Inlägg av rudeboystig

Inlägg som rudeboystig har skrivit i forumet

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det handlar definitivt om hur trött man är på Farcry och Ubisofts open world-spel. Men kan vara bra att vänta på några patchar, de buggar som är nu är inte jätte-allvarliga. Har bara startat om från senaste save så har det fixat sig, men det är ändå lite ett störelsemoment. Tack för att du läser.

Men alltså, Ubi må ha varit banbrytande med "formulan", men numera är det i princip standard för Open World-spel oavsett vem som gör dem.
Förutom att Avatar är FPS och att handlingen innehåller rebeller (inget av det har med "open world formula" att göra), så håller jag faktiskt inte med om Far Cry-stämpeln.
Hade du satt den om det inte var Ubisoft som gett ut det?

Skrivet av Ankh:

inget co-op?

Man måste spela de allra första uppdragen själv först, men sen är hela spelet möjligt att köra i co-op.

Skrivet av Ender:

Och visst, jag lät onödigt hård i min inledande kommentar när jag sa "existerar enbart för att mjölka ett varumärke"...den kängan var mer åt de som gör ett spel bara för att ett varumärke blivit populärt, speciellt samtidigt som det blir populärt. Jag tror du förstår skillnaden om du tänker på det...Disneys Frozen t ex. Jättebra film, och direkt så kunde du köpa musik och dockor till smink (finns säkert) och tuggummin med temat.

Jag förstår absolut, det är ju simpel merchandising och har pågått hur länge som helst, Star Wars är väl det bästa exemplet på det.
Just för detta spelet verkar det ju mer som att utvecklarna ville göra en unik upplevelse i världen som filmerna visade, dvs inte mjölkande i den meningen.

Faxanadu hade ju varit amazing. Förhoppningsvis utan att behöva skriva in långa koder för att ladda påbörjade spel.

Skrivet av Ender:

Ja? Jag ser att du missförstått mig, även ifall det hade varit värre ifall de försökte göra en film i spelform "brrr-r-r-r". Vi tar det från början. När ett spelföretag köper upp eller kanske t.o.m anlitas av en franchise ägare till någonting populär, vare sig det är film (som jag antar är vanligast), bok, serietidning, leksaker...what-ever. När man gör någonting i syfte att antingen rida på ett varumärke för att det är populärt eller mjölka det i alla tänkbara medier för att det är populärt.

Jag vet att det finns undantag, och jag talar om en skepsis jag känner mot sådana spel. Hänger du med? Jag tror verkligen att jag skrivit allt jag behöver i ämnet.

Möjligt att jag missförstod, men du började med att anta att det "endast existerar för att mjölka". Vi får väl se hur det artar sig vid release, men min poäng var att det inte verkar vara ett "spel gjort på en film" utan snarare alt. 2 du nämnde ovan med en ny story i en existerande lore.

Tyvärr är det få AAA-spel som släpper demos numera, så du får nog hoppas på nån free-to-play weekend eller dyl :/

Skrivet av Ender:

Nja, det spelar mig inte så stor roll var gäller storleken på spelets anknytning till ursprunget, det är snarare själva uppkomsten. Jag säger inte att det måste vara dåligt, men att jag oftast får känslan (jag hoppas att jag får känna utan att det väcker anstöt) av att det är, om inte rent skräp så i alla fall av lägre kvalitet.
Ifall jag skulle skippa Jedi Survivor så skulle det inte vara för att några av filmerna var sämre, utanför att spelet baserades på just film. Spel baserade på en films framgångar vill ofta rida på framgångsvågen som all annan merc, utan något eget existensberättigande, därför känner jag alltid en skepsis mot dem...som jag sa.

Anledningen till att jag ändå kan köpa ett spel som har sitt ursprung till någonting annat än spelvärlden är just för att jag läser om det innan, eller ännu bättre, spelar ett demo.

Men detta är ju inte ett spel baserat på en "film", utan ett spel i en värld som har visats i film.

Läs denna t.ex: https://www.polygon.com/23934959/avatar-frontiers-of-pandora-...

Skrivet av Ender:

Knepigt, spelet kanske är jättebra. Jag har bara så svårt att känna något inför titlar som existerar enbart för att mjölka ett varumärke. Ifall de tycker att de ha ett spel värt namnet så släpper de ett demo, annars får det vara.

Strategin med att sluta med demos är uppenbarligen för företag som inte tror på sina produkter och förlitar sig på hype för att sälja.

Du kanske ska läsa några previews som kom för nån vecka sen. Spelet delar värld med filmerna men är annars helt fristående.
Lite som att skippa Jedi Survivor bara för att sequel-filmerna sög.

Skrivet av alias:

Yes! Hoppas alla jobbade på en ny Far Cry titel som ingen vill ha som fick gå vidare till andra sällare jakktmarker.
Alt ubi har kvar nu är svenska massive. Hoppas de verkligen levererar med sitt Star Wars spel, och framförallt The Division 3, hoppas mindre på Avatar spelet som ser mer eller mindre ut som en Far Cry Primal klon. Hoppas jag har fel. De ska ju ha jobbat på det i sex år så om det är allt vi får så blir jag besviken. Tror dock de överskattar hur många som bryr sig om Avatar-universumet. Själv så har jag aldrig brytt mig eller fastnat för det, har inte ens orkat se den andra filmen. Ointressant. Långa blåaktiga karaktärer som kämpar mot de elaka . Så fruktansvärt trist basic dåligt grund-narrativ. Finns i princip ingenting där att fastna för. Hade de inte ens en test-referens grupp när de kom upp med världen? Fick en små-dement Cameron härja på bäst han ville då han hade gjort så många andra bra saker trettio år tidigare?
Hoppas AW2 höjt ribban för vad ett fantastiskt narrativ och vad spel kan vara. Säger inte att alla spel ska vara "djupa" och omöjliga att förstå vid en snabb titt. Men lite högre standard skulle inte skada. Hoppas jag har fel.

Nä, ingen bryr sig om Avatar. Bara ett antal miljarder människor runt om i världen.
Men det är klart, DU bryr dig ju inte och då kommer spelet floppa.

Vad är en poängen med din kommentar? Tråkigt om folk förlorar jobben, oavsett vad de gör.

Valiant Hearts! World in Conflict!! Battlefield 2!!!

Öl-mjukosten hade kunnat heta Tub-org också

Skrivet av kingzla:

Du får det att låta som ett helt galet antagande att någon som kallar judiska företagsledare för hitler är antisemiter, vilket det inte är. Det var dessutom en fråga. Det har inte med någon lag att göra.

Ja, i detta fallet är det ganska långsökt. Bara för någon råkar vara judisk är de inte immuna mot kritik, även om (som jag skrev) just Godwins law är tramsigt oavsett.

Men du borde kanske både googla på vad Godwins law är och även hur Bobby har skött företaget mot sina anställda.

Skrivet av kingzla:

Rimligt tilltal för att man är missnöjd med priset på sina digitala leksaker? Gamers alltså...

Nej, men att direkt hoppa till att någon är antisemit.

Jag har inte mycket över för folk som kör Godwins law, men problemen med Bobby är knappast priset på spel.

Skrivet av kingzla:

Classy att kalla en judisk man för Hitler i ett sammanhang som rör företag, antisemit?

Suck.

Skrivet av m4gnify:

Jag gjorde "testet" på deras hemsida som är länkat till spelet. Jag blev Ravenclaw där, och blev då det automatiskt i spelet också. Förbestämt vilken trollstav man får också, på hemsidan, samt Patronus.

Ja, det var faktiskt lite störigt. Var tvungen att göra testerna på hemsidan för att kunna länka kontot och få prylar, och så används valen i spelet - trots att både jag och sambon kör olika save games.

Skrivet av perihelion74:

Originalet var riktigt fint, sonen älskar det. Lite trist att det är exklusivt för Netflix. Hur många vet ens att de har spel? Känns som många kommer missa uppföljaren.

Man laddar ner spelen "som vanligt" via App store, loggar bara in med sitt Netflix-konto. Men håller med i övrigt.

Underbart spel, funkar ok på mobilen även om jag hade föredragit konsollen.

Musiken, berättelserna, sättet de lägger in riktiga foton och bakgrundsinformation. All the feels.

Skrivet av Loxus:

#4323880
Man behöver inte ens göra misstag

Skrivet av AtlasBreaker:

Så är det ju. Har börjat googla hur vida gummibandet är med eller inte, men har glömt och slutat kolla. Ångrar det verkligen, tycker det är en innihelvettes dum uppfinning. Som du säger, vill man bara ha roligt är det en oönskad grej det där.

Skrivet av Mike Stranéus:

Problemet är att drafting ökar din andra boost-mätare, så ligger bilar bakom dig, kan de blåsa förbi fort som fan när du minst anar det. Ofta vid slutet av racet. Jag brukar ofta ligga bakom ledaren och sedan köra en "dubbelboost" typ 200-250 yards innan mållinjen. Funkar det jämt? Hell no. Men ibland.

Men ja, rubber banding-AI existerar.

Kuken.

Skrivet av AtlasBreaker:

Bra recension som vanligt!
Jag köpte det utan att ha läst några recensioner dö jag är ett stort NFS-fan. Men jag är så besviken. Väldigt många designbeslut som känns mer hindrande än tillåtande. Nu verkar PS-store ha ganska hårda regleringar på återbetalningar annars hade jag returnerat det.

Konstig svårighetsgrad, begränsat antal race, påtvingade polisjakter och (verkligen subjektivt) det pinsammaste försöket till cool story på år och dar. Skamkudde på den enormt förutsägbara storyn. Att man har ett begränsat antal försök på ett race när polisen är så slumpmässig och aggressiv är nog ändå det dummaste av alla beslut. Suck.

Fråga angående svårighetsgraden (till alla som testat): Alla NFS har haft sjukt störig "gummibandseffekt" där man riskerar att bli omkörd om man gör ett litet misstag trots att man ägt ett helt race (och har överlägsen bil). Är det samma i Unbound?

NFS har alltid haft väldigt dålig balans mellan utmaning och frustration, speciellt då jag personligen inte är ute efter en utmaning utan bara vill klara spelet.

Boom. Fan vad jag gillar denna serien, även om den varit svajjig ibland. Som historienörd saknar jag verkligen den lilla inforutan man fick upp när man kom till en historisk byggnad.

Skrivet av Lindhenberg:

Snackade med en rekryterare på King, han berättade lite om processen när de sållar nya, pengar och lönsamhet var ledord. Men det verkade ruskigt bra betalt, mellan 40-60k per månad. Personligen tål jag inte spel som lever på att man betalar summor som hade kunnat gå till riktiga AAA-titlar och skulle aldrig vilja stödja det. Men om lönen är viktigast så kan det ju vara ett tips.

King hymlar inte med att de inte drivs av innovation eller "kul" utan av lönsamhet. Så för mig är det väldigt stor skillnad mellan dem och AA / AAA-utvecklare, men kul att det fortfarande går galet bra för dem I guess.