Rammstein, ünderbar, eller Das blood!!

Medlem
Rammstein, ünderbar, eller Das blood!!

Rammstein, WW1, WW2, men nu x antal år senare, har vi detta underbara härliga hmm saker som låter.Rammstein.
ahhh enda gruppen förutom Red Hot Chilipeppers som kan göra bra låtar

Rammstein verkar ha bilvit riktigt populära här i swe senaste åren, cannon kul
när får man höra Rammstein på radio, och då menar jag inte "Amerika" 4g, utan deras andra låtar :love:

men hur som haver med spader, finns det mera Rammstein fans här, eller är är du en "Rammstein!!? wtf aldrig livet" snubbe som vill kasta ägg?

skriv en rad, vad tycker du om Rammstein!

*sitter och lysnar på Rammstein - Amour.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad pratar du om nu, skulle man jämföra Rammstein med Red Hot Chilipeppers? Vilket hån, mot Rammstein alltså!

Skämt å sido, Rammstein är riktigt bra, sitter och lyssnar just nu. Jag är lite tveksam till Rosenrot dock, håller inte samma kvalitet som de tidigare skivorna.

"Heute treff' ich einen Herrn
Der hat mich zum Fressen gern
Weiche Teile und auch harte
stehen auf der Speisekarte"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Rosenrot tog ett tag att gilla, mm, men nu tycker jag att flera låtar där i är hur sköna som helst
Benzin, rosenrot, Zerstören, är inget fel på

hehe, men det är så Red Hot Chilipeppers å Rammstein är nice nice


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag är en "Rammstein!!? wtf aldrig livet" snubbe som vill kasta ägg.

Medlem

*Ignorerar hedningen astie*

Jo, de låtar du nämner är bra, Ein Lied är bra på sitt sätt också. Men jag älskar alla låtar från de tre första skivorna, och nästan alla från Reise, Reise. Sen är det oförskämt att släppa en skiva utan att gå på tour


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mm håller med nästan alla ifrån Reise, Reise är cannon, och de bakom är alla helt underbara


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

usch.. hatar metal hardcore rock eller va de nu heter ! bläääh

Medlem

Aldrig gillat dem riktigt, ska det ändå vara den stilen av musik så föredrar jag svenska Deathstars

Inaktiv

Rammstein är ett av mina favorit band, nästan alla deras låtar är riktigt sköna att lyssna till.

Medlem

Då är vi iaf tre som gillar Rammstein, kanske borde bilda en egen falang på FZ


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag och en polare var på rammstine konserten här i stockholm för drygt ett år sedan tror jag.. det var riktigt häftigt.. Men jag är inte en riktig rammstine fan.. men dom är helt ok.


signatur

Rail or Die

Medlem

Missade den konserten. Det fanns inga biljetter till Hovet så jag bokade en weekendresa ist. En vecka senare flyttade de konsterten till Globen. Lite surt, men en weekend i Rom är inte helt fel det heller


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

ta inte det här fel, men rammsteinfans växer fan på träd


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Rammstein.
ahhh enda gruppen förutom Red Hot Chilipeppers som kan göra bra låtar

Du lyssnar inte så mycket på musik va? 8)

Jag gillar också Rammstein, det är liksom lite soft. Red Hot Chilipeppers tycker jag inte om, tråkiga och föutsägbara.
Såg att Deathstars nämdes i denna tråd. Jag såg dom Live en gång.....och det var bland det sämsta skit jag har sett/hört. Men gillar man jinglar till barnteatern på P1 så skulle nog Deathstars passa.

Medlem

Såg Rammstein på Metal Town förra året. Synd att vädret var som det var och att dom inte fick mer scenarea att leka med.
Får rysningar än idag när man hör Mein Teil eller nån annan låt som dom spelade.

Skulle vilja se Slipknot också nångång. Bästa musiken att vrida på och somna till...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jo det är ett fint band, men jag lyssnar på SÅ mycket mer än ett eller två band.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Ta och lyssna på Laibach tex, de liknar Rammstein...

Annars lyssnas de rätt så mycket på olika... Dying Fetus, Skinless, Hatebreed (ibland), Arch Enemy, Behemoth, Funker Vogt (ibland), Suciadal Tendencies osv... finns så mycket mer och bättre en super kommersiella Rammstein...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Ice, Rammstein is goot .. Mario mix låtar e bettre dock


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Rammstein är verkligen speciella. Jag blir i princip överraskad för varje ny låt - alla låtar har riktigt sköna riff! Att de sjunger på tyska är också 200% positivt, passar perfekt till musiken och känns tyngre och mycket mer uppfriskande än engelska.

Kort sagt, sköna riff med sköna, smakfulla electro/beats/slingor. Gillar nog deras tidigaste skivor/låtar bäst men de har alltid skönast attityd och Mann Gegen Mann t.ex. har även den, den där sköna kaxiga (i tillf. brist på bättre ord) stilen på något sätt. Jag har Live-DVD:n Live Aus Berlin och den kan jag rekommendera varmt till Rammstein-bangers.

Btw, var Sehnsucht deras första singel?


signatur

system: online

Medlem

Deras första singel borde väl varit på första skivan (Herzeleid) och inte på andra (Sehnsucht). Skulle gissa på Du riechst so gut eller eventuellt Seemann, men jag vet inte...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av DeamoniC:
Skrivet av IceMan:

Rammstein.
ahhh enda gruppen förutom Red Hot Chilipeppers som kan göra bra låtar

Du lyssnar inte så mycket på musik va? 8)

Jag gillar också Rammstein, det är liksom lite soft. Red Hot Chilipeppers tycker jag inte om, tråkiga och föutsägbara.
Såg att Deathstars nämdes i denna tråd. Jag såg dom Live en gång.....och det var bland det sämsta skit jag har sett/hört. Men gillar man jinglar till barnteatern på P1 så skulle nog Deathstars passa.

lyssnar på Amore här nu i 1h repeat

finns ju inte så mycket att lysna på.
tänk, all svensk musik går bort.
all musik som bolagen har gjort, allt ifrån Darin till Bakstreetboys. alla som sjunger lugna låtar.
kvar var vi tyskar, (inkl Rollergirl)

överdrivet där. men men, blir roligare att läsa


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Är väl inget jättefan direkt men jag äger ett par skivor och tycker helt klart deras musik är skön. Har inte hört deras senaste dock.

Medlem

skivan mutter har många bra låtar, annars tycker jag de flesta andra låtarna jag hör från de är ganska dåliga


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

Missade den konserten. Det fanns inga biljetter till Hovet så jag bokade en weekendresa ist. En vecka senare flyttade de konsterten till Globen. Lite surt, men en weekend i Rom är inte helt fel det heller

Jag kommer inte ihåg ifall det var hovet eller globen vi var och kollade på dom.. men du missade något iallafall eld o lågor


signatur

Rail or Die

Medlem

Deras nya skivor är väl sådär, var bättre förr.
Tier är deras bästa, utan tvekan

Medlem

Rammstein är bra som f*n tycker jag. :> Brukar lyssna på dom ganska ofta.

Medlem

Lappis: Ja jag kan tänka mig det . Det var på Globen, de flyttade konserten dit. Inte för att det har någon betydelse


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar