Hunter - Hjälp!

Medlem
Hunter - Hjälp!

Okej, så jag har hört en massa prat om beast mastery vs. marksmanship vs. survival.

Alla säger att just deras talent-build är bäst, och orkar inte förklara logiken bakom. Så nu undrar jag om det finns någon huntard här som kan kasta lite ljus på mitt talent-dilemma...

Tack i förväg! (Se min signatur för min kassa equipment och så vidare)

Medlem

Är ditt mål att grinda snabbt till 60 säger jag att du respeccar såhär http://www.wowhead.com/talent/?mV0GzggRtcZI
sen följer upp till 2 i efficiency(billigare skott) och tillslut 5 i lethal shots(range crit)

varför tycker jag så?
Jo på väg till 60 så vill man dels att ens pet ska tåla endel samt hålla bra aggro för att minska ner downtimen mellan mobbsen man dödar

beastmastery gör just detta då alla skills mer lr mindre går ut på att dit pet tål mer, blir lättare att underhålla och gör mer skada

BM speccen är överlägset snabbast när man levlar om man inte nu skulle köpa varenda blå BOE för din lvl på AH för massa onödiga pengar

Vid 60 och när man börjar få bättre än grön gear så brukar de flesta gå över till nån av 31mm/15-20surv eller 30(1)surv/21(0)mm

31MM/20surv: tex såhär
En ganska balancerad build, inte så gear krävande
Främst lutad åt pve, men man har även endel "oh-shit" abilitys som tex scattershot/wingclip
Rekomenderas innan du har "helblå" gear

Varianter: Endel tweakar den lite åt PVP hållet genom:
3 ur efficiency -> IMP Conc shot
3 monsterslay -> Parry
2 Clever trap -> Parry

Endel tweakar för raid(MC/ZQ/...):
2 Clever trap -> IMP Aspect of hawk
3 Wingclip -> IMP Aspect of hawk
Klämmer ur lite mer DPS i långa fighter men lite gimp i pvp

Man kan säga att nyckel abilitys är allt ovanför Tier1 i MM samt 5 i Survivalist, och 2 i savage strikes(imo är den guld)
Poängen i X-Slaying, Imp Wingclip, traps, Efficiency, IMP Conc kan man sätta lite hursom beroende på spelstil

30surv/21mmsåhär
Främst en PVP build imo(om man inte är epic gearad), men går även att tweaka åt pve hållet
Enligt vissa ger den mer dps även i pve (än 31/20) förutsatt att man har 400+ agi, osäker på detta då jag själv inte har parsat olika respeccs i våra raider.

Den är iallafall överlägsen 31mm builden i pvp, då man har både deterence/imp wc/surefooted högre dodge pga 15% mer agi, mer parry etc

Om man väljer Scattershot(21pts i MM) eller Wyvernsting(31srv) är väl en smaksak.
Scatter är bra defensivt, Wyvern är guild när man jagar folk som är out of combat.
3 Humanslay eller 3 till parry är väl oxo beroende på spelstil.
Nyckel abilitys: Lethal shot, Aimshot, Hawk eye, Survivalist, Lightning reflex, Deterence+Counterattack, Killer instinct.
Resten kan man väl sätta beroende på spelstil, om man tex kör hårt på traps gåre att buffa dom litegrann osv.
Är inte så erfaren på detta område så nån annan kanske kan skriva mer

Och till sist (imo)värdelösa abilitys man ska akta sig att sätta i
Improved hunters mark - 15% av 110 är ingenting, bättre att spendera talents nån annan stans
Imp Serpent sting - Ger även såpass liten bonus att det inte är värt att sätta i den (49/55dmg över 15sec).
Imp Scorpid sting - Man(jag iaf) skjuter Viperstring(manadrain)/Serpentsting(DoT) i 99.9% av gångerna man skjuter en sting, det är en för liten "bonus" på en redan dålig ability.
Imp FD - Endel använder den i BWL för vissa encounters, de flesta är överens om att den är onödig. Skulle du nu få din FD resistad så kan man fd:a igen om 30sec. Hänger hela gruppen/raiden's framgång på att du ska kunna tex fd:ressa en präst så äre dax för nya taktiker
Entrapment - Semivärdelös, kör man stenhårt på traps helatiden kanske det finns nån mening, men det är ändå max 1fälla per15sec(30 när du är i combat) och när den väl "proccar" gör den oftast mer onytta än nytta(tex håller kvar mobs som ska bli pullade osv). IMP WC är mkt bättre om du vill ha en Immobilize ability.

Så lite tankar om hunters
med reservationer för dålig svenska/engelska/svengelska


signatur

shortbow.gif

Medlem

Snel hunter! *Klappar henko*

Medlem

Hehe, för mig skulle jag aldrig klara av att köra BM spec ända till 60. För det är så jädra tråkigt

Själv kan jag inte spela utan en survivalbuild då de med lätthet är roligast (för mig) då man springer runt själv osv.

Däremot så gör nog en 5/31/15-build mest damage. Man kan inte få nog agility för att slå ut den builden med 0/21/30.. om man inte får Trueshot av en annan hunter.

Medlem
Skrivet av henko:

Entrapment - Semivärdelös

Hihi. Den är inte så värdelös som du tror, men de flesta hunters vet inte hur den fungerar (och den kan då tyckas vara dålig). Vet man däremot hur den fungerar och anpassar sig därefter, så är det en av, om inte den bästa, CC-skillen mot melee som finns i spelet.

Inaktiv

Beastmaster är coockiecutter build för leveling och grinding, dps build är oftast 5/31/15 sen när du går över 375-400 i agility så är 0/21/30 speccen bäst för dps, men på låg agility så är trueshot aura bättre i dps än +15% agility. Så runt 400 agi, survival pwns

Min build btw http://wow.allakhazam.com/profile.html?722449

Medlem

http://www.wowhead.com/talent/?mi0hzLxoZVVo

Kör jag, rätt skoj.

EDIT: Builden ska självklart byggas ut med mer BM talents så jag åtminstonde får frenzy.

Medlem
Skrivet av Link:
Skrivet av henko:

Entrapment - Semivärdelös

Hihi. Den är inte så värdelös som du tror, men de flesta hunters vet inte hur den fungerar (och den kan då tyckas vara dålig). Vet man däremot hur den fungerar och anpassar sig därefter, så är det en av, om inte den bästa, CC-skillen mot melee som finns i spelet.

mjaeo... asså den fungerar säker bra i tex battlegrounds med frosttrap när man ska CC:a flera zergen... men den låga proccen gör att man inte kan lita på den i tex 5-10manna dungeons, utan när den väl proccar så är det oftast onödigt
o endgame raid så använder man ändå aldrig fällor...

kör iof till 95+% med freezingtrap så

har testat 5/5 entrapment i säkert 10dars played och funkar inte för min spelstil

@maugrim har du testat att köra både 21/30 och 5/31/15 och parsat dps?
osäker iochmed buffen av IMP Aoth om de värkligen räcker med 400agi föratt SURV ska gå om MM
har hört på många ställen att "400 agi => SRV" men o andra sidan aldrig sett några siffror...
Ifall man har 8/8 ds så blire ju flera proccs(edit: av expose weakness) med imp aoth osv

men det hänger väl mycket på spelstil... 5/31/15 är ju ren pve och 21/30 smeker den i pvp

@toern tycker BM var skitsmidigt.. skicka fram pet, autoattack, tugga lite på en macka * repeat


signatur

shortbow.gif

skg
Medlem
Skrivet av Maugrim_Korothir:

Beastmaster är coockiecutter build för leveling och grinding, dps build är oftast 5/31/15 sen när du går över 375-400 i agility så är 0/21/30 speccen bäst för dps, men på låg agility så är trueshot aura bättre i dps än +15% agility. Så runt 400 agi, survival pwns

Något liknande som är 5/31/15?
http://www.wowhead.com/talent/?cxZiVohthtI0rV

Medlem

jo de är väl ungefär "cookiecutter" builden


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar