Problem efter nytt inköp

Inaktiv
Problem efter nytt inköp

Hej alla FZ-noobs!

Ok, så här ligger det till.
I lördags köpte jag till min stora glädje ett bättre tangentbord, det blev ett Logitech G15.

Jag märkte till min stora förvåning i söndags att hela datorn gick segare vid uppstart och nedstängning av program.
Detta problemet syntes inte alls till på lördagen, trots hårdspelande av BF2.

Mitt system:

AMD 64 X2 4200+
XFX GeForce 7800GTX 256MB
Corsair ValueRam 2GB
Asus A8N-SLi NForce 4 Premium
osv.

Det har aldrig, observera, aldrig tidigare tagit längre tid än max en sekund att starta Teamspeak, Ventrilo etc.

Nu tar det över 5 sekunder, plus att musrörelsen LÅSER SIG under uppstarten.

Jag drar just nu en virusscan för att se om det kanske är en bassilusk i smeten.

Just det ja!
När jag alt+tabbar ut från ett spel, säg BF2 har det aldrig gått längre än ett ögonblick innan jag är ute i windows.
Nu, med G15, tar det över 10 sekunder, vilket medför att jag aldrig kan tabba under en runda. Detta då spawntiden är 15 sekunder.

När man spelar i en Top-3 klan i BF2 vill man gärna kunna alt+tabba utan att datorn hänger sig, för det är mycket som står på spel

Otroligt störande problem.

Tacksam för hjälp!

Medlem

har du fått med nått program till tangentbordet som du installerade?

jag har själv inget sånt tangentbord men min pappa köpte en logitech gamepad till sin dator och han fick med ett program som man kunde ha olika inställningar på knapparna i olika spel.

Det kanske ligger i bakgrunden och laggar ner allt?

bara en gissning.

Inaktiv

Om du nu måste kolla på casten av ditt egna lir för att veta vart Fi är, gör det på sekundär skärm/burk så slipper du alt-tabba ut hela tiden.

WeX
Medlem

har du testat att gå tillbaka till ditt gamla keyboard och avinstallerat alla eventuella drivrutiner och tilläggsprog. så att du ser att det är just det som är felet?
om så är fallet bör du maila logitech och fråga, för det verkar mycket konstigt.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Testa att defragmentera.


signatur

<3

Inaktiv

Kolla om det finns nå nya USB drivrutiner till ditt moderkort, kan vara det som strular.

1
Skriv svar