The Longest Journey: Dreamfall

Medlem
The Longest Journey: Dreamfall

Ok, nu har man varit dum och spelat igenom hela spelet på mindre än 48 timmar, och ja det var väl inte den längsta resan som man kunnat ha gjort i ett spel, Dock så har detta spel hunnit fått med en sådan story att man bara vill ha mer. Satt och tänkte hur bra allting fall på plats och alla dom otroliga ställen man fick besöka som Zoë, April o Kian bra karaktärer i spelet bra styrning finns nog ingenting att klaga på. Förutom att spelet var helt på tok för kort kanske var menat att man skulle prata mera med folk och gå in mer på världen än vad jag gjorde men fortfarande allting annat var perfekt, Hade inte spelat det första spelet innan (The Longest Journey)
men det verkade som man inte behövde göra heller, fast vad vet jag om man kanske fick möta några karaktärer från spelet innan som man fick möta nu och om storyn i första är bättre i denna och om det nu skulle vara så, Så skulle det spelet var det bästa Äventyrspelet som skapats i min mening dvs.

Longest Journey: Dreamfall bjuder på allt man vill ha spänning, glädje och action som kanske hör mer eller mindre med spänning men det beror på hur man tolkar det, Är väl mer eller mindre virrig vid denna timme dock för att jag satt hela natten och spelade detta gudomliga spel. Kommer att sakna Karaktärerna, platserna och musiken.

Musiken i detta spel är väldigt speciell och bra, dock kan det blir lite jobbigt då musiken kanske inte passar så bra vid vissa tillfällen eller spelas för tok för kort när det skulle behövas.

Slut ord:

Vill ni ha ett spel med en enormt bra story och duktiga röstskådespelare samnt riktigt härlig grafik så bör ni mer eller mindre köpa detta spel. Otroligt bra och jag hoppas att vi kommer att se en 3:a på detta mästerverk riktigt snart.
Jag hoppas att endel av er har redan fått försmak och vågar gå ut till affärerna och köpa detta mästerverk.

Medlem

Dialogerna, karaktärerna, ja hela stämningen och storyn var faktiskt riktigt bra. Det var väldigt längesen (kan ju beror på att genren varit istort sett död i 10 års tid) jag fastnade för ett äventyrsspel som nu. Däremot var problemlösningen i lättaste laget, kändes mest som att man bara sprang igenom spelet. Kan ju och andra sidan vara positivt för många nya spelare.

Inaktiv

Jag spelade Den längsta resan när det kom och gillade det skarpt. Kommer inte ihåg om slutet lämnade lika många frågor där som det gjorde i detta? Men det var kul att återbesöka gamla platser och träffa karaktärer från det första spelet igen. Håller dessutom med om att det var på tok för kort samt att problemlösningen inte var särskillt avancerad. Överlag så var det ett skönt lir med bra story och det var kul att få lira ett ordentligt äventyrsspel igen.


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Det finns att boka på Play.com för 250kr (!). Det blir ett definitivt köp så fort jag får råd, den här månaden blev det Heroes 5 CE.

Älskar Den Längsta Resan!

Inaktiv

Dreamfall är inte slut än, det lämnades massa frågetecken kvar.
och utvecklarna har redan confirmed followup. så "Den längsta resan 2" är långt ifrån över


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Dreamfall är inte slut än, det lämnades massa frågetecken kvar.
och utvecklarna har redan confirmed followup. så "Den längsta resan 2" är långt ifrån över

Utvecklarna har inte givit några somhelst klartecken på en 3:a men Ragnar Tørnquist har sagt att han tänker göra en 3:a om 2:an säljer bra annars så kommer han inte ha råd med att göra en till uppföljare. Men som det verkar se ut så går det verkligen bra för Dreamfall och då kan man bara hoppas på att Ragnar börjar göra en till underbar uppföljare. Mer April Ryan, mera Zoé Castillio samnt mera Kian.

Sitter och spelar ettan jobbigt att grafiken är så jobbig i det spelet men änn så länge verkar det vara bra även det. Tänk att man kan fastna för ett sådant spel av att köra uppföljaren först, April Ryan är en riktigt solstråle.. eller neggvirus hmm röstar nog på det andra. ^_^

1
Skriv svar