Inlägg av Reize

Inlägg som Reize har skrivit i forumet

Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Reize:

Varför rekommenderar ni Borderlands för? Roliga spel, visst, men inte direkt "action-fps", snarare rpg-fps.

Söker du något likt Rage är kanske Far Cry 2 och 3 av intresse.

det är ju hur mkt action som helst i borderlands.
dessutom så finns det rpg element i både rage och far cry 3 med xD

Absolut, men så sade trådskaparen också "något likt Rage", som, likt FC, är öppen värld med svagare rpg-element. Vad som skiljer Borderlands från dessa är att rollspelselementen här står i centrum, trots att det presenteras i fps-format. Vapen har stats och särskilda skadetyper som måste matchas och så vidare. I Rage och FC är rpg-elementen ju mest fokuserade på hur du vill specialisera dig, unlocks, osv. Grunden är ändå alltid ett actionspel.

Varför rekommenderar ni Borderlands för? Roliga spel, visst, men inte direkt "action-fps", snarare rpg-fps.

Söker du något likt Rage är kanske Far Cry 2 och 3 av intresse.

Skrivet av Umi:

Nån som vet om dem har ett demo på gång ?

Räkna inte med det. De verkar lite hispiga i sitt arbetstempo. Denna gameplay-trailern lovade de skulle komma för typ 3 månader sen.

Skrivet av Jonrei:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Jonrei:

Så... Har man vapen, eller är man helt försvarslös? Typ som Amnesia fast i rymden.

Man har bevisligen vapen eftersom karaktären sköt den där roboten i filmen... men det verkade inte vara så effektivt. Kanske är det bara en "stun gun" man köper tid med, eller så är ammunition sällsynt. Vem vet.

I övrigt: jag håller med alla i den här kommentarstråden: detta kommer bli grymt nice, och jag kommer få spela hela spelet i portioner om 15 minuter för att inte få infarkt.

Var det bara jag som noterade "Oculus VR"-loggon i slutet av trailern? Tänk er det här med Oculus Rift

Notis: Inte illa pinkat av ett indie-team på 3 personer, inte sant? Deras första titel, dessutom.

Mjo, jag la märke till den, men syftade på om man har andra vapen. Får väl se antar jag Verkar grymt spel oavsett.

Man har bara en pistol/gevär. Denna kan dock uppgraderas och modifieras med hjälp av (vad jag tror skall vara) floppydiskar. I slutet av videon ser man till exempel en Night Vision-modul användas. Tanken är att ditt vapen inte bara skall vara ett vapen, utan även fungera som ett slags multiverktyg.

Recensenten gav ju spelet 3/5=bra?

Skrivet av Ballong:

Har det visats något nytt från Dark souls 2?
Har jag missat det??

Tänkte eftersom man kan rösta på det, så antar jag att det visats något ifrån det?

En trailer tror jag. Sitter på iPad så jag orkar inte tricksa fram den dock. Search and ye shalt findeth!

Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Reize:

Hotline Miami 2: Wrong Number (inte säker om detta är den faktiska undertiteln, hemskt i så fall)

Visades för pressen, men känner jag FZ rätt har det helt kringgått er?

Hej!
Hur menade du nu? Att vi inte skrivit om HM? Att vi är usla för att vi inte hunnit berätta om våra intryck av uppföljaren och bara skrivit en nyhet om den? Eller att vi är enkla varelser i allmänhet som bara kör AAA och inte är tillräckligt "indie"? Utveckla gärna och kolla in länken nedan
http://www.fz.se/sok/?q=hotline+miami

Vad vill du ha sagt med länken? Den bekräftar ju bara att ni INTE skrivit något om uppföljaren? Jag tycker bara det kunde vara på sin plats att antingen ha uppföljaren med på denna lista eller skriva några rader och säga att en uppföljare officiellt är på väg. Särskilt när det gäller en svensk utvecklare och ett spel som många här faktiskt bryr sig om.

Skrivet av SID 6.7:

Tom Clancy's The Division.
Länge sedan jag sett ett spel som verkar så överlägset allt annat.
Tappat sugen på mina nuvarande spel som ser ut som gröt i jämförelse.

Fan vad du bygger ett luftslott.

Hotline Miami 2: Wrong Number (inte säker om detta är den faktiska undertiteln, hemskt i så fall)

Visades för pressen, men känner jag FZ rätt har det helt kringgått er?

Gunpoint - riktigt skönt lir.

Spelade JUST klart det. Hatade savesystemet, faktiskt. Varför får jag inte göra flera hardsaves? Och ofta fick jag starta om hela banor bara för att det längsta autosparet gjordes efter misstaget jag gjorde.

Jaja, det var väl bra. Småskojig dialog, många möjliga lösningar på pussel, mysigt soundtrack osv.

Det lyser ju igenom att det inte är ett spel som strävar efter så värst mycket, men sett till sina ambitioner så är det ju helt dugligt.

Musiken till spaghetti westerns (Ennio Morricone får ses som anfadern) är egentligen inte country överhuvudtaget. De definierande dragen är istället ganska klassiska, närmast sakrala kompositioner, men innehållande ovanliga "instrument" och ljud såsom pisksnärtor, bjällror, munspel, visslingar, mungigor osv.

Skrivet av MurvelOskis:

Är det bara jag som är lite småirriterad på att det är just de grekiska staterna som blir DLC med en gång? Jag menar, hur många är det inte som vill ha Spartan Hoplites, så det får man gott köpa sig till (om man inte förbokar). Rom i all ära, men jag har alltid varit svagare för grekiska hopliter.
Lite sådär, tycker jag ärligt talat.

Jag kan trösta dig med att Makedonien i alla fall är en spelbar faction i "grundspelet". Jag gissar också att dessa dlc-factions inte kommer vara särskilt grundligt gjorda. Enklare re-skins av existerande modeller, återanvändning av art assets och ljudfiler etc. Kom ihåg att dessa dlc:s bara är "tidsfördriv" för designteamet som inte har något att göra medan spelet testas och buggrensas.

Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Såg flera stavfel, grammatiska missar och allmänt taskigt språkbruk i trailern, du skall nog ta dig en titt på det. Någon karaktärs sprite matchade inte hans porträttbild, men det kanske är vanligt i jrpg:s, vad vet jag.

Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.

Spelet är antagligen skit, men jag får i alla fall gratulera till en cool trailer. Känns som något från en le Carré-bok.

Skrivet av WaXsMoKe:

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Gillar heller inte att units bara säger sin klass när man klickar på dem, som "melee infantry/cavalry" som hörs i trailern.

Vi alla kommer väl ihåg hur det lät i ettan: "Triarii!"

Angående Gearbox köp av Homeworld

Nej, inget cell-shadeat Howeworld, Olander.

Nej.

SilverLoad från 1996.

Börjar med att säga att jag absolut inte har några expertkunskaper inom spel/programutveckling och därmed inte har full koll på terminologin.

Hur som helst har jag har fått uppfattningen att alpha betyder att spelet är såpass stabilt och spelbart att det kan fungera som en plattform för att implementera och finjustera innehåll, samt för att optimera prestanda. De flesta spelmekanismer är där, liksom de flesta modeller eller placeholders för dessa. Alphan har ingen tydlig struktur och levels ligger inte i sin rätta ordning. Alphan är, ur ett spelarperspektiv, en slags sandlåderepresentation av vad som komma skall.

Betan är i sin tur ganska lik slutprodukten. Buggstädning, playtesting och mindre designarbete som t.ex. justering av UI och implementering av art assets är i fokus här. Hoppet från beta till slutprodukt är mindre än mellan alpha och beta.

Finns det några utvecklare i bland oss som kan rätta mig om jag har fel någonstans?