Avbildat: fordon och utrustning från Quake Wars
Förstår inte sådana som ser sådan framgångar med det här spelet egentligen. Inte många har spelat det och ingen vet hur det blir i slutändan.
Hoppas inte att spelet fastnar i något tråkigt läge där man måste använda moddar för att förhöja spelupplevelsen iaf, något som många spel lider av i dagens läge.
Sedan ni som är rädda för att det kommer se skit ut, kan ni köra Doom 3 och Quake 4 med hyffsat bra flyt så kommer era burkar nog klara av det här spelet med.
Hört talas om Enemy Territory och Return to Cast Wolfenstein?
Joo, men de flesta spelar de spelen med någon typ av mod på servern, typ promod eller liknande, vilket inte fanns i spelet från början, eller hur?
Sedan kan man nog även fundera på ifall lite av framgångarna med ET är på grund av dess fria natur och inte för att det är ett av spelen i det riktiga toppskiktet.
Men det jag syftade mer på var att alla redan från början ställt in sig på att det här spelet kommer bli så hutlöst bra och slå allt annat redan innan det ens kommit ut på marknaden.
Samma sak såg man på röstningen om Årets spel 2007, många valde Crysis pga att det har fin grafik och verkar banbrytande, men om man ser tillbaka på t ex Far Cry så var det relativt stelt och inte direkt något jättenöje i multiplayer.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Förstår inte sådana som ser sådan framgångar med det här spelet egentligen. Inte många har spelat det och ingen vet hur det blir i slutändan.
Och du såg förstås inga framgångar i varken ET, BF, BF2 eller BF 2142 heller antar jag? Säga vad man vill om den här typen av spel men det är dessa spel som lockar den större mängden av dagens FPS-spelare.
Så ser man inga framgångar hos ET:QW så har man uppenbarligen noll koll på marknaden för FPS-spel online.
Personligen tvivlar jag starkt på att jag kommer att börja spela ET:QW, det är helt enkelt inte min typ av spel. Det är för mycket fokus på objectives och teamplay som gör att det i mitt tycke är helt värdelöst att spela public, man måste nästan ha en klan att spela med för att det ska vara kul och sånt svammel har jag lagt av med.
Det jag syftar på är varför alla ställt in sig på att det här spelet kommer vara så pass mkt bättre än allt annat innan majoriteten ens spelat det?
Minns ju redan när det utannonserades att folk redan hade "Det här kommer bli så pass mkt bättre än "blablabla"-spelet" och det efter att ha sett ett par bilder/filmer.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Varför gör alla modeller med blänkiga ytor för?
Det ser så plastigt ut
Är det svårare att göra matta ytor eller är det bara en designpryl?
Annars så ser själva modellerna rätt så fina ut
Japp, det är inte helt enkelt att få rätt material att ha rätt egenskaper, men det är ytterst sällan som vi ser samma blänk som i FarCry nu för tiden. Krävs ett jäkla fipplande med spec och gloss maps för att saker och ting ska se rätt ut
Överlag ser ET:QW bra ut, men vissa saker ser fortfarande ut att ha fått ett extra lager Gladpack. Dock inget som inte kan tweakas strax innan release
Själv ser jag inte det problemet. Tycker mer att det är HDR? Bloom? (ljus)effekten som skapar denna skarpa hotspot på objekten. Plastiga reflektioner finns det få av. (Finns en textur som ser en aning plastig ut och det är båttexturen).
edit: Plastbåt