Inlägg av akaLuckyEye

Inlägg som akaLuckyEye har skrivit i forumet
Sida 1

Atmosfäriskt & skön combat.
Storyn är ok, många bra stunder men är några saker som drar ner den rätt mycket enligt mig.
Trots det är det med på min game of the year lista.

Jag saknar det inte, E3 & liknande event har alltid känts otroligt falskt, folk i publiken som är utsatta för att få igång applåder.
"live gameplay" som inte är live ( t.ex va något bilspel förra året där de satt några på scen som de sa spelade men tvivlar starkt på det då bland annat årstiden ändrades i gameplayen man såg).

Nä jag föredrar det som det va i år.

Gilla State of Decay 2 men det hade mycket problem. Hoppas det blir bättre den här gången!

Grattis!

Ser super mysigt ut, blir ett köp!
Tack for tipset och en bra recension.

Beror på vad det är för spel som sagt men håller nog med om att The Last of Us 2 kunde ha klarat sig utan boss fighter.
Personligen skulle jag vilja ha fler boss fighter som Metro Last Light hade.
När man mötte en människo boss så bestod striden av att döda npc's & jaga personen. Föredrar det framför en person man måste tömma alla sina vapen på.

Läste att i ghost of tsushima så får inte fienden mer hp om man väljer svårare svårighetsgrader. Vet inte om det finns boss fighter i spelet & det handlar inte om boss fighter men jag hoppas fler spel går i samma riktning.
Är personligen trött på att svårare svårighetsgrader innebär att fienden tål så otroligt mycket.

Jag va inte så förtjust i open world spel förrns Witcher 3.
Köpe och spelade lite Skyrim när det kom ut men klarade inte av att spela klart det.

Witcher 3 va det första open world spelet jag fastnade för.
Jag hade spelat första & andra när de släpptes så jag hade fastnat för den mörka, dystra, råa världen.

Det jag inte gillade med open world spel är att det finns en massa "?" på kartan utan betydelse.
Med "utan betydelse" menar jag att de lägger in saker bara för att det ska finnas saker att göra. Vill att det ska finnas någon liten story man kan lista ut.
T ex. i Witcher 3 finns det otroligt många "?" på kartan men de flesta är bara random skräp man lootar. Jag personligen gillar inte sådant.
Men i båda dlcna HoS & B&W så hade alla "?" en liten historia bakom sig. Alla Knights of the flaming rose camps, Varulven som stod i mitten av en by som blivit slaktad, alla bandit camps som hände samman osv.

Med det sagt så 100% jag The Witcher 3.
Önskar dock att jag hade stängt av UIn för alla "?" på kartan och bara utforskat helt blint. Bara försvinna in i världen och ta det som det kommer.

U.S. Army beter sig ohederligt. Ok det är egentligen inte en nyhet men de gör det på Twitch.

Twitch orders end to US Army giveaway promotion on its channel
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-07-16-twitch-orde...

En artikel som djupdyker i U.S. Army på Twitch.
https://www.thenation.com/article/culture/military-recruitmen...

Spelade igenom första spelet igen nyligen & spelar andra nu. Personligen så föredrar jag första spelet. Gillar den mörkare atmosfären mer. Hade väldigt svårt för karaktärerna i början i andra spelet men de växer i mina ögon. Även Wrench som jag inte kunde stå ut med i början.
Gillar inte att de försöker ha en seriös story där man slåss mot onda företag men samtidigt som alla beter sig som tonåringar.

Watch dogs 2 spoilers här

"Vi måste stoppa det onda företagen som förstör & ibland även tar liv. Låt oss sno en bil och ha en vansinnesfärd genom staden som utsätter befolkningen för fara, så vi får followers."

"Vi är en hackergrupp som gör olagliga saker, låt oss ha en demonstration helt öppet där de kan se våra ansikten."

"Filmar när man gör olagliga saker utan att dölja ansiktet, lägger upp det online.
Marcus: Hell Yeah!
Onda företaget läger ut vem man är.
Marcus:
Spelet: Allt är som vanligt,
"

Marcus är en bra karaktär, gillar han skarpt. De bästa bitarna är de seriösa men det förstör för mig av att spelets försöker ha en allvarlig story samtidigt som du snor en bil för followers and the lolz. För mig så har de inte hittat en bra balans.

Gameplayen är riktigt bra dock, tech trädet är lite svagt & Ain är lite konstig här och var men tycker de har mycket bra idéer.

Ser fram emot Legion, verkar som att de försökt göra så man kan skaffa en edgy grupp & vara tramsig om man vill eller köra mer seriöst. Blir väldigt intressant att se hur hela "rekrytera vem du vill" systemet blir, till min kännedom har det inte gjorts innan så blir intressant.

@Molotov: Just det ja det är bara Pro som stödjer 4k! Well då får jag leva med den här skärmen tills PS5 släpps och skaffa en 4k skärm då.

Skrivet av Arzei:

PS4 kan väl mig veterligen inte leverera 1440p ut heller så förmodligen tittar du på uppskalat 1080p. Det ser sällan bra ut.

Det har du helt rätt i, hmm för bli en skärm uppgradering snart då. Tack för ditt svar!

Hej!

Jag bestämde mig för att koppla mitt PS4 till min PC skärm då den är bättre än min nuvarande TV. Började spel The Last of us Part 2 och märkte av en vit aura runt karaktärer när jag tittar runt, jag tror det kallas ghosting. Spelade in lite men det är inte lika tydligt som det är när jag spelar man kan knappt se det. Detta är precis i början av The Last of Us 2, Det är inga spoilers men varnar ifall något inte ens vill se början av spelet. länk.

Jag vet inte vad det beror på och är tyvärr inte så teknisk som jag önskar. Är det någon som vet?

Tack i förhand.

EDIT: Ifall någon har samma problem så hjälpte det mig att ändra på överdriv inställningarna på skärmen. Hjälpte inte till 100% men blev lite bättre.

Jag såg en del intressanta spel, väldigt mycket indie spel ja men personligen har inget emot det. Among Trees, Airborne Kingdom, The Last Campfire, Red Sails & Trash Sailors va några som fångade min uppmärksamhet.

Skrivet av Popski:

Alla Call of Duty-spel om andra världskriget har en massa anakronismer. Det kan vara fel datum, uniformsdetaljer eller förband på platser de aldrig var på o.s.v. Jag tror dock inte jag sett något så klantigt som missarna i medic-spelet dock. Det roliga är att det hade varit betydligt öättare att ha marinkårens uniformer då dessa inte har så många fickor och annat lull-lull som ska skapas av utvecklarna. De flesta spelare kommer dock förmodligen inte märka nåt.

Jag tycker dock att ha fel språk i ett land är oändligt mycket klantigare.

Skrivet av Ftmch:

Det är nog en väldigt god gissning, framförallt då en av miljöerna i trailern såg väldigt mycket ut som "Hacksaw Ridge".

Dock väldigt märkligt som Popski skrev att de har helt fel uniformer. Var tanken västfronten först? Har de köpt modellerna färdigt från nån annan källa eller skiter de helt enkelt i det? märkligt!

Inget nytt att spel gör misstag, inte bryr sig eller tar konstnärlig frihet. Är det inte ett av Call of Duty spelen man är i Pakistan men skyltarna är på Arabiska?
Min kunskap om vilka som bar vilka kläder eller vapen under andra världskriget är inget som jag har brytt mig om att lära mig. Jag kan dock förstå om någon som sitter med kunskapen skulle tycka det var störande men it's not the end of the world för mig.

Skrivet av KortTjock:

Inte för att vara den som är den, men sjukvårdare har väl vapen de också?

Skulle gissa på att spelet är inspirerat av sjukvårdare Desmond Doss som vapenvägrade i andra världskriget.

Skrivet av Jdndude:

Är det bara jag som tyckte Spider-man var sjukt bra?

Rolig combat och bra story men personligen tyckte jag att världen va väldigt enformig. Va kopiera klistra in får början till slutet.
Bra spel dock storyn va riktigt nice!

Hellblade Senua's sacrifice - Steam, gog, Microsoft store (kan ingå i gamepass)
Kort spel (ca 9h) om psykisk ohälsa, de intervjuade människor med olika diagnoser och försökte ge en så rättvis bild som möjligt av hur det kan vara att leva med olika diagnoser. Gameplayen är väldigt simpel men spelet är väldigt gripande. Många tycker att combaten är väldigt enformigt och klumpig.
Personligen älskar jag combaten för att den är väldigt tillfredsställande om man blir duktig på att parera. Måste spelas med headset för bästa upplevelse.

Om det stämmer att det är en missnöjd anställde som har läckt det så kan jag ändå förstå personen.
Även om jag inte vill se några spoilers för spelet så har jag svårt att vara upprörd över att någon läcker storyn i protest(?) för hur arbetsmiljön är i företaget, eller i spel branschen.
Att vi konsumenter blundar för hur arbetsmiljön är för utvecklare tycker jag ändå är värre än att läcka storyn till ett spel.

Sida 1