Inaktiv
Dead or Alive 4

Har lirat spelet i snart en vecka och jag börjar bli riktigt frustrerad! Riktigt schysst lir och jag gillar det på alla sätt och vis MEN fan va svårt.

Jag förstår inte hur jag ska bli bättre på det. Har försökt lära mig blocka vilket går bättre nu men då gör cpun bara "counter hold" etc. Förstår inte hur man stoppar det...

Är det någon som har lite tips på hur man ska bli en bättre DoA lirare?8)


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Har inte riktigt spelat DoA sen DoA 2, men där gällde det iaf att köra countermoves hela tiden mot motståndaren för att ge dem spö. Antar att DoA 4 inte skiljer sig särskilt mkt på den fronten.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Det är de som är problemet, jag förstår mig inte på "countermoves" :/


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Kör sparring med en eller ett par gubbar och lär dig deras moves. Sen är det bara att träna på datorn och försöka att fånga hans slag/sparkar. Det är sjukt svårt och det är ingen idé att försöka göra counters hela tiden. Får man in en eller två i en fight brukar man oftast kunna vända rätt lätt genom att följa upp med en fet combo och jonglera lite med motståndaren. Kolla www.gamefaqs.com - tror det finns ett antal bra guider där som kan vara till hjälp.

Inaktiv

Ok, tack så mycket. Kollade lite andra forum och nu vet jag iaf vilka knappar man ska trycka på


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar