Inlägg av Esri

Inlägg som Esri har skrivit i forumet

Skrivet av Earthscum:

Med hur de FÖRSTÖRDE storyn i REMAKE så blir detta boycott för min del.

Sen gillar jag inte direkt spel som är ADHD action partikel effekter och så mycket saker på skärmen att man får epilepsi. Tyckte inte om strids systemet med AI kontrollerande party medlemmar. Gillar inte action JRPG allmänt. Hur de tryckte in Sephiroth över allt och förstörde slutet "ni som vet vet *plot ghosts*" de dåliga påklistrade nya uppdragen som inte passade in ALLS.

I det stora hela skulle jag inte säga att de förstörde den, det är mera att man har skapat ett rörigt multiverse där både originalet och remaken existerar i samma värld där whispers i remaken försökte få till storyn. Däremot håller jag med att hur det TVINGADE in Sephiroth som sista bossen i spelet förstörde hela slutet av spelet. Det är mycket bättre i originalet när han nästan är en myt halva spelet, man ser aldrig hur vriden han är utan får det berättat för sig igenom flashbacks (som för den delen inte stämmer med verkligeheten p.g.a. att Clouds minne inte är OK). De gjorde mycket bra saker med att ge karaktärerna bättre bakgrund och story överlag, men slutet var horribelt, ska Sephiroth vara sista bossen i varje spel nu eller?

Är Bobby det faktiska problemet som Blizzard hade? Nej, verkligen inte. Kan han ha påverkat deras arbetsmiljö? Sure. Kan han ha varit anledning till crunch? Mycket möjligt. Är han anledningen till alla korkade design beslut och idiotiska idéer som sipprar in i Blizzards spel? Nope, det tror jag inte alls. Kolla bara Bungy, blev deras spel räddade av att de lämnande Blizzard? HAHAHA! NOPE! Bobby är en bra skurk, men jag kan nästan garantera att ingenting kommer förändras i det stora hela hos Blizzard även om Bobby är borta. Det kommer dyka upp nya problem och den nya skurken kommer med all säkerhet bli Phil Spencer.

Skräck? RE4 är inget skräckspel...

Jag gillade Valheim riktigt mycket, sen blev jag tvungen att åka båt mellan olika platser och det fick mig att sluta. Det var för långsamt att röra sig runt i världen och världen var inte överdrivet spännande efter ett par timmar. Helt klart bra spel men det är något jag inte orkar gå tillbaka till.

Blandar alltid ihop det här med Outpost och varje gång jag ser en nyhet om detta så funderar jag vem i hela helvete skulle vilja spela det där skiten... sen kommer jag på att Outcast var ett helt annat spel.

Det här säger Nintendo varje gång, och sen gör de motsatsen, det är inget nytt.

Utan tvekan Silent Hill 2 och Resident Evil 2. De tog allt bra med första spelen och förbättrade dem.

Det är ingen myt, det är 100% fel. Du kan inte göra en recension objektiv, du måste uttrycka dina åsikter för att kunna förklara vad du tyckte var bra/dåligt. Jim Sterling gjorde en objektiv recension av ett spel, det gick mer eller mindre ut på "Spelet startar, spelet har grafik, det har musik, det är 10GB stort, det utvecklades av X". Det är inte en recension, det är en presentation. Sen ska man däremot fundera på vad recensenten tycker om för spel, skulle en person som exklusivt spelar CS och Valorant göra en recension av ett 4X spel så kommer det antagligen inte tas emot bra, vilket FZ ändå verkar göra bra.
Största problemet med FZ är inte att recensenterna är subjektiva, det är betyget. Det är helt meningslöst och betyder ingenting. Framförallt när man ser recensenter kritisera spel skoningslöst i sin text men avslutar med ett högt betyg. Det är sånt som gör att folk misstänker att recensionen är köpt, vilket händer överallt på internet, händer det på FZ? Vem vet.

Skrivet av FejkFejksson:

Var originalet i 30? Hade för mig att det var 60, och att det var därför mgs2 kändes slött. Men det var ju några veckor sedan.

Ja, originalet på Playstation var 30fps, 240p 30fps, sen varför de tycker att denna version behöver vara 30fps är ju en helt annan sak.

Skrivet av Kyraal:

Det är för varje unik enhet och vanligtvis ändras inte hårdvari-ID av ominstallation av Windows, men det är ju ingen garanti att Unity utför det på just det viset. De kan ju lika gärna inkludera Windows-installationens unika ID i ekvationen.

Unity har sagt att de inte vill spåra användarna i onödan så de kan inte veta vem som äger kopian av spelet som installeras, så om du installerar spelet på t.ex. alla dina 10 spelenheter registreras det som 10 unika installationer, som då utvecklaren får betala för, även om de själva bara fått betalt för spelet en gång.

Samt att det är bara installationen, vilket innebär att du skulle fortfarande kunna installera spelet om och om igen på olika virtuella maskiner och kosta företaget enorma pengar. Oavsett så är detta helt jävla tondövt av Unity, men det är ju inte förvånande med tanke på att deras nuvarande VD kommer ifrån EA och var en av de som stödde alla deras idiotiska mikrotransaktioner och lootlådor. Sparka idioten är bästa lösningen.

Det är ett Bethesda spel.

Om du tycker att det är en positiv kommentar så kommer du gilla spelet.
Om du tycker att det är en negativ kommentar så kommer du inte gilla spelet.

Skrivet av lonian:

Finns nog många röst imitatörer som klarar jobbet bättre.

Det är inte som att det är mycket att säga heller, ett par Yahoos och det är klart :|.

Skrivet av kebbe:

Man lägger ner allt som motiverade att kalla spelet en uppföljare och lanserar en girighetspatch som bygger om hela spelet efter DICE "40 timmar för att låsa upp en hjälte är rimligt"-tänk istället för originalets modell av "Spela allt om du vill, köp skins eller lootlådor om du vill", klart folk kommer ha högljudd kritik. Helt otroligt att det beskrivs som "Entitled little brats" när folk helt enkelt vill köpa spelet och spela snarare än att fästa en digital blodigel på plånboken och spela.

Samt låste heroes till battlepasset så om du missade det så MÅSTE du betala för dem, om de inte ändrade på det men det har jag svårt att se att de skulle göra. Men detta är bara ett modernt blizzard spel, ingenting man är ens lite förvånad över.

Skrivet av Campaigner:

Ni har fel angående banan i turtles. Jag hade aldrig problem med vattennivån. Teknodromen däremot…!! Jag kom aldrig förbi den!!

Sure, det är inte fel, men samtidigt det är dammen som är den mest ökända banan i spelet, även om den inte är svårast.

Skrivet av eld:

Det är relevant, id har inte släppt några av sina spel till public domain, men de har gjort motorer open source, vilket ovanstående säger att det antagligen inte kommer ske igen efter carmacks avgång

Jag säger inte att det kommer ske igen!

Skrivet av heady89:

Kommer tyvärr aldrig hända igen, Carmack drev det i motvind redan med zenimax som ägare, och ms kommer definitivt aldrig tillåta det. Id tech 5,6,7+ kommer förbli slutna, fantastiskt att vi ens hann få id tech 4 som är löjligt väkskriven källkod.

Läs vad jag skrev.

Känns som att den kommer suga, tidigare trailern visar att de har noll koll på hur de porträtterar Sweet Tooth. Skulle rekommendera att folk kollar upp hans story ifrån spelen så förstår man att man INTE vill göra honom på något sätt till en "lustig" eller "rolig" karaktär.

Skrivet av eld:

Finns ju vissa små glada moment av dessa, tex bethesda som slängde upp både elderscrolls 1 & 2 för att ladda ner helt gratis.

Eller ID Software som har gjort många av sina gamla spel och motorer till Public Domain.

Skrivet av eld:

Jo det är sant, men då har jag ju redan spelen, problemet är ju spelen jag inte har, skulle absolut vilja gå in på ett digitalt museum och dra ner gamla spel som inte längre sålts på många år!

Ja och om spelet inte längre går att köpa, dvs jag KAN inte köpa det även om jag vill göra det, hur kan då företagen skrika PIRAT? Vi såg hur populär NES Classic och SNES Classic blev när de släpptes just för att folk plötsligt kunde lagligt spela (även om det var extremt begränsat) ett gäng av de spel de växte upp med till ett bra pris. Sure problemet i dessa fallen är vem som äger rättigheterna till spelen och det är en mardröm att jonglera det och få det att fungera, men oavsett, om spelen inte går att köpa längre, varför inte lägga ut dem på något sätt så folk faktiskt kan få tag på dem? Vansinne. Och då ska vi inte ens börja prata om gamla online spel som är nedlagda :/.

Skrivet av Ruskendrul:

Jag håller med - rösta med plånboken! Men uppenbarligen håller inte publiken och det allmänna gamer-community med oss finsmakare då dom röstat fram Immoral till en kassako. Inte illa av ett total, 2/5, fail spel.

Det är skillnad på folk som är uppvuxna med och är vana att få kompletta spel vid release, betalar du fullpris är allt inkluderat, sedan tillkommer expansioner och DLC:s. Men det är inte de kunderna som Blizzard riktar sig mot, de riktar in sig på Candy Crush "gamers", folk som inte känner till att spel inte "normalt" sett eller historiskt sett har kostat massvis med pengar, massvis med MTX. De är vana vid det, de tycker inte att detta är onormalt för alla mobilspel de spelar är exakt likadana.