"Kastas" ut från servern efter anslutning

Inaktiv
"Kastas" ut från servern efter anslutning

Efter att jag anslutit till en bf2-server, spelar ingen roll vilken, så "fryser" spelet, vissa texturer försvinner efter ca 10 sek och jag kastas ut från servern. När jag återansluter så brukar det till nio fall utav tio fungera som det ska igen. Detta fenomen(?) brukar oftast uppstå efter några sekunders spelande på servern, men kan ibland dröja minuter innan jag kastas ut. Jag vet inte om det handlar om för mycket packetloss efter laddning eller om det är något annat konstigt med min uppkoppling, för det händer bara i bf2 =/

Har telia 8000-uppkoppling för övrigt.

Inaktiv

öh vilket konstigt problem! Jag brukar bli utkastad från olika servrar för att tydligen har "modifierat innehåll"... men när jag försöker igen så är det lugnt!

Jag skulle ominstalera BF. Testa det, annars kan det kanske vara telia som har spärrat någon port. (Vad vet jag?)


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Medlem

mauriaC, vad har du för system (processor, ram ...) och vilka inställningar kör du på?

Inaktiv

Sitter på en amd xp 3500+, msi k8n neo2, 2x1024 ocz platinum och ett xfx geforce 6800gt (klockat 414/1060). Har alla inställningar på "hög" förutom ljus som står på medel plus att kantutjämning är avstängd. Spelar ingen roll om jag sänker grafikinställningarna, samma problem kvarstår. Jag har inte installerat om, så det blir väl till att göra det snart då..

Att det alltid ska vara något strul, dumma dice

Inaktiv

Kolla över drivare, temperaturerna och ta bort all överklockning om det nu inte hjälper att installera om bf2.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Har du någon brandvägg på när du spelar? Om ja, testa att stänga av den.

Inaktiv

Nej, har ingen brandvägg på, bara avast antivirus som spinner nere i taskbar'en, men det installerade jag nyligen och problemet med bf2 hade jag innan dess. Blir till att ominstallera efter semestern.

Tack för hjälpen, keep it coming!

1
Skriv svar