Inlägg av waeress

Inlägg som waeress har skrivit i forumet

Det jag gillar speciellt är att dom pratar om det som ett större mmo än survivalspel vanligtvis är. Samt om end-game "political survival" som dom nämner men inte går in på mycket mer detaljer om.
Survivalspel blir ju lite meh efter ett tag när det inte är svårt att överleva längre. Så kan dom lägga en ny dimension på det så är det intressant.

Funcom ska börja visa upp mer av Dune Awakening nu när betatester är igång och det kommer närmre och närmre release.
Det gör dom genom Dune: Awakening Direct showcases, där den första är på måndag 4:e mars klockan 18.

https://twitter.com/Funcom/status/1762856198150181168

#nyhetstips

Skrivet av Finexis:

Förvånande.... 90% av Final Fantasy fansen är ovetande att det har släpts spel i serien utöver 7an känns det som.

Överreklamerat spel på alla punkter förutom känslomordet med Aerith. FZ Visste att 7an skulle vinna ni kunde lika gärna sagt det från början

Kan väl egentligen bara svara för mig själv. Men har bara spelat 1-8 och röstade därför bara på dom, 8:an var en besvikelse jmf med 7:an och det kändes som att serien efter det tog en vändning i både gameplay, story och värld som jag aldrig blev lockad av igen.

Sen ska man väl inte läsa in så mycket i såna här polls heller. Som sagt röstade jag bara på 1-8. Och det är säkert andra som gjorde lika. Sen finns det kanske dom som röstade på spel dom inte ens spelat heller.
Vad jag vill säga är att det inte ger ett underlag som är speciellt tillförlitligt om man faktiskt vill mäta hur bra spelen står mot varandra.

Spelade demot till Flashback 2 förra steam next. Och det gjorde att jag slapp göra ett dåligt spelköp.

Bloodlines 2 extended gameplay reveal - släpptes idag. Den är ca 30 minuter lång och innehåller en del spoilers, så varning på det.

Det släpptes och en ny trailer.

#nyhetstips #bloodlines2

Kul att ämnet kom upp idag, då en bekant skickade ett utmärkt exempel från idag.
Utannonsering om Global Launch och Shutdown i samma tweet:

Vilken tillfällighet. Spelade om första spelet förra helgen.

Skrivet av hannes.theorell:

Priset på en produkt bestäms av jämvikten mellan utbudet och efterfrågan. Jämvikt uppstår där priset per producerad enhet överensstämmer med konsumentens betalningsvilja.

I nästan varje nationalekonoms dröm fungerar ekonomin så. Tyvärr fungerar inte såna macro-ideer i verkligheten där icke-ekonomer sätter priser, eller där utbud är typ satt ur spel pga digital distribution.

Skrivet av Ronzem:

Artiklen skriver ju inget om någon twitterlänk eller länkar till den?

"och i en ny video pratar de"

Sen finns det ingen mer information alls i artikeln om denna video eller vart jag kan se den. Men det finns en youtube video länkat som är den första trailern som visade upp för ett år sedan.

Jag ser twitter länken.

Skrivet av Ronzem:

Videon är ju ett år gammal?

Ja. Klippet i twitter inlägget är det nya.

Funcom teasar lite Dune: Awakening in en ny tiktok video:
https://www.vxtiktok.com/@duneawakening/video/732212826615492...

Chris ger lite mer kontext i ett par tweets från igår:
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1736609878133850431

Med "New Vegas-liknande" menades att spelet skulle fylla samma funktion som New Vegas gjorde för Fallout serien. Att ge spelarna mer content under åren innan nästa Bethesda release.

Han ger också exempel på ett Elder Scrolls spel dom pitchade, som skulle utspela sig i en alternativ TES värld där den förra hjälten hade misslyckats:
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1736626725419950450

Skrivet av Spelunky:

Teori:
Voice Telemetry data collection.
EA säljer sedan vidare rösterna som kopplas till insamlad data från Google, Apple, Microsoft och Meta konton.

Tror inte det är så komplicerat. Många bolag som använder skådespelare/röstskådespelare idag vill ha rätt att använda deras utseende och röst för att generera nytt material genom AI utan att betala en massa för det. Det var en del av vad skådespelarstrejken i USA handlade om.
Om EA kan få en massa material från spelare att mata sin AI med så kan dom spara in en massa pengar på framtida titlar.

Skulle inte förvåna mig om det står i användningsavtalet att man ger rätten till EA att använda ens genererade röst fritt efter det.

Allt ser så genererat ut. Har dom något praktiskt alls eller är det bara greenscreen?

Testade demot för typ en månad sen på Steam Next Fest och nästan alla problem som nämns var tydliga i den korta del man kunde spela då. Och eftersom det bara var en månad kvar till release var det tydligt att dom inte skulle göra något vettigt av det.

Synd att ett sånt fint IP hamnar hos en shovelware-studio som Microids.

Bloodlines 2 "avslöjar" den första klanen, Brujah, i en kort video. I slutet avslöjas också att en extended gameplay (eller gamplay ) reveal är att vänta i januari.

Skönt att höra att Sega har kvar samma ambition sedan 80-talet.

Skrivet av Foolwolf:

Efter det får man en mellanboss som är oproportionerligt svår, så likt alla andra Owlcat spel är det rejäl minmax the warrior mentalitet som både premieras och behövs.

Tänker att Owlcat, i deras Pathfinder spel, har erbjudit story-mode svårighetsgrad och även erbjudit specifika settings för svårighetsgrad som inget annat spel jag sett. Vet du om dom kommer att erbjuda samma här?