Avbildat: fordon och utrustning från Quake Wars

Medlem
Skrivet av ace84:

ser nice ut, flyg fordonet påminner lite lite om C&c 's Orca 's

Det kanske den gör ja, annars är helikoptern väldigt lik en Apachehelikopter.

Medlem

alltså om man byger något ser det slitet ut på en gång då eller?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Kommer definitivt inte ha kvar bhopping iaf, så någon ren quakekänsla är att glömma.

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av radiuz:

Vad är det folk ser i detta spel? Tror det kommer bli en stor flopp..

Du har inte spelat RtCW eller W:ET antar jag?

Jorå!

Medlem

Bara det inte är som BF2, där det tar 10min för mig att ladda mapen...

GDF ser ut som en kopia av GDI från CnC3.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Dumlen:

Förstår inte sådana som ser sådan framgångar med det här spelet egentligen. Inte många har spelat det och ingen vet hur det blir i slutändan.

Hoppas inte att spelet fastnar i något tråkigt läge där man måste använda moddar för att förhöja spelupplevelsen iaf, något som många spel lider av i dagens läge.

Sedan ni som är rädda för att det kommer se skit ut, kan ni köra Doom 3 och Quake 4 med hyffsat bra flyt så kommer era burkar nog klara av det här spelet med.

Hört talas om Enemy Territory och Return to Cast Wolfenstein?

Joo, men de flesta spelar de spelen med någon typ av mod på servern, typ promod eller liknande, vilket inte fanns i spelet från början, eller hur?

Sedan kan man nog även fundera på ifall lite av framgångarna med ET är på grund av dess fria natur och inte för att det är ett av spelen i det riktiga toppskiktet.

Men det jag syftade mer på var att alla redan från början ställt in sig på att det här spelet kommer bli så hutlöst bra och slå allt annat redan innan det ens kommit ut på marknaden.

Samma sak såg man på röstningen om Årets spel 2007, många valde Crysis pga att det har fin grafik och verkar banbrytande, men om man ser tillbaka på t ex Far Cry så var det relativt stelt och inte direkt något jättenöje i multiplayer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Dumlen:

Förstår inte sådana som ser sådan framgångar med det här spelet egentligen. Inte många har spelat det och ingen vet hur det blir i slutändan.

Och du såg förstås inga framgångar i varken ET, BF, BF2 eller BF 2142 heller antar jag? Säga vad man vill om den här typen av spel men det är dessa spel som lockar den större mängden av dagens FPS-spelare.
Så ser man inga framgångar hos ET:QW så har man uppenbarligen noll koll på marknaden för FPS-spel online.

Personligen tvivlar jag starkt på att jag kommer att börja spela ET:QW, det är helt enkelt inte min typ av spel. Det är för mycket fokus på objectives och teamplay som gör att det i mitt tycke är helt värdelöst att spela public, man måste nästan ha en klan att spela med för att det ska vara kul och sånt svammel har jag lagt av med.

Det jag syftar på är varför alla ställt in sig på att det här spelet kommer vara så pass mkt bättre än allt annat innan majoriteten ens spelat det?

Minns ju redan när det utannonserades att folk redan hade "Det här kommer bli så pass mkt bättre än "blablabla"-spelet" och det efter att ha sett ett par bilder/filmer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det beror nog mest på att folk gärna vill ha ett bättre spel som de kan tycka om. Förväntningar, du vet

Kyraal: Tack för förklaringen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Svartsmurfen:

Varför gör alla modeller med blänkiga ytor för?
Det ser så plastigt ut
Är det svårare att göra matta ytor eller är det bara en designpryl?
Annars så ser själva modellerna rätt så fina ut

Japp, det är inte helt enkelt att få rätt material att ha rätt egenskaper, men det är ytterst sällan som vi ser samma blänk som i FarCry nu för tiden. Krävs ett jäkla fipplande med spec och gloss maps för att saker och ting ska se rätt ut

Överlag ser ET:QW bra ut, men vissa saker ser fortfarande ut att ha fått ett extra lager Gladpack. Dock inget som inte kan tweakas strax innan release

Själv ser jag inte det problemet. Tycker mer att det är HDR? Bloom? (ljus)effekten som skapar denna skarpa hotspot på objekten. Plastiga reflektioner finns det få av. (Finns en textur som ser en aning plastig ut och det är båttexturen).

edit: Plastbåt

12
Skriv svar