Dags för ett Elder scrolls-online

Inaktiv
Dags för ett Elder scrolls-online

Kan innehålla spoilers för vissa.

Nu är jag lite trött på att springa omkring ensam i en stor värld. Så nu är det väl ändå dags för ett Elder scrolls-online. Hela Tamriel alla dess raser och proviser skulle göra ett helt utmärkt online-spel. Speciellt nu när imperiet går en så oviss framtid tillmötes som "main questets" slut visade.

En utmärkt affärside efter succen med "oblivion"
Om det finns liktänkande personer där ute så kan ni fritt diskutera det här. Tyvärr så tar det ju typ 5 år att utveckla ett sånt spel.

"alla-som-vill-ha-ES-online " förena eder

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

"alla-som-vill-ha-ES-online " förena eder

Hell yeah im in!!!

4-5år tog väl Oblivion o göra med väl?


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Nej, nej och återigen nej. Vill inte att Elder Scrolls världen ska förstöras av omogna 14-åringar. En av de saker som gör Elder Scrolls spelen så bra är just det att de är SP spel. Så... nej, tack. Vill inte ha något Elder Scrolls online.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Äsch, man får väl göra det lite RPG-hardcore så töntarna skräms bort, o kan sitta där med sitt WoW. Man får väl ha kvar bounty-systemet och npc vakter så det inte blir mass-slakt

Medlem

kan tänka mej Elder scrolls coop eller liknande.. eller med Neverwinternight multiplayer systemet, då man lägger upp persistent servers med egna regler. men absolut inte i MMORPG format.. alla småbarnen skulle förstöra..

Inaktiv

Coop skulle äga allt.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Om det nu skulle bli MP till elderscrolls, så anser jag iallfall att man dels skulle ha regler hårdkodade i spelet.
På så vis kulle nog en hel del omoget spelande kunna uteslutas.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av ghoül:

kan tänka mej Elder scrolls coop eller liknande.. eller med Neverwinternight multiplayer systemet, då man lägger upp persistent servers med egna regler. men absolut inte i MMORPG format.. alla småbarnen skulle förstöra..

Håller med, coop hade varit underbart. Tänk att få utforska Tamriel med 2-3 kompisar alltså :). MMORPG vore trist för det skulle vara svårt att verkligen ha nog med material av den kvalitet som finns i Oblivion så det skulle nog kännas rätt så sunkigt.. Plus att det självklart skulle finnas massor med oseriösa spelar också då..

/ LordDaimos

Inaktiv

IGN har en ganska intressant artikel om hur MP skulle kunna implementeras i Oblivion:

Oblivion Impossible Wishlist

Dels coop och dels one-on-one strider i Arenan. Om jag inte missminner mig lyckades några moddare fixa multiplayer för Morrowind, även om jag har för mig att det sög fullständigt. Så det är väl inte helt omöjligt.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Oh, yeah!! COOP all the way. Det hade varit festligt. Så länge det inte blir ett MMORPG så är jag fullt ut för online. Finns inget värre än när folk far runt och förstör. Kan ge mig tusan på att vissa occkå hade hordat och farmat prylar i mängder på alla events som hade skett... så att de som vill spela ett seriöst RPG aldrig får tillfälle att medverka... bah...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Alltså, MP skulle bli en form av mindre, snyggare WoW-kopia på sitt eget vis...

coop däremot, 2-4 spelare skulle vara riktigt häftigt, ifall det görs rätt (Ja jag inser att det är enormt svårt att ordna men va fan... önska is teh shit)


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Om det fanns COOP i Oblivion så skulle pen & paper rollspel inte behövas längre.
Men mmorpg tycker jag nog vore att ta i. Världen skulle ändå bara förstöras av alla småungar.

Medlem

Men om vaktstyrkorna i städerna sköttes seriöst av online-spelare i team så blir det ju ordning och reda i städerna iaf, t.ex du måste ha gjort dig förtjänt av stadsnyckeln för att du få tillträde till städerna. Gör något fjortisbrott i städerna och du blir bannlyst till vildmarken osv osv.

Lite som kolonierna sköts i spelet Face Of Mankind.

Inaktiv

Coop skulle vara fint.

Men det Robfox skriver är ingen dum ide, om det skulle fungera i praktiken så tror jag att det skulle vara riktigt trevligt!

Medlem

Då skulle korrupta vakter och kaptener verkligen vara ett faktum.... skulle finnas sånna från day 1!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Då skulle korrupta vakter och kaptener verkligen vara ett faktum.... skulle finnas sånna från day 1!

Jepp, feodalsamhället i ett nötskal

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Då skulle korrupta vakter och kaptener verkligen vara ett faktum.... skulle finnas sånna från day 1!

God Morgon

Ja, risken finns. Men om man kan rapportera korruption till en seriöst framröstad teamledare (Som i Face OF Mankind) så att spelaren blir fritt byte att döda för alla så kan man iaf få ner antalet korrupta.

Detta funkar i FOM. Bryter man mot lagen så kan vem som helst rapportera en oavsett vilken faction man tillhör. Personen får ett bounty på sig och blir ett jagat byte för alla .

http://www.fomportal.com/

Inaktiv

Tänkte på samma sak, någon ska ju vara bounty hunter också, grova pengar att tjäna inom den yrkeskategorin har jag hört

Medlem

Det där Face of mankind har jag aldrig hört talas om förut, men en trailer är på väg ner nu


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Bethesta har tidigare gått ut och sagt att The Elder Scrolls-serien handlar om att göra en så bra single-playerupplevelse som möjligt. Och bäst är väl det så man kan få ha sitt alldeles egna magiska universum att mysa med. Och vad hade egentligen varit meningen med ett TES-MMORPG? det hade ju blivit precis som vilket annat MMORPG som helst med avsaknad de ingredienser som gör ett RPG storslaget, mysigt, och alldeles, alldeles underbart.

Inaktiv

Uh, vet inte hur länge jag och en kompis över internet har väntade på en mod så att man kunnde lira MW coop eller online.. ush säkert 2-3 år

Ibland hela nätter vi satt men inget svar vi hittade.


signatur

Rail or Die

PaZ
Medlem

Jag som tycker det är så härligt att spela Oblivion efter WoW.. Inga människor som stör, och framför allt: En värld man kan PÅVERKA!

Medlem

Skulle inte ha några problem med coop... däremot med rätt limited spelarantal... skulle föredra att som mest kunna vara 6 personer, blir rätt mycket annars känns det som, även i en värld som den.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar