Inlägg av Dohman

Inlägg som Dohman har skrivit i forumet

Omöjlig fråga. Men om någon siktade ett pistol mot min tinning och sa att jag måste svara inom fem sekunder hade jag nog ändå svarat denna.

Slutstriden i Super Mario World (1990).

Att vänta på PS4 Pro var något av det klokaste jag gjort. Längtar tills jag får mitt exemplar av PS5 Pro, och då har man dessutom en massa billiga spel att bocka av!

Tycker specifikationerna känns jävligt saftiga, trots bara rykte. Tagga!

Oj, vad trist att tråden inte är aktiv längre. Inte ens 2 sidor sedan årsskiftet är kinda keff(kebab).

Jaja... jag lovade ju i mitt senaste inlägg att inte köpa spel jag inte planerar att spela direkt. Har det gått bra? Inte speciellt. Men kunde ha varit mycket värre. Här är min backlog på Steam iaf. Spelar BioShock Infinite just nu och sen planerar jag att köra Tormented Souls. Sen tänkte jag faktiskt (tyvärr) köpa Stardew Valley iom 1.6-uppdateringen. Varit sugen på spelet i evigheter, så det är liksom nu eller aldrig.

Ja, som någon redan skrivit - att inte ha några barn är svaret. Så skönt att inte vilja ha barn.

Genombesviken på hela skiten. Tur att man har Mario Wonder istället.

Faktiskt nästan aldrig. Inte så att man aldrig behövt det... har en kategori kallad "Trash" i min Steambibbla, med 149 spel i.

Skrivet av Molotov:

Känns som bra beslut man väntar ett tag

Som med alla spel nuförtiden.

Skrivet av LancelotSwe:

Jag valde att spela med att source fylldes på fullt efter varje strid. Var en sån advance option eller vad det kallas.

Men smart att lägga en pyramid där. Tar lite tid att åka fram och tillbaka dock.

Du tänker på Gift bag features. Bra råd! Tyvärr stänger det av achievements så det är inget för mig.

Skrivet av keffkebab:

Utan att spoila närmare, det löser sig.

Åh, fan vad härligt! Tack, det känns skönt.

Skrivet av quadratis:

det jag gillar minst med BG3 än så länge jämfört med DOS2 är hur spelet hanterar spells. jag är så jävla förvirrad över hur det funkar. sen det här att man måste tillbaka till lägret och vila stup i ett för att "fylla på" sina spell slots igen.

jag förstår att det är mer autentiskt dnd eller whatever, men det var så mycket enklare (och imo roligare) i DOS2 när man bara kunde köra på.

Har inte DOS2 samma fenomen? Det är även i princip mitt enda klagomål med spelet. Jag har lagt en "teleport-pyramid" vid en Source-behållare för att snabbt resa och fylla på mina Source slots. Jag förstår inte varför de inte fylls på automatiskt efter varje strid, när man ändå kan åka och fylla på gratis.

Spännande. Spelar Divinity 2 just nu, ett riktigt mästerverk. Så ser fram emot det här!

Samtidigt som jag helt och hållet förespråkar inställningar som rör tillgänglighet undrar jag hur de har löst det här med trophies. Om man gör så att man inte kan få "Klara spelet på svåraste" med hastigheten under 100% blir det ju per automatik otillgängligt, men om man låter det vara blir svårighetsgraden i fråga i princip Very Easy för den som inte behöver inställningen, men ändå skruvar ner den till 30%.

Tillgänglighet ska alltid prioriteras såklart, blir bara väldigt nyfiken på hur spelutvecklarna löser det här i olika spel.

De nerfade min favorithero Roadhog till asfalten så det här var lika bra. Bye!

Nöjd, för en gångs skull.

Skrivet av Tiggaren:

Det ser rätt simpelt ut till ytan med pixelgrafiken etc. men det är riktigt bra och charmigt.

Main story är 25-timmar enligt "howlongtobeat", så per timme är det inte så mycket.
Det finns en hel del aktiviteter i spelat att göra och lära sig.

Ett av dom bättre köpen till min SD iaf. Men beror på vad man gillar för typ av spel.
Annars kan man testa mindre än 2H på steam och refunda annars.

Ja, 170 kr kan man verkligen inte klaga på om spelet är 25 timmar långt. Tycker jag i alla fall.

Att använda en disclaimer som säger att en gamepad är starkt förespråkande är helt ok, att omitta stödet helt däremot är riktigt lame.

Skrivet av GruvGrov:

Att säga att det är självklart att MGS skall avnjutas med kontroller (i alla fall de med fast kameravinkel) missar ju hela poängen med denna nyhet.

Vad säger denna information oss?
Att Konami väljer att helt och hållet strunta i den primära input-metoden att kontrollera ett spel på för en hel plattform bådar inte gott för hur resten av portarna kommer se ut och fungera.

Något så basalt som att binda piltangenter till knapptryckningar anser alltså Konami vara för mycket jobb; vad mer har ansetts vara för mycket jobb?

Håller med. Jag är tyvärr orolig.

Skrivet av A1200G:

Exakt. Gjorde så med PS4 Pro. Jämfört med min PC då: i9 10850k, RTX 3080, 128 GB RAM o ca 7-8 TB SSD.

Dessutom kommer den vara mindre, tystare, mer bang for buck, barnsjukdomar borta etc. 👍

Nu är det så här att jag tänker göra samma sak, att vänta tills Pro-versionen kommit ut. Men helt ärligt, av vad jag sett (är ofta hos en vän med PS5) så är det i princip laggfritt. Allt är absolut smooth och olidligt snyggt, så snyggt att jag är osäker om jag verkligen haft många bättre grafikupplevelser genom min 3900X + RTX 3080 burk. Så att jämföra PS5 mot en dator med superkomponenter känns lite orelevant, enligt mitt tycke, speciellt nu när utvecklarna inte kan optimera sina spel på PC ordentligt.

Topp 3 enligt mig:

1. Resident Evil 4 Remake
2. Hi-Fi Rush
3. Hogwarts Legacy

Skrivet av TodieS_DraX:

Påbörjade:
Divinity original sin 2

Avslutade:

Haha, samma, kommer förmodligen inte avsluta det i sommar. Eller kanske.

Tråkigt svar, men när jag äntligen nådde The Global Elite-ranken på CS:GO. Den stoltheten som infann sig var obetalbar!