Inlägg av Johan Olander

Inlägg som Johan Olander har skrivit i forumet

Skönt, nu får min dator sin tid för reperation.

Skrivet av Sebastian Lind:

Har plöjt ner halva månadslönen i Star Citizen i 4 år nu, så har inga problem med detta (även om frugan har det). Tycker det är fullt rimligt att snittpriset per skepp höjts sedan 2018. Om man beaktar inflationen, kriget i Ukraina och att spelskaparna faktiskt ska ha råd att leva på sin lön också så känns 55 000 euro som en ganska överkomlig summa. För detta får du alltså nästan 200 skepp INKLUSIVE extra tillägg osv som läderklädsel invändigt, kupévärmare och kaffekoppshållare. Om något är det nästan lite konstigt att vi kommer undan så billigt. För du får knappast ETT enda IRL-rymdskepp för en bråkdel av de där pengarna, och verkligheten är överreklamerad.

Du har rätt i de fyra sista orden

Total Conflict: Resistance är Bannerlord med moderna trupper. Väldigt roligt spel som befinner sig i early access just nu.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Funderar om jag ska recensera de andra två, men 1:an lär ju inte ha hållit så bra. Minns att det kändes mer som en polisutbildning. Att lära sig skjuta som marksman t.ex. och fylla i vindriktning och skit var inte helt lätt.

Haha, ne precis!

Har bara spelat ettan och tvåan. Förstod mig aldrig på ettan, så det vill man ju testa nu i vuxenålder. Hur som helst: Ready or Not, sicken grej va.

Skrivet av Najkan:

Då antar jag att det nu fungerar bra med handkontroll nu var 3/10 där senast jag provade.

Ska recensera på Steamdeck och sen vidare på PC, så vi får se hur det funkar.

Skrivet av vbgbasse:

Underbar skrivelse! Även om spelet fick urlåg kritik, så gör skribenten ett sjuhelsikes bra jobb att hålla humorn uppe i texten. 10/10 😄

Jag tackar och bockar.

Skrivet av NordhNet:

Såg Liril spela det lite men fick aldrig svar på den största frågan: kunde man stänga bildörrar?!

Du kan hoppa över trottoarer iaf.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi siktade ändå på 2 av 5, så det är ju en besvikelse.

Aw <3

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Guuuuud så skönt att äntligen är annonserat. Rädslan för läckor eller att råka försäga sig senaste månaderna har varit bananas. Men nu kan vi skrika det från bergstopparna.

DEN OF WOLVES!

1 av 5.

Det blev ingen data. Visade sig att t det inte alls var CPU:n som var felet. Två veckor utan min älskling

Stor sorg på den finska hönsfarmen. Farming Simulator 22-filerna blev korrupta i Steam

Skrivet av tokar86a:

De kanske ser bortom de sakerna eller så ger de inte ärliga recensioner

Jag kunde till exempelvis inte ge Farming Simulator 22 full pott på grund av att det spelet inte skulle ha släppts när det släpptes – det fick 3 av 5 pga buggarna. Cities: Skylines 2 kunde jag spela från början till slut, utan märkbara buggar eller andra tråkigheter. Att hårdvarukraven är galna och att jag spelade storstäderna på very low var inget som påverkade min upplevelse. Det påverkar kanske andras och det måste nämnas samt ifrågasättas.

Skrivet av Jinxad:

Fertil mark är ändå rätt komiskt, antar att du siktar på bördig jord?

När man tittar på streams från spelet så kan jag inte förstå varför kraven är så höga, det ser ju värre ut än första spelet, alla träd bara blinkar hela tiden och verkar onödigt "högupplösta" exempelvis. Hade varit intressant att veta vad det är som drar ner prestandan så drastiskt så folk inte ens kan få 60 fps i medium eller lägre inställningar.

Du har rätt, men det är för roligt för att ändras. FTW!

Skrivet av Lofa:

"Trots att det är sämre optimerat än Starfield...".

Whoa, då är det illa!

Och ytterligare ett spel till i raden man sett fram emot som släpps alldeles för tidigt. Till hyllan och mogna ett år eller två.

Väldigt få "storspel" som levererat och varit färdiga i år (tittar på dig BG3). Som tur är så har några spel dykt upp från ingenstans och istället överraskat och fyllt tomrummen

Men man undrar ju vad som krävs för att utvecklare/utgivare ska skärpa till sig på riktigt?! Uppenbarligen köper folk spelen oavsett skick, mtx osv ändå. Då kommer det fortsätta se ut såhär... eller värre.

Har kodat sen tonåren och bland det första man lärde sig när man gjorde större projekt var att om man stressar och slarvar första halvan så spelar det ingen roll hur mycket man än plåstrar den andra halvan, det kommer aldrig blir riktigt bra. Och för många kockar är dessvärre en klyscha som också stämmer väldigt bra...

Så det är kanske recensenterna som ska "review bomba" för att det ska bli någon skillnad, Johan

Det hade jag också gjort, om nu utvecklaren inte varit transparent med det hela. De har ju till och med låtit folk recensera en vecka innan släpp. Här kan man ju som konsument använda sin makt

Skrivet av Jönsen:

Nu är jag inte kodare/programmerare så min kunskap är minst sagt ringa. Men det känns som att spelet borde vara CPU-tungt, kanske till och med väldigt tungt men vad är det som gör att det är så pass tungrott avseende GPU? Är det att alla hjul på bilarna ska snurra även om man är helt utzoomad eller? Alla fiskarna i sjön ska vifta på sina fenor oavsett vart man tittar?

Tillägg: Bra recension! Blir ett köp nu!

Ja, alltså det är ju vad jag alltid hört. Strategispel/simulatorer är processortunga pga alla beräkningar som måste göras. Men vad som faktiskt suger all kraft från grafikkortet, det är för mig ett mysterium.

Och tack

Skrivet av anon_332538:

Trafiken blir det viktigaste. Blir ett test på GP

"very low. Då sitter jag på en dator med 16 GB DDR5-minne, Geforce RTX 3060 Ti och AMD Ryzen 5 7600"

Hur särskiljer man på dålig optimering och next-gen? Om det är tusentals buggar är det ju desto värre förvisso. Men att ett 3060 Ti inte kan driva det på very low är för mig dåligt optimerat. För de har sagt "Det kommer bli bättre". Men ni sa ju just att problemet är att det är next gen...? Tror de lyckades försäga sig lite där.

Det konstiga är att PS5 har 3060 och de ska släppa där.Denna gång släpper de på konsol och PC vilket får mig att tro att de spritt sina resurser.
"However, there seem to be issues with the Xbox X/S and PS5 versions. "

Det jag stör mig på är att de uppade kraven bara någon vecka sedan. Det är dåligt för alla som förbokat och troligen medvetet och alla har inte koll på det. Att man alltid ska behöva ha ögonen på spelutvecklare hela tiden börjar förstöra denna hobbyn fullständigt.

På very low funkar det bra, men ja alltså. Att säga att de vill skapa en "next-gen"-upplevelse och att kraven är därefter. Det är bara en ursäkt för dålig optimering.

Kan säga att det inte har varit märkbar skillnad på 20 000 invånare och 40 000 invånare på very low. Processorn jobbar på 30% procent ungefär och grafikkortet 96-98%

Skrivet av Edd1e:

Suverän läsning! Om, med din konfigurering, 20000 invånare tvingade dig att köra på "low" så blir man lite försiktig. Hur ska då spelet köras med ett par hundra tusen? Är det fortfarande singletrådsprestanda som är kung? Var väldigt mycket prat om att prestandan skulle förbättras i CS1 också. Visst blev det bättre något år efter release men skalade väl inte alls över fyra trådar? Nje, väntar med köp tills jag läst mer prestandatester. Sitter och klurar på att uppgradera burken just för CS2 men om det är nästintill ospelbart i större städer så...

Verkligen inte ospelbart om man kan ta sämre detaljer och i ärlighetens namn var jag rätt obrydd över att behöva gå ner. Men lite stött när man helgen innan lagt 7000 kr på nya grejer till datorn

Skrivet av Håkan:

Hur är Xbox-versionen? Går det att spela med kontroll? Och flyter det bättre eller sämre? 😬

Jag har bara testat till PC, men laddade ner det till Steamdeck. Ber att få återkomma.

Finns väldigt mycket att säga om det här spelet.

<3