Inlägg av kabukishaman

Inlägg som kabukishaman har skrivit i forumet

Skrivet av MrSandman:

Kört alla tester hittills och det blir bättre och bättre för varje patch och fix. Känns som gamla hederliga Tribes

Underbart att höra! 🥳

Hoppas VEEEEEERKLIGEN att dom slänger in ett 32 vs 32-spelläge!!

Tycker det ser 10 år gammalt ut? 🤔 Rycker tyvärr inget i spelnerven

Skrivet av robbis:

Skyller på krig o sånt. Har det inte varit krig i ukraina typ föralltid?

Eehhhh.....?

Jag har begränsad tid för spel och känner igen mig i det du skriver. Jag slutade köpa på mig spel för ett par år sedan, började istället köpa spel först när jag faktiskt ska spela dom. Blivit ett gäng till fullpris, men har tjänat tusenlappar på det upplägget i längden.

Jag släpper spel som jag inte klickar med. Tyckte jag storyn ändå var intressant kollar jag playthroughs eller sammanfattningar. Det gäller också spel jag inte ens plockar upp. Kollar en del streams istället, ofta på bussen till och från jobbet. Då känner jag att jag "fått koll" på spelet och kan släppa det. Eller så blir jag mer pepp och det leder till ett lyckat köp!

Jag kollade senast idag på spelåret 2024 och satte två spel på radarn för genomspelning första halvåret. Definitivt Helldivers 2 och eventuellt Dragons Dogma 2. Blir säkert fortsatt att varva med Warzone, The Finals och xDefiant när det kommer. Det hjälper mig otroligt mycket att aktivt försöka släppa tanken på att hinna allt, välj godbitarna liksom.

Återigen upprepning av tidigare inlägg, men en promenad/löptur för att rensa skallen och få ner kortisolnivåerna gör JÄVLIGT mycket. Ut och lyssna på naturen. Eller en bra podd. Eller ljudbok. Eller norsk black metal.

Många bra tips i tråden, men redan ett stort steg framåt att erkänna för sig själv att det finns ett problem 👍

Tack för tips!! 😃 slog till direkt!

Jag som inte hinner spela några single player-spel nuförtiden är sjukt exalterad över den friska fläkt i mp-lägret som är The Finals 👍

Skrivet av Kalliban:

Jag skrev ju att jag tycker det borde vara lika, inte att xbox skulle vinna? Batterier > inbyggda diskuterades flitigt i den andra tråden och verkar vara personligt tycke där (även om utbytbara ger samma möjligheter med färre brister enligt mig då ). För mig är utbytbara batterier solklart att föredra, men ps5ans kontroll är bättre tekniskt med sina triggers osv. Tycker den är en rimlig likapunkt, speciellt eftersom den också beror väldigt mycket på tycke och smak (ex tumsticksplacering och storlek, känsla i handen osv).

Edit: Om vi låter PS5 få behålla den vinsten rent av tekniska skäl (triggers är grymma i vissa spel) så slutar det 5-5-4, vilket jag gillar med lika poäng.

Jag har spenderat runt 500h med båda kontrollerna den här generationen och favoriserat Xbox utan att blinka tidigare, framförallt pga sticksens layout. UTAN TVEKAN är DualSense den bättre kontrollen, betydligt mer ergonomisk än tidigare och andas kvalité på en helt annan nivå än Xbox, rumble-funktionen får exempelvis inte hela kontrollen att låta skakigt ihopsatt plast-legoslott

Pepp!!! 😃

Visst att vissa grejer i deras art direction ser fräna ut, men håller med tidigare talare om att det inte känns som att det i dagsläget skapat en säregen identitet. Hoppas världsbyggandet kan bevisa motsatsen.

Skrivet av Fr0gg0.:

Skitsnack, vadå trasigt? Det var ju grymt redan från första dagen. Lite småbuggar men inget som dagens spel. Själv tyckte jag Left 4 Dead 2 var "trasigt", var inte lika smuttsigt som 1:an och mer arkadkänsla.

Tycker det snarare låter som att han menar hur trasig koden var som byggde spelet än vilka faktiska buggar spelare upplevde. Ett spel ihoptejpat med gaffatejp som ändå lirade någorlunda, men skulle någon ge sig in och vidareutveckla saker skulle allt falla ihop. Vet inte om det var så men uppfattade det hela på det viset

Jusant då?! 🤩

Intressant läsning om certifieringsprocessen i inlägget från Mark:

Here is a detailed description of how the submission process goes:
Submission is the part of development where we give the game to the 1st parties (Sony, Xbox, etc.) to check that the game works correctly in their environments. To get to that we have to self-test with internal QA/Compliance teams to try and find any issues that might get flagged in the submission process. Once we have fixed or completed all of the tasks that we want/think we need for submission we then spend about 2-3 weeks prepping and validating a CM (Candidate Master) that we think is the final version of the game for submission. It then goes through 1 week of heavy QA & Compliance testing by several Ubisoft teams. If it passes, then it goes to the 1st parties to be certified for release. 1st parties take a week to get their final report on the submission and give us a Pass or Not Pass with a list of must fixes for the next submission. Also, to be clear during this submission process, the QC team at Ubisoft are putting the build through the ringer looking for functionality bugs and another team at Ubisoft, divided up into PC, Sony and Xbox groups are looking for compliance bugs. These are two different types of bugs. Functionality means “does this gameplay feature work as intended” (e.g., there is a bug where the damage from your weapon is altered after using a certain ability.) This is not something the 1st parties will be looking for unless of course it prevents them from testing. Those are on us to find. Compliance bugs are ones that relate to the systems and overall experience that the first parties expect from games on their platform. (e.g., Are trophies being properly tracked, is my friend’s list being properly updated with game status, etc.) After we get a Pass from all 1st parties, we are then ready to ship and need probably 1-2 weeks before launch depending on the date of the Pass. If we don’t Pass, then we need to spend about a month fixing the issues that came up from the submission and repeat the above process.

Ändå 31 personer på FZ som ger det 1/5, hade varit intressant att veta varför!

Tycker att många av reorna som går slänger in "Digital Deluxe"-versionen för samma pris som den vanliga utgåvan, hela rea-konceptet har blivit ganska urvattnat

Tolkar jag recensionen rätt att den är baserad på 30 spelade matcher? Läste någonstans att det krävs 55 matcher för att klara av storyn och att det är först efter det variationen börjar komma. Något som tydligen inte förmedlas alls i spelet, och ett märkligt upplägg så många säkert hinner tröttna. När jag ögnat igenom lite olika recensioner verkar de som gett ett högre betyg spelat betydligt längre än de som ger lägre.

Skrivet av anon_79617:

Läste på Steam att all content låses upp på tok för sent.
Så folk som skaffade spelet spelade 4h och sen trodde inte det fanns nån content och gav dåliga betyg innan de fått låsa upp det roliga.

Ja, hela subredditen är fylld av folk som älskar spelet först när man klarat av storyn ca 15h in och efter det kommit upp i level ganska ordentligt. Jag hoppas FZ:s recensent verkligen tagit tid till att se vad spelet har att erbjuda efter 30-40h! Nu väger såklart en repetitiv och grindande inledande 20h in i ett slutbetyg, synd bara att Capcom tappar så många spelare pga det och att man i princip aldrig förklarar upplägget för allt som blir upplåst längre fram. Tydligen hänvisar man till hemsidan där det finns bra info, märkligt upplägg. Har hur som helst tankat via Gamepass, ska bli kul att testa!!

Årets höjdpunkt för mig! 🥳

Jag ser fram emot att se vad Sony kommer försöka skapa för rival till cod närmsta tio åren! Är otroligt trött på cod, ser till och med fram emot xDefiant i brist på annat 😅 ge mig ett nytt Resistance, Killzone och Warhawk! 🥳

Ändå nice med något nytt, helt ok känsla och hade typ 3,5/5 kul igår. Good enough på något sätt. Men nej, man har ju sett precis allt förr, så inga bonuspoäng där