrab"-biten jag nämnde. Även i ES:O kan enbart prenumeranter ha oändligt med crafting mats.

Sen har ES:O lika många spelare online, så att det glömts bort vet jag inte om jag kan hålla med om. Däremot är det väldigt inne att gnälla på Fo76 utan att, som sagt, veta hur spelet faktiskt är i dagens läge.

Uttryckte mig lite klumpigt. Menar att folk har glömt hur illa ESO var vid launch. Spel patchas och expanderas och användaromdömena vänds mot mer positiva. Det hände med ESO och det händer med F76.

Sen vet jag inte varför det faktum att folk inte klankar ner på ESO lika mycket skulle ursäkta det tillstånd F76 släpptes/befinner sig i, eller Bethesdas totala förakt mot dom som betalar deras löner.

Skrivet av Dunder:

ES:O följer samma koncept när det gäller "cashgrab"-biten, men det får inte samma hat av någon anledning.

ESO fick mycket kritik i början på grund av buggar, usel serverstabilitet, slö design och in game-ekonomi som var tydligt anpassad för mikrotransaktioner, eller som Angry Joe uttryckte det "du måste döda 42 tusen skelett för att ha råd med en häst som är värd ett skit". Jag kan dock inte minnas att buggarna var lika många och katastrofala som i F76.

Att man inte hör så mycket om ESO nu längre är väl mest för att folk glömt det.

Skrivet av Dunder:

Lustigt är dock att det länge efterfrågats ett multiplayer i Fallout och det fanns ett multiplayerprojekt baserat på ettan och tvåan som ingen spelade, men nu gnäller folk istället på att det borde likna ettan och tvåan mer... Jag tror helt enkelt att många som röstat nej i denna omröstningen inte vet vad de vill ha, och inte heller vet hur Fo76 är.

Det var absolut många som ville ha ett multiplayer-Fallout. Det var dock inte många som ville ha en sönderbuggad cashgrab baserad på en uråldrig motor, producerad av ett företag som sedan länge slutat bry sig. Därav de negativa rösterna.

Skrivet av Maysay:

Eftersom han jobbade för ett bolag som har Bethesda utgivare. Så trodde han kanske att det var lugnt att lämna in något ofärdigt?

Det är bara ok när Bethesda själva gör det.

Har klarat 1 och 2. Började på 3:an men orkade inte spela färdigt. Hade man spelat hela spelet som Haytham Kenway hade jag kanske haft mer motivation. Efter det dog serien för mig.

Plockade Syndicate gratis från Epic bara för att jag gillar miljön. Ska väl ta tag i det någon gång...

Skrivet av grollo_92:

Haha! Snyggt!

Erbjuder: Programmering, Unity C#. I huvudsak gameplay och UI.

Tidigare erfarenhet: En 2D sidescroller gjord i Unity tillsammans med ett litet team och släppt på Steam, samt ett par game jams.

På vilket sätt är E3 "personligt"? Bara en massa överförfriskade idioter som skriker "woohoo" varje gång någon nämner ordet "exklusiv".

Sida 1