Inlägg av Idono

Inlägg som Idono har skrivit i forumet

Tror det här förklara ganska mycket om hur lite krut dom egentligen la ner på AIn

Skrivet av anon_332538:

Ok blir att lägga till på rea önskelistan. Kul att bygga en mech och testa alla vapen. De kolossala strukturerna är också maffigt. Rörelserna ser lite arkadiga ut dock. Önskar det var titanfall känsla

Titanfall är med arkadigt och kan få behålla sin känsla. Den passar bäst där den är.

AC har sin egna känsla och stil. Ser kanske arkadigt ut men att döma från det som har visats så kommer spelet vara likt föregångarna som är allt annat än förlåtande.

Dålig ledning med dålig självkänsla?

Skrivet av k4rst3n:

Det är han som spelade Soilder Boy i The Boys va? Tyckte jag kände igen honom när jag såg denna videon igår.

Eller mer känd som Dean i Supernatural XD

Skrivet av zevile:

Om man faktiskt läser så var det Witcher som inte lyckades så bra med storyn imo.. Men tur att du får tycka som du vill och synd att du inte ser mycket positivt med det! Tur att det finns nåt för alla! För mig var det en visuellt vacker och underhållande serie (RoP, bara för att vara övertydlig för din skull) som tog lite för mycket frihet med viss lore men det kommer alltid ske i adaptioner. Den var iaf bra mycket bättre än Witcher. (The Rise of Skywalker var en katastrof)

Skrev inget om The Witcher. Själv lite kluven med senaste säsongen.

Som sagt gillar det visuella och musiken. Men allt annat var väldigt dåligt. Det är som att titta på en Arrrowverse serier fast med bättre budget.

Skrivet av zevile:

Håller med. Sen även fast manuset av RoP inte var av världsklass så var det betydligt bättre än Witcher. Det märks att dom försökte sammanfläta små berättelserna från första böckerna med den röda tråden men lyckades inte göra det så bra!

Lyckades inte göra det så bra? Nu är du lite för snäll. Manuset var ungefär lika världsklassig som "The Rise of Skywalker". Dom tog allt som gör Sagan om Ringen bra och hiva ut det genom fönstret. Nog för att det va snyggt och har bra musik. Men det är nog allt positivt som går att säga om serien.

Ja tack! En av dom absolut bästa spelen på 3DS.

Förstår problemen utvecklarna försöker lösa med spelet. Det mest imponerande är cloud lösningen som dom utvecklar för att få en sömlös värld att fungera. Teknologin finns tyvärr inte på den skalan och nivå av simulering. Allt som har med cloud och skalning att göra är ett rent helvete att utveckla i längden då mängden point of failures ökar exponentiellt desto mer komplex cloud lösningen blir.

Har lite svårt att ta Söderlund seriöst. Har alltid upplevt hans syn på spelvärlden som väldigt basic. Tyvärr den känslan jag från detta spelet.

Skrivet av lyrael:

Det var tider det! Enligt mig dog LAN med World of warcraft, alltid online och massiva multiplayer spel. Fick gräva bland fysiska foton för att hitta några bevis. Vi körde LAN i precis varje helg då vi hade en lokal och en ungdoms förening bakom oss. Vi anordnade även lite större event.

Var även på ett par större LAN i grannkommunen Sölvesborg. Har för mig de hette Kisel LAN men kan ha fel. Hur som helst saknar jag den gamla goda tiden då man träffade vänner i person och inte genom en skärm haha. Vi sålde såklart alltid Fragzones egna "Ur abso" energidryck och spelade mest Half-Life mods så som Counterstrike, Sven coop, Pirates, vikings and knights, Day of defeat m.m. men även Red Alert, Age of Empires, Giant Citizen Kabuto, Battlefield 1943 och Codename Eagle och Freelancer.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nog fan kände jag igen lokalerna!

Har för mig att jag sitter något höger åt utanför bild på första bilden XD

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo precis, jag tror de bestämmer lite själva nu, men med uppdateringen kan du styra vilka de blir attraherade av. Osäker på det där med lösa sexuella relationer dock, tror det är nytt? Var även väldigt länge sedan jag också spelade Sims.

Inget roligare än att tvångs byta den sexuella läggningen av kärleks intresset. Typ något i stil av "Pray the gay away" fast till respektive sexuella läggning XD

Snälla nej! Disney är ytterst sämst på att göra Star Wars i dagsläget. Dom kommer förstöra hela spelet om det gör en serie.

Skrivet av Deekar:

Kan man hoppa rakt in i 3an eller behöver man ha spelat 1&2 för att fatta något?

Spelen är generellt helt standalone. Det enda ettan och tvåan har gemensamt är raserna, start punkten av varje värld/universum och en karaktär. Värt att skaffa de första två spelen till switch dock.

Skrivet av General White:

Självklart går det. Handlar om en vilja. Man vill alltså inte lägga ner tid och resurser på att bygga en lösning, men att hävda att det inte går? Dumheter självklart. Har själv varit med om betydligt mer komplexa IT-lösningar, och dessa är uppbackade av Amazon....

Från observationer jag har gjort i spelet så kan jag med all säkerhet säga att spelets infrastruktur är uppbyggt på lager. Region baserade, Server baserade och instans baserade. Problemet ligger i regions database. Den håller i princip datan för alla spelare. Och kravet för speldatabaser är i princip densamma oavsett spel. Håll spelardata up to date med minimal delay och hög retention. Skalbarhet för just denna sortens problem finns inte i dagsläget. Enda spelet som försöker lösa detta problemet är Star Citizen.

Skrivet av lajklajk:

Då alla veteraner har lämnat DICE sedan BFV så kan vi nog säga att det inte bara beror på toppledningen.

Veteranerna utgör inte majoriteten av utvecklarna och definitivt inte den enda anledningen till att spelen har blivit sämre. Battlefields problem är likt allt annat hos EA. Top styret kan inte spel och de följer trender istället för att låta duktiga utvecklare göra ett bra spel. Ett praktexempel på dåligt top styre som absolut inte kan spel är Patrik Söderlund.

Skrivet av Dudinkalv:

Personligen så har yxan redan fallit. Jag litar inte längre på att de har lika kompetent personal kvar på företaget som de hade under sina golden days. Jag tror tyvärr inte att DICE någonsin kommer att hitta tillbaka till det de hade en gång i tiden då det är helt andra personer på företaget, och de är långt ifrån det enda AAA-företaget som lider av detta problem.

Den yxan började redan falla under BF3 dagarna. Problemet är dock inte DICE som utvecklare. Dom är jätte duktiga spelutvecklare. Problemet är toppledningen som göra urusla beslut under hela utvecklingsprocessen. Om man tar sig en titt på spelen som DICE har levererat dom senaste 10 åren så inser man ganska snabbt att spelen är bra 1-2 år efter release. DICE har väldigt stora problem med sin utvecklingsprocess då de aldrig riktigt lyckas komma i mål med sina spel fören långt efter release. Och då är det redan för sent.

Spelet lider pga. dåliga design beslut och visioner. Dags att börja sparka folk högre upp i utvecklarkedjan om dom vill fixa det här vraket.

Tror det är ett bra val av Valve i dagsläget. Om man ska gissa så vill inte valve att NFT och Blockchain tekniken kommer in i spel eftersom spelen troligtvis skulle maskera den egentliga intentionen av teknikerna i spelet. För mycket skumma och kriminella saker som pågår inom crypto just nu.

Några timmar bakom mig nu. Spelet är Buggigt. Och det är otroligt mycket desync i spelet. Så pass att AA missiler är som att singla slant för båda parterna. Vet aldrig om dom funkar eller funkar för bra.

Skrivet av trickeh2k:

Skulle inte förvåna mig om det var en av anledningarna. Problem med spel som gjorts för konsol och sedan fått minimalt med pengar och tid för pc-versionen är dock inget nytt. Liknande problem med en mus har skett i andra titlar historiskt sett.

Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.