Julkalendern - 3 dec

Medlem

Halland!

Motivering:
jag har suktat efter Dragon age sedan att det kom ut. Tyvärr så har jag inte lyckats med att hosta upp 600 riksdaler ännu. Vore helt enkelt den perfekta julklappen!

Medlem

Blekinge, Karlskrona!
Nu flyttar jag och tjejen isär så jag får massor av tid över för tv-spel och självömkan men med tjejen försvinner även pengar vilket gör att jag inte har råd med balla dyra spel!

Medlem

Troligen från Växjö i Småland.

Motivering:
I Dragon Age finns det massvis av monster som jag vill drämma till, men tråkigt nog är antalet Dragon Age-spel som jag äger Nil. Detta kan dock ändras på om jag av FZ ett spel kan få.


signatur

[size=9]
CPU: AMD64 3500+ | RAM: 3072 MB DDR | GK: PC 1650 XT 256 MB | MK: ASRock Dual SATAII

Medlem

Småland - Växjö.. precis som Knut Knutsson

Damen här hemma vill spela mer spel, vad kan då va bättre än ett dragon age i julklapp, ett litet extra paket sådär.

Medlem

Karlskrona

Därvid...


signatur
Medlem

Är från Halmstad, och detta låter väldigt Halmstadigt. Skulle vilja höra honom säga tårta, eller skjorta! Så min gissning blir Halmstad, men lite utanför, typ Simlångsdalen kanske.

Motivering: Måste.... HA ... dra...gon.... AGE!

Medlem

Dialekten är småländska och en gissning var han kommer ifrån är Växjö

Motivering:
Skulle detta komma i min hand så SKA "tomten" se till att ett PS3 ligger under granen i år!

Medlem

I have to wait for BC2.
My pain can only be restrained by you.
If this takes longer I must object.
As soon I will be playing Mass Effect.

I feel that someone have betrayed me.
Could it be as they have made me?
Im shure that they will have their revenge.
The community that was. And now is a mere loss.
As money is all they think of.
Lets all act now. Before they vision us!

Kort och gott, jag har för mycket fritid och ända sättet för er att slippa mina värdelösa försök till dikter är att hitta något annat att göra för mig!

Växjö ska jag ha hört är en fin stad.


signatur
Medlem

Ludvika i Dalarna.

Motivering:
Jag tycker det är skojjigt att spela spel som är bra.

Medlem

Rätt säker på att det är Växjö.

Min motivering är att jag som pratar norrländska behöver mig något att trösta med då jag trots att jag pratar den finaste dialekten i Sverige är en minoritet.

Skrivet av Kaffemaskinen:

Motivering: för att jag seriöst sökte upp Mikael Olovsson på Facebook

Facebook avslöjade ju inget, LinkedIn visade dock att han gått gymnasie i Växjö

/ LordDaimos

Medlem

"Knaaaak" är ju i alla fall södra delarna av landet. Skulle jag gå på min första tanke när det gäller uttalet skulle jag gissat på [H-aaaaaaa-mstad] (Halmstad), men min gissning får nog ändå ligga på Växjö eller någon håla i närheten.

Nån ondsint jävel sa precis till mig att jultomten inte existerar så för att inte bryta ihop totalt behöver jag omgående bevis för att han faktiskt existerar. Om ni inte vill att jag ska spendera julen i fosterställning i ett hörn, snyftande och halvgungande, så be gärna tomten att skicka Dragon Age till mig.

Medlem

Småland helt klart, men ort blir svårare kanske Älmhult?!?

Motivering är att min kära fru inte släpper till pengar då hon tycker att pengarna skall gå till barnens julklappar och inte till mig:(

Medlem

Växjö! Känner en därifrån krokarna som också säger ord "bak-och-fram"
Ord som slutar på "-eln", uttalas som "-len".

Motivering:
Julklapp såklart!
Klart barnen ska ha de bästa julklapparna från mig.
Då blir man populär där


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Rätt säker på att det är Växjö.

Min motivering är att jag som pratar norrländska behöver mig något att trösta med då jag trots att jag pratar den finaste dialekten i Sverige är en minoritet.

Skrivet av Kaffemaskinen:

Motivering: för att jag seriöst sökte upp Mikael Olovsson på Facebook

Facebook avslöjade ju inget, LinkedIn visade dock att han gått gymnasie i Växjö

/ LordDaimos

man måste ju vara lite private-eye kolla igenom vilka grupper han är medlem i en gång till så ska du få se svaret

Medlem

Eftersom jag pratar typ likadant så måste jag säga att han är från halland. Det måste vara halländska han pratar.
Mer specifikt Halmstad kanske.

Motivering: Jag må inte ha ett PS3, men det vore en fin julklapp till en av mina polare skulle jag tro. Får jag spelet, packar jag ner det i ett litet paket, och Violá julen är räddad.


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Inaktiv

Växjö skulle jag nog gissa på.

Motivering: Efter att ha varvat Dragon Age fyra gånger på PC så skulle man ju vilja pröva hur det är på PS3

Medlem

Växjö!

Motivering: Till min/vår ps3 finns i dagsläget bara singstar i trettioelva olika varianter... Jag är så grymt trött på att behöva tänka på schlagers, pop och slagdängor från take that varje gång ps3an går igång.. Jag behöver ett RIKTIGT spel!!

Medlem

Svar:
Småland, runt växjöområdet.

Motivering:
Efter allt plugg på högskolan kan hjärnan koka över av överbelastning ibland. Därför kan det då vara skönt att koppla av med lite Brokeback Origi... Jag menar ett bra spel!

Medlem

Kalmar

Tack FZ för världens bästa sida
Ge mig spelet annars min plånbok lida

Medlem

jah chansah på kalmah.. föh ja e ju själv fhån kalmah så , de låteh lite som våhan dialekt ! Fast jag vettefan om vi säger nycklen här Han borde försökt utala Duscha eller Korv med bröd, det hade varit en extra ledtråd!

Motivering för att jag ska vinna är att jag har fått lillbrorsan o köpa så många spel , wow, aion, osv som jag sen slutat spela. Så nu ska jag ge brorsan ett grymt spel i julklapp som tack för att han står ut med alla mina spelbyten!

Medlem

Värnamo ?


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Kaffemaskinen:

man måste ju vara lite private-eye kolla igenom vilka grupper han är medlem i en gång till så ska du få se svaret

Se där, fanns bra ledtrådar där också

/ LordDaimos

Medlem

Småland dårå!

Motivering: Jag är undersköterska och hjälper världen, hjälp nu mig!

Medlem

Helt klart Växjö


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Halland - Halmstad

Motivering: Snart jul?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Växjö. Pratar man där så behöver man inte uttala R, då akustiken under regn gör så att det ändå låter som man uttalar det. Enkel evolution.

Skäggfest och trollhatta, vinne jag komme jag knappt fatta!

Medlem

Växjö, motivering: För att jag nu vet allt om dig, då menar jag ALLT. *hint* *hint*

Medlem

Gissar också på Växjö.

Har redan Dragon Age till PC men bror min hade nog blivit glad om det låg ett extra paket i när han får tillbaka sitt PS3 till jul

Medlem

Jag "gissar" på:
Förmaksvägen 22 i Växjö

Motivering:
Det vore bra att få ett tidskrävande toppenspel så jag har något annat att göra under julhelgen än att "stalka" folk

Medlem

Jag gissar på Växjö.

Motivering: Jag har inte spelat ett vettigt rollspel sedan Baldur´s Gate 1 och 2 och skulle gärna vilja ha ett exemplar av Dragon Age för att se om det kan skapa samma beroende som drabbade mig i början av 2000-talet!

Skriv svar