Deletade gubbar, tillbaka naken?

Medlem
Deletade gubbar, tillbaka naken?

En magiker i min raid community fick sin gubbe deletad lördags natt, så han kontakta gm, blev skickade runt lite grann och efter ett par timmar så fick han reda på att någon loggat in 05.08 och loggade in och ut 20 ggr fram till 05.45. Samt att han kunde få tillbaka sin gubbe, naken då dem inte hadde en backup eller bevis på att han hadde alla prylarna och att det var hans eget fel för han hadde använt addons.

Börjar liksom undra, vafan? Är deras backup system så dåligt? För jag har hört om liknande tidigare där folk fått tillbaka en naken lvl 60 karaktär, men man har ju också läst om folk som deletat sin gubbe, slutat spela nån månad och sen fått tillbaka den, och då mer prylarna som jag förstått.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fan vad taskigt. Du kan inte fråga vilka addons så man inte av misstag råkar använda dem? Börjar bli orolig


signatur

Videomupp

Medlem

troligen loggade nån snubbe in och vendorade/ah:ade allt och sen deletade den
dvs han gubbe/konto blev "hackat"

har endel kompisar som tagit bort gubbar av div. anledningar och de har oftast fått tebax gear när dom tagit recover...

har fö aldrig hörtalas om något addon som själv skulle kunna loggain 20ggr under 40minuter
har han bottat får han skylla sig själv


signatur

shortbow.gif

Medlem

Jomen vissa addons (osäkra, vilka nu som är sådana) skulle kunna innehålla trojaner eller keyloggers. Frågan är ju varför en person med tillgång till ett konto skulle logga in och ur 20 gånger men iaf.

*edit: Stavfel


signatur

Videomupp

Medlem

PÅ hans beskrivning lät det som att riktiga backups bara ligger kvar ett visst antal gånger så därför nån loggat in och ut massor med gånger typ, han är inte så där super bra på engelska så det var lite otydligt och han var rätt sur...

Och henko precis som wildthing sa så är det inte addonsen i sig utan om någon lyckats få med en trojan eller dylikt. Men tycker fortfarande att det är riktigt skit av blizzard att inte ha nåt vettigt backup system för sånt här... jag menar han har ju spelat mer än 1 år på sin gubbe...

Segast är ju endå att han blev av med alla nycklar, proffessions osv, så han deleta helt enkelt gubben, kändes liksom inte värt det, då allt som fanns kvar var lvl 60. vissa prylar han hadde var ju quest rewards osv som inte riktigt går att få tillbaka...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag måste säa att en exakt likadan grej hände min kompis. Han brorsa fick låna hans konto och fick lov att ta bort en karaktär på det av min kompis. Nu tog han bort den karaktärer min kompis ville ha kvar så han kontaktade en gm.
GM sa att han kunde få tillbaka sitt konto och en dag senare hade han fått det men utan någon equitpment överhuvudtaget.

Gen
Medlem

Wardancer, länka lite vad han skrivit så vi alla kan kika

Medlem

om jag får gissa så tror jag följande har hänt,
1 han har laddat ner/klickat på något olämpligt
2 fått in en trojan/keylogger/whatever
3 en eller flera personer har rippat kontot helt och delat på "looten"
4 blizz vägrar ge tebax sakerna/ är för lata att leta upp dem

jag rätt säker på att de har kvar loggar(alla transfers mellan spelare/npc's/etc) och sånt i minst 2v, då om man av misstag råkar sälja en grejj till vendor som man vill få tebax måste säga till innom den tiden(krävs ju dock att man använder sin 1/acc retrieve-lost-item fjuff)

gm's brukar vara duktiga på att ljuga samt vara ganska lata i regel dock, det ska mycket till innan de ens försöker se vad som inträffat...

Våran förra guildleader blev rippad hösten förra året... Han visste på ett ungefär(+-1h) när nån loggat in och tage allt guld och AH:at hans arcane crystal/arcanite bars för 1s styck eller nått sånt

Kontot blev låst i nån dag och blizz hade en "utredning" sen fick han svar från gm som vägrade berätta vars sakerna togvägen eller ge tillbaka dem
"your items/gold are spread all across the server, we were unable to locate them" , "sorry for any inconvinience" aka 2 snubbar delade på guldet och vi skiter i dej

Blizzards kundsupport suger *** inget att göra åt saken :s

questrewards brukar man kunna få tillbaka om man har tur att prata med en snäll gm dock


signatur

shortbow.gif

Medlem

En i min guild deletade sin gubbe (skulle skaffa ett liv igen ) och gav bort sitt konto, dock blev guilden inte så glad på honom då vi lagt ut mycket dark iron och gear för att göra honom BWL redo så han kontaktade en GM och fick sin karaktär tillbaka, men utan gear, så han kunde inte direkt göra något...

Medlem
Skrivet av Gen:

Wardancer, länka lite vad han skrivit så vi alla kan kika

Ligger tyvär på vårt privata forum, och han har nu startat om från början med en ny gubbe så det är inte mycket mer med det.

Men det verkar ju rätt jäkla lustigt, men jag tror jag vet varför dem inte ger tillbaka prylarna, någon disenchanta dem, då kommer blizzard i princip aldrig ge tillbaka saker så vitt jag har läst och sett. Hadde någon bara sålt det till vendors eller bara tagit bort gubben så hadde det varit en helt annan femma...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Illa...illa...
På ett sätt kan man säga att han får skylla sig själv om han är oförsiktig med 3e parts program m.m. men å andra sidan måste Blizz ha ett bra skydd mot sådant.

Inaktiv

Jag vet... Vi installerar Runes superaddon 0.7b och tittar lite på soet_nakenbild_pa_mig.exe! Sen ropar vi på mamma när datorn blir kapad.

1
Skriv svar