Inlägg av fp

Inlägg som fp har skrivit i forumet

Det är inte jag som är kass, det är fel på handkontrollen.

Om det är strikt att spelet ska vara släppt under 1997 så säger jag Steel Pathers III. Jag var helt inne i hela serien, under många år. Så jäkla kul med Hot Seat med polaren och PBEM med folk från olika forum/epost-listor.

Om priset ska sättas utifrån speltid. så borde "Pay-Per-Play" (tex 5-10 kr/timme) vara bäst, då blir det upp till utvecklarna att skapa ett så bra innehåll att jag vill fortsätta. Måste man spendera 6 timmar på att leta upp en diamant, eller spendera timmar på sidequest för att nå level och komma vidare i storyn. Bara att stänga ner spelet och aldrig starta det igen. Samma sak om spelet är buggigt eller har dålig prestandard.

Nu är det bäst jag slutar innan FZ återinför nedrösrningsknapp

Beror på hur AI används, att bara använda AI_n. Är det för att hålla nere kostnaderna är tveksamt.

Anväder man AI för att träna NPC/Botar eller för att göra en motståndare i tex ett RTS som kan lära sig att spela bättre eller matcha motståndarens taktik så finns det inga gränser för hur bra och roliga spel man kan göra.

Bokar genast in ledigt 2111-11-11.

Jag antar att TES VI blir stora dragplåstret för Microsofts VR. Todd Har hela tiden sagt att tekniken för för TES VI inte finns eller inte är redo, och med tanke på hur mycket Bethesda tidigare har labbat med VR (Skyrim, Doom, Fallout 4) så är VR-spåret troligt.

Vi få se om 4år (eller 8-10år med alla förseningar)

Att katten är otrogen av sig borde ni ha förstått från början, den bor ihop med någon annan. Den bara utnyttjar er för att bli klappad och kanske lite gratis mat.

Ni kunde frågat om ni fick vara med och klappa när ni kom på katten med andra. Det finns många som uppskattar lite gruppklapp då och då.

Skrivet av Margy:

På Steam är CK2 f2p (sen får man betala ca 3000:- för alla DLC)

Är tidiga trailers verkligen för gamers? Är det inte främst ett sätt att visa finansiärer kommande projekt så de fortsätter att pumpa in pengar?

Så många kommentarer utan att någon ens nämner Fallout 76 bagen?

Skrivet av Komured:

Minns inte direkt civila i ARMA förutom som enstaka VIP men jag kan ha fel, var ett tag sedan jag spelade.

Det finns ett antal modar och scenarion som har denna mekaniken i ARMA, det lyfter spelet till en annan nivå

Denna recensionen är snart lika stående tradition som Kalle & hans vänner på julen.

Extremt försiktig i hypen, det är inte Bohemia Interactive som gör spelet. Det är ett projekt under Bohemia Incubator, som sponsrar och publicerar en mer eller mindre ensam utvecklare (om jag förstår det rätt)

Bohemia Incubator har get oss hits som Project Argo.

Är inte tanken bakom UEFN att det ska bli lite som Robolox (fast med Unreal 5)?

Det är också min favorit bland FC spelen, den enda nackdelen som jag ser i spelet är de obligatoriska bortförandena när man fångas in, se förstör flytet i spelet lite.

Man skulle kunna tro att DLC:arna är med i remastern, men DLC:arna får man köpa för 200:- stycket. hade remastern varit gratis för de som har spelet sedan innan så hade jag nog testa den. Men att göra som nu och låsa den son någon typ av "pre-order" content så avstår jag.

jag skäms över att inte ha någon konsol, fast jag skulle nog aldrig använda den om jag hade någon. Så jag får leva med skammen.

Bjud hem polaren som frågade på ett par öl (utan flickvänner) och fråga om ni ska spela lite.

De lanserar SMS-lån så man kan köpa alla deras DLC till spelen?

Det jag hoppas på är ett nytt Cities Skyline (med online funktion) skulle vara helt ok.

Är detta inte lite av samma vision som New World också hade, att ekonomi och landgränser styrs av spelares handel samt pvp?

Skrivet av Kyathab:

Ifrån utvecklarna så är jag inte riktigt lika säker på om det är bra eller dåligt. Men jag hoppas att det kanske leder till att vi får bättre kvalité på spelen igen. Jag resonerar som så, att idag så får spelföretagen deras stora utbetalning när dom släpper spelet och vi alla rusar iväg och köper det dag 1. Detta tror jag leder till att spelen idag släpps i sådant uselt skick som vi ser, och eftersom fler och fler gör det har det också blivit mer och mer accepterat tyvärr. Med Gamepass så får spelföretagen istället en jämn inkomst ifrån MS (iaf tror jag det, vågar inte svära på det men jag ser inte nån annan orsak till att dom skulle gå med på dealen annars) och detta borde då leda till mindre "rush" att just behöva släppa spelet.

Det är iaf mina tankar kring Gamepass och varför jag inte tror att Starfield inte kommer påverka det alls.

Betsheda och Starfield har alla möjligheter att sätta branchstandarden för hur man utnyttjar gamepass på bästa sätt med massor av mindre DLC, både egna och tredjepartsutvecklade. Jag har noll koll på hur ersättningsmodellen för gamepass ser ut. Får utvecklarna betalt per unik nedladding eller per spelad timme? Är det per spelad timme så är en levande mod-communiiy som förlänger spelets livslängd en klar fördel.