Inlägg av toern

Inlägg som toern har skrivit i forumet

Det gör jag men min hjärna behöver litet kaos för att frodas, bland det värsta jag vet är när något ser kliniskt rent och opersonligt ut. Men man vill ju samtidigt ha en resonabel miljö att spela i, så det blir en kompromiss.

Såg mysigt ut, men måste ju vara ett av de konstigaste namnbytena på ett spel någonsin. Kanske inte bytet i sig utan resultatet...

Tror att Sony väntar tills deras pris, som utan tvekan kommer vara aningen högre, inte sticker ut så mycket i jämförelse. Folk blir lättare upprörda när något är färskt i minnet.

Det har nog mycket att göra med att originalmaterialet är kaos i början om man har tänkt sig att göra en säsong av det. Det enda jag egentligen tyckte var problematiskt var att det var ibland rätt otydligt utfört med tidshoppen, kanske mest för att make-up inte riktigt räckte för ett par karaktärer utan de såg så lika gamla ut att man blev tveksam. Detta var mest ett problem i 1-3 dock, eller så.

För övrigt var jag ett stort fan av Xena-episoden. Det hade man verkligen saknat, men förstår om det inte faller alla i smaken.

Jag tycker spelet har en bra grund de kan bygga på, men det återstår ju att se om de lyckas med det. Tycker det står väldigt klart att man ändrat inriktning på spelet iom att det är litet torftigt hur man gjort PVE, så de behövde nog verkligen extra tiden. Det påminner mycket om BDO hur balansen pvp vs PvE är för närvarande.

Jag tror dock att det här spelet mycket möjligt skulle kunna slå sig in som en sorts survival/mmo-hybrid, eftersom vad jag vet är det inte direkt något som existerar överallt. De flesta survival-spel är antingen singleplayer eller har spel-omgångar om coop/mp, det är inte ofta en persistent world och så vidare. Kan tänka mig att det kan locka spelare som inte visste att de gillade survival, som även spelar MMOs.

Väntar, men problemet blir ju att det kommer vara omöjligt att inte få detaljer avslöjade.

Jag förstår ärligt talat inte varför man inte istället verkligen passade på att bli spelarnas favorit genom att erbjuda en bra plattform, bättre dev-support och dessa fria spel man kampanjar titt som tätt. Skulle verkligen ha velat se en "alternate reality" där man gjort det, bara för att se hur det hade funkat i jämförelse, speciellt med tanke på deras oerhörda spelarbas. Man har ju uppenbarligen inga problem att gå minus kortsiktigt, liksom.

De hade verkligen möjligheten att i grunden utmana Steam, utan att konstant stå på skakiga ben med tvivelaktiga deals som istället frustrerar en stor mängd konsumenter varje gång jag ser en större release. Det handlar ju inte ens enbart om Steam-kunder här, och ett annat problem är att spel numera är så fragmenterade att man köper resten på samma plattform också, vilket Epic är väl medvetna om men tanke på gratis-strategin. Det handlar mindre om konkurrens på det sättet.

Förmodligen handlar det om att något hände, de hade ett saftigt avtal som var problematiskt att lösa, de löste det inofficiellt och ingen part pratar någonsin om det igen som en del av det avtalet. Iaf något av de två, annars tror jag en personlighet som Doc hade vädrat vad som hänt 5 minuter efter hans advokat sa att det var okej.

Tycker fortfarande det är litet synd att de kör en early access. Det är så svårt att stänga av alla spoilers tills det riktiga släppet.

Angående första/tredjeperson... Jag tror varje person har ett perspektiv som inger mer inlevelse, för mig är det när jag kan se vad min karaktär gör och tycker att första person är ett par flytande händer & ögon. Därför känns förstaperson riktigt surt, men det är ju bara att gratulera dem som föredrar det.

Annars låter det ju som att spelet åtminstone är bra, det känns som en rätt säker investering på det sättet.

Detta spel verkar vara riktigt bra om man gillar open world-hybrider, och det gör jag verkligen.

Väldigt tråkigt för argentinarna.

Väggspringande är den funktion som lätt används minst i Warframe där man har ett utbrett val av rörelsefärdigheter. Det känns helt enkelt rätt osmidigt. Men det är ju nästan givet att det är av tidsskäl här, med tanke på vilken gigantisk produkt spelets värld verkar vara detaljmässigt och att få det att fungera med en sådan feature.

Väldigt sorgligt, tankarna går till de närstående...

Hoppas att alla samtal kring detta som fått mer belysning nu, får folk att inse att det inte längre finns något som heter "det är bara internet/ett spel" när man häver ur sig kommentarer. Det är en del av våra liv, och det kan påverka så mycket att konstant utsättas, både som måltavla och hur apatiskt användandet gradvis blir hos de som uttrycker sig så. Det är nog inte något som vi blir av med, men om man bara kan få fler att tänka efter.

Varför inte, var glad att amazon höll liv i den bästa sci-fi-serien just nu, The Expanse.

Det är ju nästan synd att de funderar på early access. Det tar bort litet av upplevelsen i ett sådant här fall tycker jag, då det kommer vara omöjligt att undvika spoilers.

Hur som helst, det ser okej ut men hade ändå hellre sett att man omfamnat spelen Baldur's gate och inte lagt fokus på 5E i pnp-format. I mitt tycke är det lika bra att använda sig av datorns fördelar för att utforma ett mer realistisk spelflöde i realtid + paus, när man gör ett RPG på dator, utan att för den skull överge alla små finesser att interagera med såsom element-kombinationer & objektinteraktioner.

Hur som helst, det blir ju att spela det när spelet är färdigt, kanske det visar sig att det funkar bättre så här även för mig som gillar BG1/2.

Tycker lustigt nog att tv-serien var mindre rörig än böckerna i början, iaf från ett serie-perspektiv. Trots det, låter bra.

Ofta är det helt enkelt storleken, när man når en viss mäöngd är det ofta som att bägaren rinner över eller så, det blir för vanligt med snida kommentarer så det är som det sprider sig än mer bland de som inte normalt skulle blanda sig i det.

Andra faktorer är när det handlar om tävlan. En sak jag ofta inte förstår varför utvecklare ignorerar är saker som att ge + till någon på slutet av en match eller dungeon run eller så. Jag tänker lyfta fram FF14 vilket jag inte spelar för närvarande, men en av mina bestående intryck av spelet var att även PUG-dungeons var väldigt trevliga överlag, och på slutet kunde man ge en stjärna i kanten åt den man tyckte gjort väl ifrån sig på något sätt.

Skrivet av Sickness666:

Dålig idé. Resultatet av det skulle bara vara högre lön, och det blir svårare att koppla till rörselseresultatet för företaget.

Det kan det nog vara, är rakt ingen expert på ekonomi. Dock verkar det som att det är största anledningen till att bonusar finns? I det formatet osv - som en utomstående - verkar det mesta handla om att gör man inte som andra företag i samma bransch, är man inte kompetitiv när man rekryterar chefer.

Känns som att enda anledningen att bonusar existerar är för att alla andra kör med det och för att locka chefer måste man matcha denna bonus till en viss grad, där jämförelser mellan olika företag kan göras. Man önskar att det kollektivt kunde tas bort så att bara lönen spelar in, och sedan sätta de pengarna i företaget, men det är ju naivt att tro att det skulle hända tyvärr.