Dell`s reklam,,, brrrr

Medlem

Chippning? Ehum, nåt sånt skulle jag aldrig göra. *host*


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

URK
Medlem

fick ett erbjudande för ett tag sedan ifrån dell.

en värting dator som klarar allt det senaste. 4 gånger så mycket minne(512mb = 4 st 128 ) med en kraftig intel processor 2,8ghz (celeron) samt ett bra ljudkort(en ljudkrets i moderkortet ac97 eller vad den heter igen.) för endast 6995kr


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av SkruMp:

Är det inte i Dells reklamer som hon som säger vad datorn har för prestanda och inte kan utala pentium (stavning?)

Jag vill inte åka på hal is så jag drar inga slutsattser.. men rätta mig om jag har fel.. Utifrån vad jag och mina polare säger till varandra så har vi alltid sagt pentium (Pencium typ) och det är väll så man säger?

Iallafall till Quoten, jag tror hon säger Pentium precis som det stavas.. och ifall jag inte har fel så är hon korkad 8) ifall man ska blabla om datorer i tv så borde man iallafall veta hur pentium uttalas... Men såklart det är ju endast ifall hon har fel och jag har rätt! annars tar jag tillbaka min kommentar helt <3 Edit/remove


signatur

Rail or Die

Medlem

Jag säger pentsium, alltså med ett svagt tss-ljud. Vet inte om det är rätt eller fel, eller om det finns något rätt eller fel.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av URK:

fick ett erbjudande för ett tag sedan ifrån dell.

en värting dator som klarar allt det senaste. 4 gånger så mycket minne(512mb = 4 st 128 ) med en kraftig intel processor 2,8ghz (celeron) samt ett bra ljudkort(en ljudkrets i moderkortet ac97 eller vad den heter igen.) för endast 6995kr

hehe vilken värsting dator ^^

det som är så jävla tragiskt, de säger "bästa datorn" om ren skit

konsument verket borde kicka lite ass där.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av URK:

fick ett erbjudande för ett tag sedan ifrån dell.

en värting dator som klarar allt det senaste. 4 gånger så mycket minne(512mb = 4 st 128 ) med en kraftig intel processor 2,8ghz (celeron) samt ett bra ljudkort(en ljudkrets i moderkortet ac97 eller vad den heter igen.) för endast 6995kr

Värstingdator? Jag hånskrattar.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Bra att dom fyller alla ram slots så åtminstone 128 i ram kommer att gå bort när man vill ha lite mer


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Ser att ni missade min poäng totalt. Dell levererar färdig elektronik och all sån elektronik förlorar sin garanti om man monterar isär det på egen hand. Så enkelt är det. Tror inte heller att Lemuren har hört talas om konsol-chippning för den delen heller.

Nej har aldrig hört ordet.


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Inaktiv

Haft en dell i ett antal år och har aldrig stött på några problem, så kan tyvärr inte följa med på eran whine-cirkus


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Inget fel på deras datorer, jag gillar bara inte garantiet.. och skit i att whina på den här posten.


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

URK
Medlem

min kusin hade en dell och det var mycket kostiga saker om man skulle göra nåt med den. tex klara bara visa få minnen + 512mb var max fast den hade 3 slots och skulle klara 1,5g. nätdelen var någon konstig utformad så det passade inte med något annat + att den klara bara vad som fans i om man sätte i en extra hd så blev det för jobbigt osv.

så nu till min fråga håller de på än med egna saker.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av URK:

min kusin hade en dell och det var mycket kostiga saker om man skulle göra nåt med den. tex klara bara visa få minnen + 512mb var max fast den hade 3 slots och skulle klara 1,5g. nätdelen var någon konstig utformad så det passade inte med något annat + att den klara bara vad som fans i om man sätte i en extra hd så blev det för jobbigt osv.

så nu till min fråga håller de på än med egna saker.

säkert.. på så sätt så får dom ju in sina pengar.. måste skicka den tillbaka till dom sen kan dom gåomkring och dricka kaffe sammtidigt som dom förklarar för dig över telefonen att datorn kommer att bli klar om 3 månader.. dom förlorar ju inget på det..


signatur

Rail or Die

Medlem

Dell gör iofs bra skärmar. Oerhört bra skärmar.

Medlem

Och bra laptops 8)

Medlem

en kompis har en dell dator (han ska köpa ny snart, och blir en ÄKTA dator, dvs ihopp plock, inget jävla larv )

iallafall hans dator är skum, man kan göra en sak i taget, annar så blir det för mycket för den.
vi försökte instalera winxp, går inte, bara skiten som följde med den ifrån fabrik, baah.

aja märks att DELL bara är intreserad utav folk som inte vet och kan nått, det är de man kan tjäna $$$ på.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Citat:

Dell gör iofs bra skärmar. Oerhört bra skärmar.

philips gör bra skärmar, vilka dell sedan slänger sin egen logga på.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av IceMan:

aja märks att DELL bara är intreserad utav folk som inte vet och kan nått, det är de man kan tjäna $$$ på.

Stämmer bra, det märker man på reklamerna också


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Dell suger imo, men reklamen med killen som sitter med värsta Big Tower lådan med mätare mm och lägger passians är bara klockren :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Lappis:
Skrivet av SkruMp:

Är det inte i Dells reklamer som hon som säger vad datorn har för prestanda och inte kan utala pentium (stavning?)

Jag vill inte åka på hal is så jag drar inga slutsattser.. men rätta mig om jag har fel.. Utifrån vad jag och mina polare säger till varandra så har vi alltid sagt pentium (Pencium typ) och det är väll så man säger?

Iallafall till Quoten, jag tror hon säger Pentium precis som det stavas.. och ifall jag inte har fel så är hon korkad 8) ifall man ska blabla om datorer i tv så borde man iallafall veta hur pentium uttalas... Men såklart det är ju endast ifall hon har fel och jag har rätt! annars tar jag tillbaka min kommentar helt <3 Edit/remove

Asså uttal på Pentium, RAM och Radeon och allt möjligt är olika från olika ställen. Engelska uttalet behöver tex inte vara ens i närheten av vad vi svenskar säger när vi "försvenskar" alla ord. Pentium uttalat just Pentium med ett Tium på slutet behöver inte vara fel. Kolla tex hur jänkarna uttalar det. Just Pentium. Har själv många års erfarenhet av olika språk inom elektronik och det är olika hela jäkla tiden. Ibland fattar man inte ens vad folk menar innan man tänker efter ordentligt. Klaga på andras uttal är mer än lågt egentligen. Skratta åt det om ni vill men kasta inte skit på folk för att de väljer ett annat uttal.


signatur
Medlem

sant, men om man ska vara rolig nu kan jag säga Pääntiinuuiom, eller Rääääm miiinäää


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar